ترفند هایی برای آتلیه کودک

اگر مادر هستید و دوست دارید از کودک خود عکس های خاطره انگیزی داشته باشید، باید بدانید که هنگام عکس گرفتن از کودک و نوزاد علاوه بر توجه ویژه به مسائل فنی و کیفی، ایمنی و راحتی کودک باید اولویت داشته باشد. پس در ادامه این مقاله با نکاتی برای آتلیه کودک همراه باشید.

 
چه چیزی عکاسی در آتلیه کودک را زیبا می کند

در اینجا نکات ساده ای از تجربه من در مورد عکاسی کودک و آتلیه کودک آورده شده است. با این نکات و با کمک عکاسان حرفه ای، آنچه را که واقعاً مناسب حساس ترین لحظات زندگی فرزندتان است، ثبت کنید.

1) بهترین زمان برای عکاسی بین 5 تا 12 روز است

زیرا نوزاد اغلب می خوابد و چشمانش بسته است و فلاش گرچه کوچک است اما در چشمانش اختلال ایجاد نمی کند. همچنین به دلیل اینکه نوزاد هنوز به صدای محیط حساس نیست، حواس کودک را در اطراف حرکات منحرف نمی کند.

2) پستونک صفر داشته باشید

مادران عزیز تهیه پستانک عدد صفر را برای عکس گرفتن از نوزاد فراموش نکنید. در حین عکس برداری در آتلیه کودک و پس از انتخاب دکور مناسب، گاهی کودک بی حوصله و غمگین می شود، در این حالت مادر نمی تواند شیر بدهد چون کودک در دکور است، اینجا پستونک صفر است که به کمک مادر می آید و کودک آرام می شود و مزاحم نمی شود. 
فرآیند عکاسی تجربه ما نشان می دهد که 99 درصد از نوزادانی که حتی عادت به خوردن پستانک ندارند در این شرایط پستانک مصرف می کنند. به همین دلیل حتما به مادران توصیه می کنیم قبل از لحظه عکسبرداری، پستانک با عدد صفر بخرند.

3) یک ساعت قبل از عکس برداری استحمام کنید

برای اینکه بتوانید کل پروژه عکس را در مهلتی که تعیین کرده اید انجام دهید، بهتر است یک ساعت قبل از زمان جلسه عکاسی با کودک خود حمام کنید. این باعث تشدید بدن کودک می شود و هنگام عکس برداری عمیق تر می خوابد. در این صورت تحرک کمتری دارد و می تواند شکل های مختلفی به بدن نوزاد بدهد و این یعنی تصاویر بیشتر با تنوع بیشتر.

4) شیردهی

برای گرسنه نگه داشتن کودک در طول عکاسی در آتلیه کودک، حتماً بعد از حمام کردن و قبل از عکاسی به کودک خود شیر بدهید. در غیر این صورت مادر هنگام عکس برداری باید به نوزاد شیر بدهد و زمان عکاسی افزایش می یابد. 
حتی گاهی زمان می برد تا نوزاد گلوی خود را از شیری که می خورد پاک کند و آرام شود. بنابراین، اکیدا توصیه می کنیم قبل از شروع به عکاسی به کودک خود شیر بدهید.

5) نوزاد هنگام عکسبرداری برهنه باشد

نکته مهم دیگر این است که سعی کنید بدون لباس و برهنه نوزاد را برای عکس برداری آماده کنید، مثلا بعد از استحمام نوزاد را در پتو بپیچید. اگر کودک لباس پوشیده است و شما می خواهید در طول پروژه عکاسی استراحت کنید، ممکن است از خواب بیدار شود و بی قرار شود که این امر زمان عکاسی را طولانی می کند. بسته به فصل تابستان، کودک را می توان با یک ملحفه یا پتوی نرم برای عکس برداری آماده کرد.

6) والدین نباید استرس داشته باشند.

اگر مادر و پدر در مورد عکاسی در آتلیه کودک خود استرس داشته باشند، حتی زمانی که در پشت صحنه نیستند، استرس به نوزاد منتقل می شود و نوزاد عبوس می شود. مادران باید سعی کنند از استرس های غیرضروری مانند نگرانی در مورد سرماخوردگی نوزاد، تصویر خوب یا بد، انتخاب بهترین وضعیت و … اجتناب کنند. عکاس بهترین گزینه ها را برای کودک شما اعمال خواهد کرد.

