آیا درگیری بین ایلان ماسک و اپل در حال شکل گیری است؟

با توجه به فرار تبلیغ‌کنندگان از توییتر و ترک کارمندان، چه با انتخاب یا اخراج، ایلان ماسک در غول فناوری اپل مشغول به کار است.

در توییتر – پلتفرم مورد علاقه ماسک حتی قبل از اینکه قرارداد خرید شرکت رسانه های اجتماعی را به قیمت 44 میلیارد دلار ببندد – مدیر عامل شرکت اپل و تیم کوک، مدیر اجرایی همکارش را در مورد مسائل متعددی از جمله تبلیغات و هزینه هایی که اپل از توسعه دهندگان دریافت می کند، فراخواند. اپ استور.

آخرین پیام‌ها به دنبال موجی از فعالیت‌ها در توییتر است، که شامل برنامه‌هایی برای راه‌اندازی مجدد سرویس اشتراک توییتر آبی با هدف تأیید کاربران واقعی با علامت زدن است.

در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد آخرین نظرات ماسک در مورد اپل بدانید.

ماسک در مورد اپل چه گفت؟

با یک توییت دوشنبه از ماسک در مورد اپل و تبلیغات شروع شد. ماسک نوشت: اپل بیشتر تبلیغات در توییتر را متوقف کرده است. آیا آنها از آزادی بیان در آمریکا متنفرند؟ ماسک توییت دیگری را دنبال کرد که مستقیماً از تیم کوک مدیر عامل اپل پرسید.

ماسک سپس ادعا کرد که اپل تهدید کرده است که توییتر را از اپ استور خودداری می کند و به دنبال آن توییت جداگانه ای در انتقاد از هزینه هایی که اپل از توسعه دهندگانی که برای محصولاتی از جمله آیفون و آی پد ایجاد می کنند، دریافت می کند.

اپل چگونه پاسخ داده است؟

اپل فوراً به درخواست نظر از سوی USA TODAY پاسخ نداد.

قانونگذاران GOP به اپل انتقاد کردند

در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در جکسونویل، ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا از ماسک دفاع کرد و گفت که هرگونه اقدام اپل برای حذف توییتر از اپ استور یک “اشتباه بزرگ” خواهد بود.

او گفت: «این یک اعمال واقعاً خام قدرت انحصاری است که به نظر من مستحق پاسخ کنگره ایالات متحده است.

در همین حال، سناتور منتخب جی.

دعوای جدید بر سر دستمزد توسعه دهندگان اپل

این اولین بار نیست که اپل در مورد هزینه هایی که از توسعه دهندگان اپلیکیشن می گیرد، با مخالفت مواجه می شود. در سال 2020، فیس بوک که از آن زمان نام شرکت خود را به متا تغییر داده است، به اپل اعتراض کرد که آن را “30٪ مالیات اپ استور” نامید که توسعه دهندگان را ملزم به پرداخت آن می کند.

سال گذشته، فیس بوک اعلام کرد که تا سال 2023 درآمد خود را از سازندگان روی پلتفرم های خود کاهش نخواهد داد.

سپس نبردی با اپیک گیمز، سازندگان بازی ویدیویی موفق Fortnite، آغاز شد. پس از اینکه Epic گزینه ای را برای بازیکنان برای خرید خارج از ویترین دیجیتال اپل معرفی کرد، نسخه موبایلی بازی از اپ استور حذف شد.

اپیک به خاطر این تصمیم از اپل شکایت کرد. سال گذشته، یک قاضی فدرال حکم داد که اپل باید به توسعه دهندگان اجازه دهد پیوندهایی را که گزینه های پرداخت را در خارج از اپ استور ارائه می دهند، اضافه کنند. با این حال، دادگاه به این نتیجه نرسید که اپل یک انحصار دارد.

Epic درخواست تجدید نظر داد و ادعا کرد که اپل یک رقابت خفه کننده انحصاری را اجرا می کند.

چرا تبلیغ‌کنندگان توییتر را ترک می‌کنند؟

بر اساس گزارش گروه ناظر لیبرال Media Matters for America که هفته گذشته منتشر شد، نیمی از 100 تبلیغ کننده برتر توییتر از زمانی که ماسک این شرکت را در پایان اکتبر به دست گرفت، هزینه های خود را در این پلتفرم متوقف کرده اند.

این 50 برند از سال 2020 تاکنون نزدیک به 2 میلیارد دلار برای تبلیغات در این پلتفرم هزینه کرده اند.

گروه‌های مدافع از تبلیغ‌کنندگان خواسته‌اند تا کمپین‌های خود را از توییتر حذف کنند، زیرا این نگرانی وجود دارد که چگونه پلتفرم رسانه‌های اجتماعی محتوا را تحت نظر ماسک، که مدت‌هاست به دنبال اعتدال سبک‌تر است، تعدیل کند.

ماسک در پیامی به تبلیغ‌کنندگان گفت توییتر نمی‌تواند به یک «منظره جهنمی رایگان برای همه» تبدیل شود.

چرا رابطه ماسک و اپل اهمیت دارد؟

ظاهرا اپل برای تبلیغات در توییتر پول زیادی خرج می کند. بلومبرگ گزارش می دهد که غول فناوری سالانه بیش از 100 میلیون دلار برای تبلیغات هزینه می کند.

در همین حال، اپل دستورالعمل های سفت و سختی را در مورد برنامه های مجاز در iPhone، iPad و سایر اکوسیستم های خود حفظ می کند. یک برنامه توییتر با دستورالعمل‌های کنترل محتوای ضعیف‌تر می‌تواند خود را مشمول جریمه‌هایی از سوی اپل، از جمله حذف از اپ استور، کند.

مشارکت کننده: آماندا پرز پینتادو

برت مولینا را در توییتر دنبال کنید: @brettmolina23.

به مکالمه بپیوندید

گفتگوها نظرات خوانندگان ما است و مشمول این است کد رفتار. ستاره این نظرات را تایید نمی کند.