تماس ها برای حل نابرابری نژادی در داخل آمازون افزایش می یابد

SEATTLE – هفته گذشته ، جف بزوس ، مدیر اجرایی آمازون ، یادداشت نادری را برای همه کارمندان این شرکت نوشت. وی گفت ، تیم رهبری وی در مورد “نژاد پرستی سیستمی” که جوامع سیاهپوست با آن روبرو بوده اند ، تأمل می کنند ، و وی از کارمندان خواست تا برای یادگیری و تأمل در مورد ژانویه نوزدهم ، تعطیلاتی که پایان برده داری در ایالات متحده است ، وقت بگذارند.

وی گفت: “من تمام جلسات خود را در روز جمعه لغو می کنم ، و شما را تشویق می کنم که اگر می توانید همین کار را انجام دهید.”

اما برخی از کارمندان آمازون گفتند که یک پیشنهاد بزرگ در پیشنهاد وی وجود دارد: برای اکثریت قریب به اتفاق کارگران سیاه پوست آمازون ، لغو جلسه چاره ای نیست. آنها در عملیات تحقق آمازون ، بسته بندی ، حمل و تحویل محصولات به میلیون ها مشتری کار می کنند.

چندین خرده فروش دیگر مانند Target ، JC Penney و Nike ، Juneteenth را به تعطیلات پولی تبدیل کردند. در آمازون ، بسیاری از انبارها با تشویق کارگران برای پوشیدن لباس سیاه ، این روز را تشخیص دادند.

“پیراهن سیاه از نظر عدالت اجتماعی برای کسی چه کاری انجام می دهد؟” گفت: آدرین ویلیامز ، راننده قرارداد سیاه و سفید برای آمازون در منطقه خلیج ، که سازماندهی احتیاط برای ژانویه. به گفته وی ، پرداخت بهتر کار بسیار بیشتری خواهد بود. وی گفت: “این شرایط قبلی را که فقر است کاهش می دهد.”

ویلیامز و کارمندان و پیمانکاران بیشتر استدلال می کنند که آمازون ، یکی از بزرگترین کارفرمایان کشور ، برای مقابله با نابرابری نژادی در دیوارهای خود ، باید کارهای بیشتری انجام دهد. فراخوان های تغییر – از جمله تنوع بخشیدن به رتبه های برتر آن و پرداختن به نژادپرستی در انبارهای آن – باعث ایجاد یک درجه آشفتگی غیرمعمول در داخل غول فناوری شده است.

بسیاری از مشاغل بزرگ دیگر نیز با درخواست تغییر از درون مواجه هستند. اما آمازون از این جهت برجسته است که درصد زیادی کارمند سیاهپوست دارد – بیش از یک چهارم نیروی کار داخلی 500000 نفری آن ، بیشتر آنها در کارهای ساعتی در عملیات تدارکاتی گسترده خود ، جایی که درآمد بسیار کمتری نسبت به همتایان شرکتی خود دارند ، کار می کنند. این درصد کمی بیشتر از کارمندان والمارت در ایالات متحده و بسیار بالاتر از سایر شرکت های بزرگ فناوری است. به عنوان مثال ، در فیس بوک ، کمتر از چهار درصد نیروی کار آن سیاه پوستان است.

و تعداد کمی از مدیران به همان اندازه که بزوس ، ثروتمندترین فرد جهان ، در حمایت عمومی از جنبش زندگی سیاه مشکلی دارند ، صریح گفته اند. در اینستاگرام ، بزوس پیام های ناراحت کننده ای را که در پاسخ به حمایت از برابری نژادی دریافت کرده بود ، ارسال کرد ، از جمله یک ایمیل از شخصی به نام دیو ، که از حقه های نژادپرستانه استفاده می کرد و می گفت دیگر با آمازون تجارت نمی کند.

بزوس نوشت: “دیو ، تو نوعی مشتری هستی که از دست دادنش خوشحالم.”

جاني كورينا سوم ، كه هفته گذشته شكايت تبعيض آمازون را متهم كرد كه باعث ايجاد محيط كار خصمانه براي كارمندان انبار بلك شده است ، اظهار داشت كه در نظر گرفتن اين اظهارات فراتر از خدمات دهان به لب سخت است.

کورینا گفت: “در حال حاضر مسئله” زندگی سیاه “مهم است و عدالت برابر است. “شما می توانید بگویید که چه چیزی واقعی است و چیزی نیست.”

سخنگوی آمازون ، جکی اندرسون ، گفت که این شرکت در همبستگی با جامعه سیاهپوستان ایستاد ، و “این متعهد به کمک به ساخت یک کشور و جهانی است که همه می توانند با وقار و عاری از ترس زندگی کنند.” وی گفت که کارمندان در تعطیلات آزاد بوده اند و یا برای حضور در رویدادهای نوزدهم تعطیلات بدون حقوق دریافت کرده اند. وی گفت: “ما به انتخاب آنها احترام گذاشته و آنها را تشویق می كنیم.”

