رقابت شهردار تورنتو یک شکاف در سمت چپ سیاسی دارد

رقابت‌های نوپای شهردار تورنتو در حال تبدیل شدن به ترافیک نامزدهای احتمالی در مرکز سیاسی و سمت راست است، با یک مسیر عمدتاً خالی که در آن یک امید برجسته همسو با NDP به طور سنتی در انتظار چراغ سبز است.

برخی از مترقی‌ها ناامید هستند که پس از استعفای شوک‌آور شهردار سابق جان توری، پس از بیش از 12 سال حکومت راست‌گرایانه تحت رهبری محافظه‌کاران و راب فورد، فرصتی برای انحراف تورنتو به سمت چپ سیاسی از دست بدهند.

نامزدهای بالقوه جو کرسی و مایک لیتون، هر دو از اعضای سابق شورای شهر، پیشنهادات را برای نامزدی رد کردند. هفته گذشته، بوتیلا کارپوچه، نماینده حزب دموکرات حزب دموکرات، که اعلام کرده بود در حال بررسی نامزدی برای جانشینی شهردار سابق جان توری است. به گروه کر “نه” پیوست.

اما دیگران مسیر خالی را یک فرصت می دانند. آنها همچنان امیدوارند کاندیدایی را معرفی کنند که جذابیت کافی برای تسلط بر بخش مترقی و مرکز شهر را داشته باشد، در حالی که به اندازه کافی آرای میانه رو و حومه شهر را به دست آورند تا رقبای گذشته را که باعث تقسیم آرا می شوند به کرسی شهرداری برسانند.

برخی از پیشروها آماده اجرا هستند، از جمله Coun. جاش متلو، شهرشناس گیل پنالوسا و تحلیلگر سیاست کلویی براون. هیچکدام با ماشین سیاسی NDP که علیرغم اینکه هیچ حزبی در سیاست شهرداری انتاریو وجود ندارد، پشت برخی از نامزدهای قبلی قرار گرفته است، همسو نیستند.

منابع به استار می گویند که فشار بی سر و صدا بر روی اولیویا چاو – نماینده سابق شورای شهر و نماینده NDP که در سال 2014 نتوانست شهرداری را به دست آورد – برای بازگشت سیاسی و اعلام نامزدی خود در انتخابات بعدی شهرداری در 26 ژوئن، در حال افزایش است.

و منابع می‌گویند، چاو به مشاوران و حامیان احتمالی گوش می‌دهد و با آنها تماس می‌گیرد، اما تا روز سه‌شنبه، به این یا آن روش تصمیم نگرفته بود.

یک سازمان دهنده مترقی با آگاهی از بحث های مربوط به چاو گفت که کمتر از دو هفته مانده تا نامزدها بتوانند ثبت نام را آغاز کنند، هیچ نامزد معتبر دیگری از تأسیس NDP تورنتو وجود ندارد.

برگزارکننده که به شرط ناشناس ماندن صحبت کرد، گفت: «عرشه‌ها روشن هستند.»

سازمان‌دهنده گفت، در میان آنچه که وعده داده می‌شد یک میدان شلوغ از نامزدهای میانه‌رو و راست‌گرا باشد که آرای حومه شهر را تقسیم می‌کنند، چاو می‌تواند پیام خود را برای ترقی‌خواهان هدف قرار دهد و به طور بالقوه با کمتر از 30 درصد حمایت در سطح شهر پیروز شود.

برگزارکننده گفت: «حزب ملی دموکرات در دو انتخابات استانی گذشته از حمایت بالای 20 تا 30 درصدی (درصد) برخوردار بوده است. اگر (چو) بخواهد بدود، و اگر بخواهد این سطح از حمایت را به دست آورد، احتمالاً برنده خواهد شد.»

چاو که در حال حاضر مدیر اجرایی موسسه رهبران تغییر است که در سال 2016 تأسیس کرد، به درخواست‌های ستاره برای اظهار نظر پاسخ نداده است.

