اولیویا چاو تایید کرد که در نظر دارد برای شهرداری نامزد شود

اولیویا چاو در حال تایید گزارش استار مبنی بر اینکه در حال بررسی نامزدی برای شهرداری است، می گوید که تورنتو می تواند “خیلی بهتر” باشد.

نماینده سابق حزب دموکرات و شورای شهر در بیانیه ای کوتاه، روز یکشنبه به سوالات ستاره درباره نامزدی احتمالی خود برای شهرداری پاسخ داد.

«می‌خواهم به شما اطلاع دهم که در حال بررسی هستم. من این شهر را دوست دارم و می دانم که می تواند بسیار بهتر باشد – برای همه،” چاو می نویسد که یکی از نامزدهای نامزد در حال شکل گیری و شلوغ برای جایگزینی جان توری خواهد شد.

در مطلبی که چهارشنبه گذشته منتشر شد، منابع نزدیک به چاو گفتند که مشاوران او را ترغیب می‌کردند که نامزد شود، زیرا دیگر نامزدهای بالقوه همسو با NDP، از جمله جو کرسی و مایک لیتون، اعضای سابق شورای شهر، از پیشنهادات خودداری کرده‌اند.

یکی از سازمان‌دهندگان سیاسی گفت، در میان آنچه که نوید میزبانی از نامزدهای میانه‌رو و راست‌گرا را می‌دهد که آن رای را تقسیم می‌کنند، چاو می‌تواند پیام خود را برای ترقی‌خواهان هدف قرار دهد و به طور بالقوه با حمایت 30 درصد یا کمتر در سطح شهر پیروز شود.

انتظار می‌رود سایر مترقی‌ها با هدف پایان دادن به ۱۲ سال حکومت راست‌گرایانه در شهرداری، نامزد شوند، از جمله شهرنشین گیل پنالوسا، که در انتخابات مدنی اکتبر گذشته پس از محافظه‌کاران در رتبه دوم قرار گرفت، و کان. جاش متلو

در حالی که خود چاو به درخواست مصاحبه پاسخ نداد، برخی از افرادی که او را تشویق به دویدن کردند، موافقت کردند که به صورت ضبط شده صحبت کنند.

کوفی هوپ، مدیر اجرایی شرکت مشاوره استراتژیک Monumental Projects و استاد کمکی در دانشکده جغرافیا و برنامه‌ریزی دانشگاه تورنتو، به مناقصه شهرداری چاو در سال 2014 کمک کرد که در جایگاه سوم حزب محافظه‌کار و داگ فورد، نخست‌وزیر کنونی قرار گرفت.

هوپ گفت: «پاسخ او به آن کمپین، که انتظارات را برآورده نمی‌کرد، این بود که به میان مردم برود» و مؤسسه رهبران تغییر را تشکیل داد، یک موسسه غیرانتفاعی که از سال 2016 به فعالان سازمان‌دهی سیاسی آموزش داده است.

“این معامله واقعی با اولیویا است. او فقط برای نوشیدن شامپاین با نخبگان نرفته بود. او با مردم طبقه کارگر، با مردم نژادپرستان، با مردم بومی، با مردمی که واقعاً در حال مبارزه هستند، حضور داشته و به آنها کمک کرده تا خود را برای پس گرفتن قدرت سازماندهی کنند.»

هوپ به رابطه کاری نزدیک فورد با کریستیا فریلند، معاون نخست وزیر لیبرال، اشاره کرد.

هوپ که ستون‌های مستقل برای استار می‌نویسد، گفت: «من فکر می‌کنم برخی از این تنش‌ها می‌تواند به راه‌حل‌های جالبی برای شهر منجر شود».

جی پی هورنیک، رئیس اتحادیه کارکنان خدمات عمومی انتاریو، گفت که تورنتو به یک شهردار جدید با تجربه شهرداری نیاز دارد که بتواند خدمات رو به وخامت را با “چشم اندازی از آنچه تورنتو می تواند باشد” احیا کند.

هورنیک که پس از مدت ها زندگی در مرکز شهر به خیابان اگلینتون و منطقه جین استریت نقل مکان کرد، گفت که کار چاو با فعالان سراسر شهر می تواند به او به عنوان شهردار کمک کند: «چگونگی ساخت تورنتو را از طریق حومه شهر از مرکز شهر به ارمغان بیاورد.

هورنیک گفت: «در حالی که برخی ممکن است (چو) را یک چپ‌گرای مرکز شهر بدانند، از زمانی که سیاست را ترک کرد، او … توانسته است شخصیت خود را گسترش دهد و واقعاً ارزش‌های خود را از طریق کار با مؤسسه دنبال کند.

“من فکر می کنم او چیزهای زیادی برای ارائه به کسانی از ما دارد که در مرکز شهر زندگی نمی کنیم … فکر نمی کنم که او خودش را رد کرده باشد.”

Myer Siemiatycki، دانشمند علوم سیاسی و ناظر قدیمی تالار شهر، گفت که چاو برای بازگشت به سیاست پس از بیش از هفت سال با چالش هایی روبرو خواهد شد.

او گفت که اگر او برخی از سیاست‌هایش را اجرا کند ممکن است با سیاست‌های متلو و میتزی هانتر MPP لیبرال، که انتظار می‌رود او نیز به رقابت بپیوندد، همپوشانی داشته باشد، و افزود چاو باید کار خود را در بیش از 20 سال ریاست جمهوری به تورنتونی‌ها یادآوری کند.

سیمیاتیکی گفت: «این شامل توانایی او برای همکاری در سراسر خطوط سیاسی برای ایجاد اجماع می شود.

مردم می توانند به عنوان نامزد در انتخابات دور دوم 26 ژوئن بین 3 آوریل تا 12 مه ثبت نام کنند.

کسانی که متعهد به کاندیداتوری هستند عبارتند از متلو، آنا بایلائو، عضو سابق شورای شهر، مارک ساندرز رئیس پلیس سابق، جورجیو مامولیتی مشاور سابق شورای شهر و ستون نویس سابق تورنتو سان. آنتونی فیوری.

کسانی که گفته اند در حال بررسی نامزدی هستند عبارتند از هانتر و اعضای شورای شهر، برد بردفورد و استفان هالیدی.

تصحیح – 27 مارس 2023: نسخه قبلی این مقاله Coun را شناسایی کرد. جاش متلو در نقش “یک لیبرال استانی با گرایش چپ”. در حالی که متلو به عنوان یک لیبرال در انتخابات دور دوم در سال 2002 شرکت کرد، او عضو حزب نیست.

دیوید رایدر رئیس دفتر تالار شهر ستاره و خبرنگاری است که تالار شهر و سیاست شهرداری را پوشش می دهد. او را در توییتر دنبال کنید: @dmrider

به گفتگو بپیوندید

گفتگوها نظرات خوانندگان ما است و مشمول این است کد رفتار. ستاره این نظرات را تایید نمی کند.