ریزش موهای کاشته شده از ریشه

ریزش موهای کاشته شده از ریشه یکی از عوارض موقت عمل پیوند کاشت مو است. این عارضه به هیچ عنوان جای نگرانی ندارد، اما در حالت کلی بهتر است با عوارض این عمل آشنا شوید. مانند تمام روش های جراحی عمل پیوندی کاشت مو نیز از عوارضی برخوردار است.

ریزش موهای کاشته شده ممکن است در افراد مختلف به شکل های متفاوتی صورت بگیرد. به طوری که در برخی افراد از ریشه و در برخی دیگر از افراد ساقه ای باشد. ریزش موها از ریشه در دو ماه اول پس از کاشت مو امری طبیعی به حساب می آید.

کاشت مو یکی از عمل های پیوند به روش نوین محسوب می شود که این روزها توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. البته این امر کاملا طبیعی است که افراد با مشاهده ریزش موهای کاشته شده دچار استرس و نگرانی شوند.

عمل پیوند کاشت مو در بیشتر موارد نتایج مثبت و رضایت بخشی را به همراه داشته است. در این روش از کاشت فولیکول های مو در قسمت طاس سر استفاده می کنند. در ادامه مطالب با ما همراه باشید و از اطلاعات جامع و کامل در این زمینه برخوردار شوید.

عوارض موقت کاشت مو؛ ریزش موهای کاشته شده از ریشه

کاشت مو به روش عمل پیوندی یکی از روش های نوین برای درمان طاسی سر است. در این روش از سلول های پاپیلای پوستی استفاده می شود. این سلول ها ظرفیت القایی دارند که طی یک فرآیند سلول درمانی با نام لانه گزینی سلول فولیکولی صورت می گیرد.

لازم به ذکر است ریزش موهای کاشته شده امری کاملا طبیعی محسوب می شود. این ریزش در برخی از به صورت ریشه ای اتفاق می افتد که باعث نگرانی می شود. این نگرانی تاحدی طبیعی است؛ چراکه افراد هزینه زیادی را برای رسیدن به نتیجه مطلوب صرف کرده اند.

 

ریزش موهای کاشته شده از ریشه در 2 ماه اول پس از کاشت نیازی به نگرانی ندارد. اگر پس از دو ماه ریزش مو از ریشه همچنان ادامه داشته باشد، لازم است که موضوع را با پزشک معالج خود در میان بگذارید. در ضمن از این موضوع غافل نشوید که نگرانی و استرس بیش از حد نیز از عوامل ریزش مو به حساب می آیند. هرگز با استرس های نابجا باعث تشدید فرآیند ریزش مو نشوید.

پس از گذشت دو ماه ریزش 100 عدد تار مو در روز طبیعی بوده و نشان دهنده این است که رشد موهای کاشته شده حالت طبیعی خود را به دست آورده است.

ریزش مو بعد از کاشت

ریزش موهای کاشته شده پس از عمل پیوندی کاشت مو امری کاملا طبیعی است و ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد.

ریزش موهای کاشته شده از ریشه جزو موارد نادری است که ممکن است در برخی افراد مشاهده شود. چند روز پس از کاشت مو فولیکول های کاشته شده توسط بافت پوست محافظت می شوند و ثبات می یابند. ریزش ساقه ای پس از کاشت مو جزو مواردی است که در اغلب افراد مشاهده می شود.

این عارضه نگرانی کمتری نسبت به ریزش ریشه ای مو دارد. برخی از افراد نیز در موارد نادر دچار ریزش مو سکه ای بعد از کاشت می شوند. در ادامه هر یک از این موارد احتمالی را به طور مجزا و مفصل توضیح خواهیم داد.

زمان ریزش مو بعد از کاشت مو

پس از عمل پیوند فولیکولی مو، موهای تازه کاشته شده در مدت 20 روز 1 الی 2 میلی متر رشد خواهند کرد. در طی فرآیند رشد برخی از تارهای مو دچار ریزش از ناحیه ساقه می شوند. پس از گذشت یک ماه موهای کاشته شده به دلیل از بین رفتن حالت شوک و آسیب های وارد شده در حین جابجایی دچار ریزش می شوند.

 

در بازه زمانی 20 الی 40 روز پس از کاشت مو حدود 80 الی 100 درصد از موهای کاشته شده دچار ریزش می شوند. این ریزش در برخی افراد که فولیکول ها توسط بافت پوست تثبیت بیشتری یافته اند، 40 الی 60 درصد گزارش شده است.