چاو پس از 14 سال عضویت در مترو و شورای شهر و هشت سال به عنوان نماینده مجلس ترینتی اسپادینا به عنوان نامزد پیشتاز در سال 2014 وارد رقابت شهرداری شد.

او پس از برنده جان توری و داگ فورد، مشاور وقت، رقابت شهرداری را با حدود 23 درصد آرا سوم به پایان رساند. چاو نتوانست در اسپادینا-فورت یورک در انتخابات 2015 به فدرال بازگردد.

سازمان‌دهنده مترقی پیش‌بینی کرد که اگر چاو کمپین شهرداری را راه‌اندازی کند، هیچ یک از چهره‌های کلیدی که بر روی مناقصه مشکل‌ساز او در سال 2014 کار کرده‌اند، باز نخواهند گشت.

«احساس من این است که اگر او (اجرای) را اجرا کند، فراتر از این احساس قوی که شهردار بزرگی برای شهر خواهد بود، می‌تواند بر اساس شرایط خودش و نه تلاش (دیگران) کارزار انتخاباتی کند. برای دیکته کردن شرایط.»

آنا بایلائو، اعضای سابق شورای شهر، مانند مارک ساندرز، رئیس پلیس سابق، جورجیو مامولیتی، مشاور سابق شورای شهر و ستون نویس سابق تورنتو سان، تایید کرده است که قصد دارد نامزد شود. آنتونی فیوری.

کسانی که گفته اند در حال بررسی نامزدی برای شهرداری هستند عبارتند از، براد برادفورد و استفان هالیدی، اعضای شورای شهر، و میتزی هانتر، MPP لیبرال.

Myer Siemiatycki، استاد بازنشسته سیاست در دانشگاه متروپولیتن تورنتو، گفت که “مسابقه پر ازدحام و مناقشه برانگیز” نامزدهای معتبر زیادی دارد که به ساکنان راه حل های مختلفی برای مشکلات متعدد تورنتو ارائه می دهند.

“برخی پشتیبانی از قبل ایجاد و تعریف کرده اند و چالش آنها این است که چقدر می توانند آن را افزایش دهند؟” سیمیاتیکی گفت.

سیمیاتیکی افزود، اگر چاو وارد رقابت شود، فوراً به “یک کاندیدای اصلی و به طور بالقوه یک نامزد پیشتاز” تبدیل می شود.

سیمیاتیکی گفت: “او از شهرت بسیار بالایی برخوردار است، با پایگاهی از حمایت در مرکز شهر و در میان زنان و مترقیان در سراسر شهر.”

همچنین، چاو قبلاً برای شهرداری نامزد شده بود. اگر او آن سطح قابل توجهی از حمایت را در این کمپین شلوغ انجام می داد، یک نیروی بزرگ خواهد بود.»

Coun. گورد پرکس، رهبر بالفعل جناح مترقی شورای شهر، گفت که متحدانش پس از 12 سال در بیابان سیاسی در حال بحث و گفتگو هستند که چگونه می توانند برای چه موضوعاتی در این انتخابات میان دوره ای “نقاط” را تعیین کنند.

او گفت: “شهر تورنتو عمیقاً نابرابر شده است، خدمات ما نخ نما شده است و به نظر می رسد روابط ما با سایر دولت ها با هدف کاهش دموکراسی محلی و توانایی ما برای تامین مالی یک شهر بزرگ است.”

“ما باید آن را برگردانیم. قصد چند تن از اعضای شورا این است که این مسائل را مطرح کنند و از همه نامزدها بخواهند به آن رسیدگی کنند.»

پرکس در پاسخ به سوالی درباره احتمال نامزدی چاو گفت: “من فکر می کنم باید با اولیویا صحبت کنید.”

با فایل هایی از بن اسپور

دیوید رایدر رئیس دفتر تالار شهر ستاره و خبرنگاری است که تالار شهر و سیاست شهرداری را پوشش می دهد. او را در توییتر دنبال کنید: @dmrider

به گفتگو بپیوندید

گفتگوها نظرات خوانندگان ما است و مشمول این است کد رفتار. ستاره این نظرات را تایید نمی کند.