استفن هالیدی، عضو شورای شهر تورنتو در حال بررسی نامزدی برای شهرداری است

استفن هالیدی، عضو شورای شهر، که به شدت با مسیرهای دوچرخه‌سواری جدید و اجازه دادن به مسکن چند واحدی در محله‌های تک‌خانواده‌ای مخالفت کرده است، به میدان شلوغی می‌پیوندد که به دنبال دویدن به سمت صندلی شهردار تورنتو است.

نماینده مرکز بخش 2 Etobicoke صادر کرد بیانیه در اواخر روز سه‌شنبه با بیان اینکه رقابت انتخاباتی برای جایگزینی جان توری – که ماه گذشته استعفا داد – به یک محافظه‌کار مالی نیاز دارد که بر اصول اولیه تمرکز کند.

من نگران هستم که هیچ نامزدی وجود نداشته باشد که نوع رهبری و تصمیمی که ما برای بهبود شرایط رو به وخامت شهرمان نیاز داریم را ارائه دهد، کسانی که آماده اتخاذ تصمیمات سخت و عقل سلیم برای تحقق آن هستند، و کسانی که در صورت علاقه خاص صریح خواهند بود. گروه ها علیه دستیابی به آن کار می کنند.

من در حال بررسی نامزدی برای شهرداری هستم زیرا همه متوجه می‌شوند که مشکلات در شهر ما بدتر می‌شود و من می‌خواهم کاری برای آن انجام دهم.»

بخش تعمیر جاده از سکو

هالیدی گفت که در صورت کاندیداتوری، پلتفرم او شامل موارد زیر است: اولویت بندی تعمیر و نگهداری جاده ها، پارک ها و تأسیسات «قبل از اینکه به سمت ساختن چیزهای جدید برویم». مسئولیت پذیری شرکت های منعقد شده برای ارائه خدمات شهری مانند برف روبی؛ پایان دادن به «هدر دادن منابع کمیاب و اعتماد عمومی به چیزهایی مانند تغییر نام خیابان دونداس». و “قانون و نظم در شهر ما (که) با تامین مالی پلیس، آیین نامه و اجرای ترانزیت شروع می شود.”

پسر داگ هالیدی، عضو شورای شهر سابق و شهردار اتوبیکوک، در اولین انتخاب به عضویت شورا در سال 2014، مدیر وزارت انرژی انتاریو بود.

او در سال 2018 مجدداً انتخاب شد و اکتبر گذشته با بیش از 70 درصد آرا دوباره به پیروزی رسید.

متحد جان توری در شورای تورنتو

هالیدی، در اولین دوره خود، یکی از متحدان شورای محافظه‌کاران بود که او را به معاونت تشریفاتی شهردار تبدیل کرد. این امر در طول همه‌گیری به پایان رسید زیرا محافظه‌کاران با مترقیان شورا برای تسریع ساخت مسیر دوچرخه‌سواری، تبدیل خطوط جاده‌ها به پاسیو در کافه‌تو، و ساخت مسکن مدولار برای افرادی که از بی‌خانمانی فرار می‌کنند، کار کرد.

به گفته مت الیوت، ستون نویس ستاره و ناظر تالار شهر، تا جولای 2021، هالیدی بیش از هر عضو شورای دیگری به حزب محافظه کار رأی می داد.

با بازنشستگی از شورا در پاییز گذشته، دنزیل مینان وونگ، محافظه‌کار مالی، هالیدی – که دیگر معاون شهردار نیست – در طرح‌هایی که شورا با 25 رای مخالف به تصویب رسید، تبدیل به تنها “نه” شد.

هالیدی با گسترش برف روبی پیاده رو مخالفت کرد

او با گسترش خدمات برف روبی پیاده‌روها از حومه شهر به سایر نقاط شهر، قانونی کردن خانه‌ها در سطح شهر، مسیرهای دوچرخه‌سواری جدید در خیابان‌هایی از جمله خیابان دانفورث، خیابان بلور و خیابان یونگ، و قرار دادن توالت‌های قابل حمل در پارک‌هایی که دارای کمپ بی‌خانمان‌ها بودند، مخالفت کرد.

هالیدی ماه گذشته در حالی که تلاش می‌کرد تا برنامه CaféTO را خاتمه دهد، به همکاران شورای شهر گفت: «آنچه که نمی‌خواهم مرکز شهر تبدیل به یک کنجکاوی – یا یک مکان بازدید – برای مردم حومه شهر باشد، زیرا دسترسی به آن بسیار سخت است. به رستوران‌ها و بارها اجازه می‌دهد تا پاسیوهای تابستانی را در مسیرهای حاشیه قرار دهند.

در ماه‌های اخیر، هالیدی یکی از مخالفان سرسخت تلاش محافظه‌کاران برای کاهش بحران مسکن با تغییر قوانین منطقه‌بندی برای اجازه دادن به مسکن‌های چند واحدی در محله‌های تحت سلطه خانه‌های تک‌خانواره بود.

هالیدی در نوامبر گذشته در جلسه شهرداری گفت: “همه نمی خواهند تراکم افزایش یافته را ببینند – بسیاری از مردم شهر را به همان شکلی که هست دوست دارند.” شورا اصلاحات مسکن محافظه‌کاران را در ماه بعد تصویب کرد.

کاندیداهای شهردار تورنتو شامل افراد میانه رو هستند

هالیدی در مصاحبه ای گفت که چارچوب زمانی برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا کلاه خود را برای انتخابات دور دوم 26 ژوئن به رینگ پرتاب خواهد کرد، ندارد. داوطلبان می توانند از 3 فروردین تا 12 اردیبهشت ثبت نام کنند.

هالیدی گفت: “من مشتاقانه منتظر مکالمات بیشتر هستم و می بینم که پیام من تا چه حد طنین انداز می شود و می بینم که آیا مردم علاقه مند به پیوستن به من هستند یا خیر – همه اینها به اندازه گیری موفقیت یک کمپین کمک می کند.”

هالیدی در صورت کاندیداتوری در سمت راست سیاسی در میدانی قرار خواهد گرفت که در حال حاضر به نظر می رسد که تحت سلطه میانه روها باشد.

مارک ساندرز، رئیس پلیس سابق تورنتو که در انتخابات استانی سال گذشته برای حزب محافظه‌کار پیشرو داگ فورد ناموفق بود، تیمی دارد که در حال بررسی نامزدی احتمالی او هستند.

همکاران شورای شهر هالیدی، برد برادفورد (سواحل – یورک شرقی) و جاش ماتلو (تورنتو – سنت پل) نیز نامزدهای بالقوه ای هستند، همانطور که آنا بایلائو، مشاور سابق داونپورت و مدافع مسکن شورای شهر نیز نامزدهای احتمالی هستند.

Scarborough-Guildwood MPP لیبرال Mitzie Hunter و NDP MPP Bhutila Karpoche هر دو گفته اند که در حال بررسی نامزدی برای شهرداری هستند، در حالی که دو نامزد انتخابات 2022 – شهرنشین گیل پنالوسا و تحلیلگر سیاسی کلوئه براون – گفته اند که قصد دارند دوباره تلاش کنند.

دیوید رایدر رئیس دفتر تالار شهر ستاره و خبرنگاری است که تالار شهر و سیاست شهرداری را پوشش می دهد. او را در توییتر دنبال کنید: @dmrider

به مکالمه بپیوندید

گفتگوها نظرات خوانندگان ما است و مشمول این است کد رفتار. ستاره این نظرات را تایید نمی کند.