در این ماه ، این شرکت اعلام کرد فروش نرم افزار تشخیص چهره خود را که به گفته محققان برای شناسایی غلط افراد رنگین پوست به ادارات پلیس به طور موقت متوقف می شود. مهلت قانونی یک ساله بسیار چشمگیر بود زیرا آمازون مدتهاست که مشکلات را انکار کرده و در مقابل درخواست های کند کردن استقرار خود مقاومت می کند.

اما منتقدان آمازون ، از جمله برخی از کارمندان ، می گویند که این حتی یک مرحله نیمه بود – با اشاره به اینکه این شرکت نگرانی های مربوط به فناوری را مستقیماً تصدیق نکرده و فروش ابزار را به دفاتر اجرای قانون فدرال متوقف نکرده است.

یک کارمند در یک وب سایت داخلی نوشت: “مکث” یک شروع عالی است. این فرد نوشت ، اما هدف ، باید گسترده تر باشد ، اطمینان از اینكه محصولاتی كه آمازون می سازد “مستقیماً در ترویج ورود و تنوع و تداوم تعصبات و بی عدالتی ها نسبت به جوامع سیاه پوست و قهوه ای مغایرتی ندارد.”

مدت ها است که کارمندان و برخی سهامداران در مورد عدم تنوع در تیم رهبری ارشد بزوس ، گروهی معروف به “تیم S” که دارای 22 مدیر است ، هیچ یک از آنها مشکوک نیستند.

در سالن شهرداری در سال 2017 ، بعد از اینکه مایکل براون ، فیلاندو کاستیا و ساندرا بلاند قبلاً به نام خانوادگی تبدیل شده بودند ، یک کارمند از بزوس در مورد عدم تنوع در تیمش پرسید. بزوس گفت معاونین ارشد وی سالها در کنارش بوده اند و گردش مالی کم را به عنوان یک دارایی می دانسته است. وی گفت ، هرگونه انتقال روی تیم “در یک بازه زمانی بسیار فزاینده اتفاق خواهد افتاد.”

در ماه آوریل ، قبل از کشته شدن جورج فلوید در بازداشت پلیس در مینیاپولیس ، گروهی از کارمندان سطح متوسط ​​به بزوس و تیم ارشد او نامه نوشتند و گفتند “طبق الكترونیك های مشاهده شده توسط نیویورك” “الگوی سیستمی از سوگیری نژادی كه در آمازون نفوذ می كند” وجود دارد. بار. آنها گفتند که پس از درز یادداشت های جلسه نشان داده شد که دیوید زاپولسکی ، مشاور عمومی آمازون ، یک کارمند انبار سیاه را در جزیره استاتن “نادان و زبردست” تماس گرفته است.

زاپولسکی گفته بود که اظهارات وی “شخصی و احساسی” است و نمی داند کارمند سیاه پوست است. اما در ایمیل خود ، کارمندان شرکت گفتند که “این یک اتفاق منفرد نبود ، بلکه نشانه یک مشکل بزرگتر بود.”

آنها گفتند كه آمازون نژادپرستی جا افتاده ای را كه گریبانگیر آمریكا بود ، به تصویب رساند ، “همگونی” رهبری آن در مقایسه با “تنوع نژادی و اخلاقی غنی در میان ساعات كارگر ما” مشهود است.

این گروه تقریباً دوازده تغییر خاص را پیشنهاد کرد ، از جمله انجام یک حسابرسی شخص ثالث از سوگیری ، انتشار ارقام دقیق در مورد نژاد و ارتقا ، تعیین اهداف نمایندگی در مدیریت و نقش های رهبری ، و داشتن رئیس تنوع در عضویت S Bezos -تیم

آمازون گفت که رهبران ارشد منابعی را برای کمک به گروه در ارائه پیشنهادات خود به یک پیشنهاد رسمی ارائه می دهند.

بارگذاری…

بارگذاری…بارگذاری…بارگذاری…بارگذاری…بارگذاری…

روز سه شنبه ، مایکروسافت ، یکی از مهمترین رقبای آمازون در زمینه استعدادهای فناوری ، گفت که 150 میلیون دلار آمریکا صرف تلاش برای تنوع خواهد کرد و قصد دارد تا سال 2025 تعداد مدیران و کارمندان ارشد سیاه را دو برابر کند.

در هفته های اخیر تیم رهبری بزوس “حلقه های گوش دادن” را با کارمندان سیاه پوش برگزار کرده است و بسیاری از مدیران آمازون نامه های شخصی خود را به بخش های خود ارسال کرده اند. برخی از تیم ها از اصطلاحات فنی مغرضانه دور شده اند و عباراتی مانند “لیست های سیاه” و “لیست های سفید” را فریب می دهند تا دسترسی به شبکه را نشان دهند ، با توجه به ایمیل ارسال شده بین برخی از کارمندان.

