آخرین مبارزات ضد نژادپرستی شهر تورنتو بر تعصب علیه مردم از نژاد آسیای شرقی متمرکز است

مدافعان می گویند ، در آخرین شیوع مبارزه با نژادپرستی شهر تورنتو تعصب علیه مردم از نژاد آسیای شرقی است که بدتر شده است.

این شهر با یک فصل محلی شورای ملی چینی کانادا (CCNC) در یک کمپین رسانه های اجتماعی که برای افشای این مشکل ، از بین بردن افسانه ها و کلیشه ها و به همه یاد می دهد چگونه با چنین نژادپرستی مقابله کنند ، مشارکت داشتند.

در یک خبر شهری در مورد این کمپین که روز سه شنبه منتشر شد ، آمده است: “در سراسر شیوع COVID-19 ، حوادث نژادپرستی علیه همه جوامع آسیای شرقی در تورنتو افزایش یافته است.”

این کمپین “بر روی کلیشه هایی مانند” خارجی دائمی “و” اقلیت مدل “و اظهارات صدمه آمیز و پوچ مانند” بازگشت به چین “متمرکز است” – یک توهین رایج که نشان می دهد مردم حق ندارند در کانادا باشند.

بخش CCNC در تورنتو می گوید که بیش از یک چهارم از 600 مورد گزارش شده از نژادپرستی ضد شرق آسیا در کانادا از زمان آغاز شیوع همه گیر در تورنتو. COVID-19 اولین بار در ووهان چین شناسایی شد و توسط دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده و دیگران “ویروس چین” نامگذاری شد.

بخشی از این کمپین یک است ویدئو این برنامه شامل تورنتونیایی ها است که اقدامات نژادپرستانه را توصیف می کند – از جمله اینکه یک خریدار آسیایی مورد سرفه و تمسخر قرار می گیرد – و مردم را به فریاد کشیدن آن ترغیب می کند.

پیوند به داستانهای شخصی نژادپرستی ضد آسیایی در سراسر کانادا شامل پرستار اورژانس تورنتو ، کاترین چونگ است که به وی گفته شده است که در میان دیگر فحش های نژادی ، به همان جایی که از آنجا آمده است برگردد و توسط او زنی را تف کند.

شهردار جان توری نیز ضبط کرد ویدئو گفتن چنین تعصبی در تورنتو جایی ندارد.

امی گو ، رئیس شورای ملی عدالت اجتماعی كانادای چین ، در بیانیه ای گفت كه “اقدامات به موقع و واكنش آمیز شهر تورنتو باید توسط تمام سطوح دولت در سراسر كشور تقلید شود.”

نه سال گذشته در برنامه های آگاهی “تورنتو برای همه” تلاش شده است تا به تورنتونی ها در مورد بی خانمانی ، نژادپرستی علیه مردم سیاه پوست و ساکنان بومی ، خشونت شریک زندگی صمیمی و موارد دیگر آموزش داده شود.

بارگذاری…

بارگذاری…بارگذاری…بارگذاری…بارگذاری…بارگذاری…

دیوید رایدر
دیوید رایدر رئیس دفتر تالار شهر ستاره و گزارشگری است که در زمینه سیاست های شهرداری و شهرداری فعالیت می کند. او را در توییتر دنبال کنید: dmrider