انتخابات شهردار تورنتو: درگیری نامزدها بر سر مسیرهای دوچرخه سواری

یک جفت نامزد برجسته شهرداری در روز سه‌شنبه در دو رویداد جداگانه بر سر مسیرهای دوچرخه سواری با هم درگیر شدند که یکی از آنها می‌گوید برخی از آنها به قدری انسداد ایجاد می‌کنند که حکم حذف را می‌دهد، در حالی که یکی از رقیب آن استدلال را «احمقانه» می‌داند.

مارک ساندرز، رئیس پلیس سابق، اعلام کرد که به عنوان شهردار، مسیرهای دوچرخه سواری در خیابان دانشگاه را از بین خواهد برد، به خطوط دوچرخه در حال آزمایش در خیابان یانگ نگاه خواهد کرد و گسترش شبکه دوچرخه تورنتو را تا زمانی که وضعیت بهتری ایجاد شود، “فورا به حالت تعلیق در خواهد آورد”. فرآیند مشاوره در مورد نصب آنها

ساندرز که بارها از آنها به عنوان یک مشکل در طول مبارزات انتخاباتی شهرداری یاد کرده است، روز سه شنبه در حالی که اتومبیل ها در کرسنت کوئینز پارک می چرخیدند، به خبرنگاران گفت: «من مخالف مسیرهای دوچرخه سواری نیستم. او گفت که هزینه‌های مربوط به ابتکارات بهداشت روان را بر تلاش‌های شهری برای اطمینان از ایمنی دوچرخه‌سواران اولویت خواهد داد.

“من فکر می کنم مسیرهای دوچرخه چیز خوبی هستند و فکر می کنم آنها چیز سالمی هستند. من مخالف این هستم که چگونه این کار انجام می شود، چگونه بر کسب و کارها تأثیر می گذارد، چگونه بر ازدحام تأثیر می گذارد.»

از ساندرز پرسیده شد که برداشتن مسیرهای دوچرخه سواری دانشگاه چقدر برای مالیات دهندگان هزینه دارد. او با استناد به ادعای ساکنان در مورد مشکلات دسترسی گفت: «در حال حاضر هزینه بزرگ‌تر آن چیزی است که برای کسب‌وکارها و همچنین کارهایی که برای وسایل نقلیه اضطراری خاص انجام می‌دهد، انجام می‌دهد.

شورای شهر در دسامبر 2021 با رای 20-2 به ایجاد دائمی هفت مسیر دوچرخه سواری موقت، از جمله مسیرهای موجود در دانشگاه، به عنوان بخشی از گسترش شبکه دوچرخه سواری ActiveTO در طول همه گیری همه گیر، رای داد.

شورا همچنین طرح کارکنان شهری را برای افزودن 100 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری جدید تا سال 2024 تأیید کرد، اقدامی که جان توری، شهردار وقت آن را «کار درست و مسئولانه‌ای خواند و به افراد بیشتری کمک می‌کند تا با دوچرخه با خیال راحت در شهر ما حرکت کنند».

در سال 2022، سه دوچرخه‌سوار در جاده‌های تورنتو به شدت آسیب دیدند. در سال 2021، مادر دوچرخه‌سوار 18 ساله جاشوا اسکانان پس از تصادف و کشته شدن او در خیابان خیابان، خواستار ایجاد مسیرهای دوچرخه‌سواری بیشتر شد.

همانطور که ساندرز صحبت می کرد، کاندیدای شهردار کان. از جاش متلو پس از اعلام تعهد برای مسیرهای ترانزیت جدید و مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در اسکاربرو، در مورد خطوط دوچرخه‌سواری سؤال شد.

زمانی که خبرنگاری متوجه شد که رقیب مسیرهای دوچرخه سواری را به دلیل افزایش انسداد مقصر می داند، متلو گفت: “او اشتباه می کند.” وقتی از متلوک پرسیدند چرا، گفت: “زیرا احمقانه است.”

«وقتی ماشین‌هایمان را در ترافیک می‌رانیم، واقعیت این است که ما بخشی از ترافیک هستیم. بنابراین رانندگان زمانی برنده می‌شوند که سایر رانندگان گزینه‌های بیشتری برای رفت و آمد داشته باشند به غیر از اینکه بخشی از ترافیکی باشند که ما از آن ناامید شده‌ایم.

«هر چه تعداد افرادی که یک راه مطمئن و مطمئن برای دوچرخه سواری در اطراف شهر ما داشته باشند، به این معنی است که افراد کمتری در اتومبیل های مقابل ما هستند. هر چه تعداد افرادی که مکان‌هایی برای پیاده‌روی و حمل و نقل داشته باشند بیشتر باشد، به این معنی است که افراد کمتری در اتومبیل‌ها ترافیکی را ایجاد می‌کنند که همه ما بخشی از آن هستیم.»

متلو افزود: «این فقط واقعیت است. این فقط صادقانه است، و گفت که او به جای ایجاد یک “ما در برابر آنها پویایی” بر برنامه هایی برای بهبود زندگی مردم تمرکز می کند.

پیش از این در کمپین، متلو به عنوان شهردار گفته بود که هزینه های شهر را برای بهبود جاده ها دو برابر می کند تا آنها را برای عابران پیاده و دوچرخه سواران تحت ابتکار Vision Zero با هدف از بین بردن چنین مرگ و میر در خیابان های تورنتو ایمن تر کند.

تورنتو در 26 ژوئن شهردار جدیدی را به جای جان توری که در ماه فوریه استعفا داد تا پایان دوره شورا در پاییز 2026 انتخاب خواهد کرد.

با فایل هایی از بن اسپور

دیوید رایدر رئیس دفتر تالار شهر ستاره و خبرنگاری است که تالار شهر و سیاست شهرداری را پوشش می دهد. او را در توییتر دنبال کنید: @dmrider

به مکالمه بپیوندید

گفتگوها نظرات خوانندگان ما است و مشمول این است کد رفتار. ستاره این نظرات را تایید نمی کند.