اما بسیاری از کارمندان می خواهند کارهای بیشتری انجام شود. آنها در همکاری با سندی پیشنهاد کرده اند که آمازون تنوع را به “اصل رهبری” جدید تبدیل می کند ، لیست راهنمای ویژگی هایی که آمازون برای استخدام ، بازبینی و ارتقا کارگران استفاده می کند.

در این سند ، ده ها کارمند ناشناس تجربیات تبعیض در تعاملات کاری روزانه را ذکر کردند. یکی از آنها نوشت: وقتی یک کارمند سیاه پوست “چیزی صادقانه گفت ، به او گفتند:” تو اعتماد نمی کنی “. “اما وقتی MBA وایت استنفورد دقیقاً همین حرف را زد ، یک افتخار دریافت کرد.” دیگران در مورد اینکه برای تبلیغات مأموریت گرفته می شوند یا اینکه تحت نظر نیستند ، می نوشتند.

اندرسون گفت که حکایات “ارزش های ما را منعکس نمی کنند”. وی گفت ، این شرکت تبعیض در محل کار را تحمل نمی کند و تمام ادعاهای گزارش شده از طریق کانال های رسمی را بررسی می کند. وی افزود که اصول فعلی رهبری تنوع را تشویق می كند زیرا “آنها به اعضای تیم یادآوری می كنند كه به دنبال دیدگاه های متنوع ، یادگیری و کنجکاوی باشند و به طور مداوم اعتماد دیگران را جلب کنند.”

در انبارهایی که ویلیامز و عمده کارمندان آمازون سیاه کار می کنند ، نگرانی برخی از کارگران می تواند آشکارتر باشد. کورینا ، در شکایت تبعیض خود در کالیفرنیا ، گفت که آمازون بارها و بارها نتوانسته است به خوبی به دیوارنویسی نژادپرستانه در حمام انبار محل کار وی در شرق لس آنجلس پاسخ دهد.

کورینا ، که با شعبه محلی انجمن ملی پیشرفت افراد رنگی درگیر است ، گفت که از ماه نوامبر او بارها و بارها دیوار نویسی نژادپرستانه را گزارش کرده و بعد از مرگ فلوید زبان بدتر شده است. برخی از مصادیق نژادی برای ابراز نفرت نسبت به سیاه پوستان استفاده کردند و گفتند که آنها باید “به آفریقا برگردند.”

وی گفت آمازون خطاب به کارمندان انبارها نگفته است که چنین رفتاری را غیرقابل قبول می داند ، و همچنین هیچ مدرکی در مورد اینکه آمازون تحقیق کرده است چه کسی این دیوار نویسی های نژادپرستانه را نوشته است ، حتی اگر وی از وی خواسته باشد ، چیزی ندیده است.

نتیجه این کار ، ترس او را از رفتن به محل کارش ترک کرد. وی گفت: “انجام هرگونه مداخله در واقع برای یک سیاه پوست محیط امنی نیست.”

در شکایت دیگری که هفته گذشته به آژانس کاریابی عادلانه کالیفرنیا ارائه شد ، یک پیمانکار بندبان سیاه در همان انبار گفت که او در اوایل ماه ژوئن اخراج شد زیرا آمازون تصور می کرد از نقاشی های دیواری نژادپرستانه جدیدی که یکی از همکارانش در توییتر منتشر کرده است ، عکس گرفته است.

پیمانکار ، دونالد آرچی دوم ، گفت که آمازون سعی نکرده است کشف کند چه کسی کلمات نژادپرستانه را نوشته است.

دنیس ماس از ماس بولینگر ، وکیل مدافع کورینا و آرچی ، گفت: “آنها یک سیاهپوست را اخراج می کنند ، زیرا تصور می کنند که وی مسئول دعوت نژادپرستی در مراکز آنها است.”

آمازون گفت که در ماه دسامبر در مورد “دیوار نویسی غیرقابل قبول” به کارمندان انبار گفت و سپس در فوریه دوباره در مورد آن بحث کرد. این شرکت گفت که بررسی مارک ها را در ماه ژوئن آغاز کرده است. این شرکت گفت که Archie به دلیل عدم افزایش نگرانی در مورد دیوار نویسی و نقض سیاست استفاده از تلفن همراه این شرکت ، از ساختمانهای آمازون برداشته شد.

در 16 ژوئن ، یکی از همکارانش عکس دیگری را از حمام به ارچی فرستاد ، عبارات نژادپرستانه که یک بار دیگر روی دیوار خط خورده بود. در زیر آن یک خبرنامه داخلی قرار داشت که بیانیه عمومی آمازون از 31 مه را نقل می کند ، با عنوان: “رفتار نابرابر و وحشیانه با سیاه پوستان در کشور ما باید متوقف شود.”