برنامه ریزی اپل برای رایانه های شخصی اینتل با برنامه ریزی سریعتر تراشه های Mac در سال جدید

شرکت اپل در حال برنامه ریزی برای معرفی سری پردازنده های جدید Mac از اوایل سال 2021 است که هدف آن عملکرد بهتر از سریعترین شرکت اینتل است.

مهندسان تراشه در کوپرتینو ، غول فناوری مستقر در کالیفرنیا در حال کار بر روی چندین جانشین تراشه سفارشی M1 ، اولین پردازنده اصلی Mac اپل هستند که در ماه نوامبر معرفی شد. اگر آنها مطابق انتظارات باشند ، به طور قابل توجهی از عملکرد جدیدترین ماشین های دارای تراشه اینتل پیشی می گیرند ، به گفته افراد آشنا با این موضوع که خواستار نام بردن از آنها نیستند زیرا این برنامه ها هنوز عمومی نیستند.

تراشه M1 اپل در یک لپ تاپ جدید سطح ابتدایی MacBook Pro ، یک دسکتاپ Mac mini تازه شده و در سراسر MacBook Air رونمایی شد. سری بعدی تراشه های این شرکت که برای انتشار از اوایل بهار و بعداً در پاییز برنامه ریزی شده اند ، قرار است در نسخه های پیشرفته MacBook Pro ، هر دو دسکتاپ iMac سطح بالا و سطح بالا و بعداً یک Mac جدید قرار گیرند. مردم گفتند ایستگاه کاری طرفدار.

نقشه راه نشان دهنده اعتماد به نفس اپل است که می تواند محصولات خود را بر اساس قدرت مهندسی خود متمایز کند و اقدامات قاطعی را برای طراحی قطعات اینتل از دستگاه های خود انجام می دهد. همچنین برنامه ریزی شده است که دو خط بعدی تراشه های اپل بلند پروازانه تر از انتظار برخی از ناظران صنعت برای سال آینده باشد. این شرکت گفت که انتظار دارد انتقال به دور از اینتل و سیلیکون خود را در سال 2022 به پایان برساند.

در حالی که اینتل کمتر از 10 درصد درآمد خود را از طریق اپل با تراشه های مک به دست می آورد ، اگر سازنده آیفون قادر به ارائه رایانه های با عملکرد بهتر باشد ، بقیه مشاغل رایانه ای آن ممکن است دچار آشفتگی شود. این می تواند یک تحرک را در صنعتی که مدتهاست به سرعت نوآوری اینتل وابسته است ، تسریع کند. برای اپل ، این اقدام باعث کاهش این وابستگی ، تمایز آن نسبت به سایر بازارهای رایانه ای می شود و به وی فرصتی می دهد تا به سهم کوچک ، اما رو به رشد خود در رایانه های شخصی اضافه کند.

سخنگوی اپل از اظهار نظر در این باره خودداری کرد. تولید و تولید تراشه با تغییرات متداول در کل فرآیند توسعه ، پیچیده است. طبق گفته مردم ، اپل هنوز می تواند این تراشه ها را به نفع نسخه های کمتری برای Mac سال آینده انتخاب کند ، اما با این وجود برنامه ها نشان دهنده بلندپروازی های گسترده اپل است.

تراشه های مک اپل مانند آیفون ، آیپد و اپل واچ از فناوری دارای مجوز از Arm Ltd. ، شرکت طراحی تراشه هایی استفاده می کنند که نقشه های اصلی آن بیشتر صنعت تلفن همراه است و شرکت Nvidia در مرحله دستیابی به آن است. اپل تراشه ها را طراحی می کند و تولید آنها را به شرکت تولید نیمه هادی تایوان واگذار می کند که این شرکت در تولید تراشه ها پیشگام بوده است.

تراشه M1 فعلی دارای یک طراحی موبایل محور است که در چهار هسته پردازشی با کارایی بالا ساخته شده است تا وظایفی مانند ویرایش ویدئو و چهار هسته کم مصرف را تسریع کند که می توانند کارهای کمتری مانند مرور وب را مدیریت کنند. مردم گفتند که اپل برای تراشه نسل بعدی خود که مدل های MacBook Pro و iMac را هدف قرار داده است ، در حال کار بر روی طرح هایی با 16 هسته قدرت و چهار هسته کارایی است.

آنها گفتند ، در حالی که این م componentلفه در حال توسعه است ، اپل می تواند برای اولین بار تغییراتی را انتخاب کند که فقط هشت یا 12 هسته با کارایی بالا را فعال کند. تراشه سازان به دلیل مشکلاتی که در حین ساخت به وجود می آیند ، اغلب مجبور به ارائه برخی از مدل ها با مشخصات پایین تر از آنچه در ابتدا در نظر گرفته شده بود ، می شوند.

برای رایانه های رومیزی رده بالاتر ، که برای اواخر سال 2021 برنامه ریزی شده و یک Mac Pro با اندازه جدید جدید که تا سال 2022 راه اندازی می شود ، اپل در حال آزمایش یک تراشه با 32 هسته با کارایی بالا است.

با سیستم های امروزی اینتل ، بالاترین سطح لپ تاپ های اپل حداکثر هشت هسته را ارائه می دهند ، iMac Pro پیشرفته با 18 و پرهزینه ترین ویژگی های دسکتاپ Mac Pro به اندازه یک سیستم 28 هسته ای در دسترس است. اگرچه از نظر معماری متفاوت است ، تراشه های اپل و اینتل به تقسیم بارهای کاری در کارهای کوچک و سریالی متکی هستند که چندین هسته پردازشی می توانند همزمان کار کنند.

Advanced Micro Devices Inc. ، که با هزینه اینتل سهم خود را در بازار به دست آورده است ، قطعات استاندارد دسکتاپ با 16 هسته را ارائه می دهد ، با برخی از تراشه های پیشرفته آن برای رایانه های شخصی تا 64 هسته.

در حالی که سیلیکون M1 با استقبال خوبی روبرو شده است ، Mac هایی که از آن استفاده می کنند سیستم های سطح پایین اپل با حافظه کمتر و پورت کمتر هستند. این شرکت هنوز نسخه های بالاتر و مبتنی بر Intel را از برخی خطوطی که به روزرسانی M1 دریافت کرده اند ، به فروش می رساند. تراشه M1 نوعی پردازنده جدید iPad است که قرار است سال آینده در iPad Pro جدید گنجانده شود.

بارگذاری…

بارگذاری…بارگذاری…بارگذاری…بارگذاری…بارگذاری…

مهندسان اپل همچنین در حال توسعه پردازنده های گرافیکی جاه طلبانه تری هستند. پردازنده های M1 امروزی با یک موتور گرافیکی سفارشی اپل ارائه می شوند که دارای تغییرات 7 یا 8 هسته ای هستند. اپل برای لپ تاپ های سطح بالا و دسک تاپ های میان رده خود در حال آزمایش قطعات گرافیکی 16 هسته ای و 32 هسته ای است.

به گفته مردم ، بعداً در سال 2021 یا بالقوه 2022 ، اپل در حال کار بر روی به روزرسانی های گرافیکی گران تر با 64 و 128 هسته اختصاصی است. این تراشه های گرافیکی چندین برابر سریعتر از ماژول های گرافیکی فعلی است که اپل از Nvidia و AMD در سخت افزار مجهز به Intel استفاده می کند.