نکاتی برای آتلیه کودک کودکان بالای 3 سال:

برای کودکان 3 تا 7 سال و 8 سال، بر خلاف نوزادان، مهم است که سعی کنید کودک را در طول عکس برداری شاداب و پرانرژی نگه دارید. قبل از جلسه عکاسی کودک را به حمام نبرید، زیرا در طول عکاسی خسته و تحریک می شود. اگر می خواهید استحمام کنید، این کار را در فواصل چند ساعته انجام دهید و حتماً نوزاد را بین آنها در رختخواب قرار دهید.

آیا می شود در خانه عکس هایی مثل آتلیه کودک گرفت؟

عکاسی در آتلیه کودک اصلا  کار آسانی نیست و نیاز به حوصله و تجربه و دانش دارد. از طرفی کمک آنقدر حساس است که نمیشود به راحتی آن ها را هرجایی مثل آتلیه های بزرگسالان برد.
ما برای شما یک پیشنهاد بهتر داریم، شما از هرجایی که هستید یک عکاس حرفه ای کودک رزرو نمایید و بعد عکاس در روز و ساعتی که شما هماهنگ میکنید در محلی که شما میخواهید با تمام امکاناتی که لازم است، آنجا حاضر میشوند و باتجربه و حوصله بهترین عکس ها را از کودک شما ثبت میکنند.  این مقاله را بخوانید

سخن پایانی

ما در این مقاله نکاتی را در مورد عکاسی آتلیه کودک ذکر کردیم که شما با توجه به این موارد می توانید به بهتر شدن عکس کودک خود کمک نمایید.
فراموش نکنید که عکس کودک شما حتما باید زیبا باشد زیرا هیچوقت کودک شما به این سن بر نمی گردد و اگر عکس زیبایی از او نداشته باشید، بعد ها پشیمان خواهید شد.
بنابر این بدون توجه به هزینه ها سعی کنید به آتلیه کودک مناسب مراجعه نمایید.
در پایان از شما سپاس گذار هستیم که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید، اگر سوالی در رابطه با عکاسی کودک و آتلیه کودک داشتید، در قسمت کامنت ها با ما درمیان بگذارید تا در سریع ترین زمان ممکن پاسخ خود را از کارشناسان دریافت نمایید.

دانسته های خود را با کاوش موارد زیر گسترش دهید:

آتلیه کودک تهران،آتلیه کودک پاکدشت،آتلیه کودک زرین شهر،آتلیه کودک منطقه 1،آتلیه کودک شرق تهران نی نی سایت،آتلیه کودک قیمت مناسب در تهران،آتلیه کودک گلشهر کرج،آتلیه ی کودک ساوه،آتلیه کودک گیشا،آتلیه کودک 3،آتلیه کودک طلاب مشهد،آتلیه کودک زوم،آتلیه کودک قوچان،آتلیه عکاسی کودک ژست،آتلیه کودک مشهد نی نی سایت،آتلیه کودک عمارت قم،آتلیه کودک کارن،تم عکس آتلیه کودک،آتلیه کودک طلایی،آتلیه کودک همراه با لباس در شیراز،آتلیه کودک رشت گلسار،آتلیه کودک پیروزی،آتلیه کودک در حصارک کرج،آتلیه کودک و نوزاد بن سای / بونسای در شرق تهران،آتلیه کودک لیوسا،آتلیه کودک زابل،آتلیه کودک صدا استان خراسان رضوی،آتلیه کودک شیراز،آتلیه کودک منطقه 18،آتلیه کودک نینو،آتلیه ی کودکان،آتلیه کودک شهریار،آتلیه کودک خوب،ژست آتلیه کودک پسر،آتلیه ی کودک در شهرری،آتلیه کودک زنجان،در مشهد آتلیه کودک،آتلیه کودک نهال مشهد،آتلیه کودک سها،آتلیه کودک یک ساله،آتلیه کودک آسیه ظریف مشهد،آتلیه کودک چیست،آتلیه کودک اراک،آتلیه کودک ساری،آتلیه کودک ماه من،آتلیه کودک سعادت آباد،آتلیه کودک پونک،آتلیه کودک برای شب یلدا،آتلیه کودک لاهیجان،آتلیه کودک منطقه 7 تهران،آتلیه کودک کاشان،آتلیه کودک تبریز،تم آتلیه ای کودک،آتلیه ی کودک،آتلیه کودک رشت اینستاگرام،آتلیه کودک پاسداران،عکس آتلیه کودک 3 ساله،آتلیه کودک نفس ساری،آتلیه کودک غرب تهران ادرس،آتلیه کودک مشهد،آتلیه کودک سارا،آتلیه کودک پردیس،آتلیه کودک قم نی نی سایت،آتلیه کودک جوجو،آتلیه کودک چایلد،آتلیه کودک لنا،آتلیه کودک طوسی