امیدهای شهردار تورنتو می گویند راجرز باید خدمات TTC را به رقبا گسترش دهد

برخی از نامزدهای شهردار تورنتو از راجرز می خواهند که خدمات تلفن همراه را به سرعت برای همه کاربران مترو، نه فقط مشتریان خود، ارائه دهد.

پس از اینکه راجرز اعلام کرد که در حال خرید عملیات کانادایی شرکتی است که قرارداد بی سیم مترو را دارد، چندین نفر از مصاحبه شوندگان سه شنبه گفتند که دسترسی بی سیم جهانی یک ویژگی ایمنی مهم با توجه به حملات اخیر به TTC است.

آنا بایلائو، مشاور سابق شهر و مدافع مسکن، به خبرنگاران در خارج از دفتر مرکزی راجرز در خیابان بلور گفت که پس از سال‌ها فشار شورا از شرکت‌های بزرگ تلفن همراه برای ارائه خدمات مترو، «دعوا هنوز تمام نشده است».

او خاطرنشان کرد که راجرز گفت که تصاحب BAI Communications به آن اجازه می دهد تجهیزاتی را برای ارائه “شبکه 5G جامع و قابل اعتماد” در سراسر TTC نصب کند – اما نگفت که آیا مشتریان شرکت های دیگر نیز به آن دسترسی خواهند داشت یا خیر.

بایلائو گفت: «ما باید فشار را بر راجرز، تلوس و بل حفظ کنیم تا با هم همکاری کنند و این کار را به سرعت انجام دهند. شرکت ها

در سال 2012، شهر در ازای پرداخت 25 میلیون دلاری پس از یک فرآیند مناقصه رقابتی، به شرکت استرالیایی BAI به مدت 20 سال حقوق انحصاری برای ارائه زیرساخت های بی سیم در سیستم مترو داد.

فقط Freedom Mobile وارد شده است. بل، راجرز و تلوس با این استدلال که در سال‌های اخیر تجهیزات BAI در ایستگاه‌ها و برخی تونل‌ها قدیمی و برای نیازهای آنها ناکافی است، نپذیرفتند.

Coun. جاش ماتلو، یکی دیگر از اعضای امید شهردار، به استار گفت که خدمات بی‌سیم «باید برای همه تورنتونی‌ها صرف نظر از ارائه‌دهنده خدماتشان در دسترس باشد – این نمی‌تواند برای راجرز یک انحصار باشد، زیرا هر تورنتونی سزاوار همان سطح ایمنی و راحتی است».

او گفت که به عنوان شهردار، “به هر مخابراتی روشن می کند که اگر آنها می خواهند با شهر تورنتو کار کنند، باید برای همه ساکنان کار کنند، نه فقط مشتریانشان.”

متلو هشدار داد، با این حال، خدمات تلفن همراه مترو از همه جنایات خشونت‌آمیز در TTC جلوگیری نمی‌کند و گفت که شهر باید در حمایت‌های اجتماعی، طرح‌های بهداشت روانی و سایر برنامه‌ها برای ایجاد شهری امن‌تر سرمایه‌گذاری کند.

MPP لیبرال Mitzie Hunter فراخوان Bailão از اتاوا و CRTC را برای اطمینان از دسترسی یکسان و کامل به 911 و سایر خدمات بی سیم در سراسر TTC انجام داد.

هانتر به استار گفت: «در حال حاضر باید فشاری وجود داشته باشد تا خدمات برای همه باز باشد، انتظاری که توسط شهر، CRTC و دولت فدرال تعیین شده است.

“من به عنوان شهردار و قهرمان همه تورنتونی‌ها، از جمله سوارکاران TTC، با مصلحت بر این امر اصرار خواهم کرد. خطرات برای ایمنی مردم بسیار واقعی است.»

مارک ساندرز، رئیس پلیس سابق، خرید راجرز BAI را «خبر خوب» خواند، اما اعضای شورای شهر فعلی و گذشته و همچنین شرکت‌های تلفن همراه را که از تعامل با BAI خودداری کرده بودند، هدف گرفت.

ساندرز، که در سال 2020 از خدمات پلیس بازنشسته شد، در بیانیه ای که به استار ایمیل شد، گفت: «نباید برای شورای شهر و رهبران شهرها برای دسترسی بیشتر به ابزارهای ایمنی مانند این، بحران ایمنی در TTC پیش می آمد.

«بسیاری از افرادی که برای شهرداری نامزد می‌شوند چندین سال و برخی بیش از یک دهه، شورای شهر بوده‌اند. کجا بوده اند؟»

Coun. کمپین براد برادفورد بیانیه ای را ایمیل کرد که قرارداد TTC با BAI را “معامله بدی برای تورنتو” خواند و به عنوان شهردار متعهد شد “TTC را برای اطمینان از دریافت خدمات همه تورنتونی ها مسئول نگه دارد.”

او گفت: «انتظار دو سال دیگر برای تحقق این امر، در حالی که باید یک دهه پیش اتفاق می‌افتاد، نمونه دیگری از تأخیرها و تعویق بی‌پایان است که تورنتو را عقب نگه داشته است».

اگرچه راجرز عملاً قرارداد موجود با شهر تورنتو را خریداری می کند، سخنگویان شهر و TTC می گویند که هیچ الزامی برای مناقصه مجدد قرارداد در یک فرآیند جدید مناقصه رقابتی وجود ندارد.

در طول فرآیند سال 2012، یک درخواست برای صلاحیت، سه پیشنهاد واجد شرایط را شناسایی کرد – Bell Mobility، Extenet Systems مستقر در شیکاگو و BAI مستقر در استرالیا.

Extenet با استناد به تعهدات مربوط به پروژه های دیگر، از ادامه تحصیل خارج شد. طبق گزارش TTC، پیشنهاد بل به دلیل استثنائاتی که به دنبال الزامات قرارداد بود، ناسازگار تلقی شد و BAI را به عنوان ارائه‌دهنده پیشنهادی کارکنان باقی گذاشت.

تا روز سه‌شنبه، 37 نفر به عنوان نامزد در انتخابات دور دوم 26 ژوئن برای جایگزینی جان توری برای باقیمانده دوره شورای شهر که در پاییز 2026 به پایان می‌رسد، ثبت نام کرده بودند. محافظه‌کاران در فوریه استعفا دادند.

با فایل هایی از علیشاه هاشم

دیوید رایدر رئیس دفتر تالار شهر ستاره و خبرنگاری است که تالار شهر و سیاست شهرداری را پوشش می دهد. او را در توییتر دنبال کنید: @dmrider

به گفتگو بپیوندید

گفتگوها نظرات خوانندگان ما است و مشمول این است کد رفتار. ستاره این نظرات را تایید نمی کند.