پس از دوره ریزش، رشد مجدد موها بعد از اتمام حالت خواب که معمولا 3 ماه طول می کشد صورت می گیرد. پس از حالت خواب رشد موها به صورت طبیعی انجام می گیرد. 8 الی 9 ماه پس از کاشت مو، موها به چرخه رشد طبیعی خود باز می گردند و با ضخامت و تراکم بیشتری رشد می کنند.

ریزش ساقه مو بعد از کاشت مو

مانند تمام روش های جراحی، عمل پیوند فولیکول های مو روی سر نیز ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد. یکی از عارضه های شایع پس از کاشت مو ریزش ساقه ای مو است که تقریبا در 97 درصد افراد مشاهده می شود.

 

ریزش ساقه مو برخلاف ریزش موهای کاشته شده از ریشه، مسئله نگران کننده ای نیست. این ریزش معمولا با گذشت یک هفته پس از کاشت مو آغاز می شود. در سطح پوست، ساقه مو توسط بافت پوست ضخیم و مستحکم شده و پس از ریزش ساقه مو به شکل فولیکول مشاهده می شود.

ریزش مو سکه ای بعد از کاشت مو

ریزش موی سکه ای نوعی بیماری خودایمنی است؛ این بیماری خطری برای شخص مبتلا به همراه ندارد. تنها عارضه آن اختلالاتی است که در زیبایی ظاهری فرد مبتلا ایجاد می کند. ریزش موی سکه ای بعد از کاشت مو به این دلیل است گلبول های فعال در سیستم ایمنی بدن فولیکول های کاشته شده را به عنوان یک عامل خارجی و خطرناک شناسایی می کنند.

در فرآیند ریزش سکه ای مو گلبول های سفید با حمله به فولیکول های کاشته شده باعث ریزش آنها و طاسی سکه ای در سر می شوند. البته ناگفته نماند این ریزش اغلب موقت است و فولیکول ها مجددا شروع به رشد می کنند.

 

ریزش موهای قبلی بعد از کاشت مو

برای رویش مجدد موها کاشت فولیکول های خارجی در سطح پوست سر که دچار طاسی شده اند، باعث آسیب رساندن به تارهای مو در نواحی اطراف می شود. این فرآیند افلوویوم نام دارد و به دلیل از دست دادن ناگهانی، شوک ایجاد می شود.

در ریزش موهای قبلی پس از کاشت فولیکول های جدید هرگز نگران ریزش موهای کاشته شده از ریشه نباشید. این مسئله کاملا طبیعی است و موهای ریخته شده پس از دوره مشخصی دوباره رشد خواهند کرد.

سخن پایانی

به دلیل افزایش ریزش مو در آقایان و بانوان کاشت مو یکی از روش های نوین به حساب می آید که این روزها توجه عده زیادی را به خود جلب کرده است. عمل پیوند کاشت فولیکول های مو نتایج مثبت زیادی به همراه داشته است.

ریزش مو پس از کاشت، یکی از عارضه هایی است که باعث ایجاد نگرانی در بیماران می شود. این ریزش در افراد مختلف ممکن است به شکل های متفاوتی مشاهده شود. برای مثال در اغلب موارد بیماران در روزهای ابتدایی پس از کاشت مو ابتدا شاهد رشد 1 الی 2 میلی متری موهای خود خواهند بود.

پس از آن ریزش موها آغاز می شود که در اغلب افراد به صورت ساقه ای گزارش شده است. در برخی موارد نیز ریزش موهای کاشته شده از ریشه مشاهده شده است که این مسئله نگرانی زیادی برای بیماران به همراه دارد.

مسئله مهمی که در دریافت خدمات کاشت مو بسیار حائز اهمیت است انتخاب کلینیک و کادر درمان مناسب و کاربلد به حساب می آید. کلینیک رویان سلامت یکی از مراکز معتبری است که آماده خدمت رسانی در زمینه کاشت مو با بهترین کیفیت است.

 

سوالات متداول درباره ریزش موهای کاشته شده

بررسی سوالات متداول مطرح شده در زمینه کاشت مو، مزایا و عوارض ناشی از آن جزو مواردی هستند که کمک قابل توجهی به شما خواهند کرد که انتخابی دقیق و هوشمندانه ای داشته باشید. خدمات متفاوتی در زمینه کاشت مو توسط کلینیک های مختلف ارائه می شود.کلینیک رویان سلامت یکی از مراکز معتبر ارائه دهنده خدمات کاشت مو است که تمامی نیازهای شما را به بهترین شکل ممکن بررسی می کند. برای دریافت بهترین خدمات در زمینه کاشت مو با کلینیک رویان سلامت همراه باشید.

علت ریزش مو بعد از کاشت مو چیست؟

یکی از موضوع های نگران کننده ای که به عنوان عارضه پس از کاشت مو شناخته شده است، ریزش مو بعد از کاشت است. علت شایع ریزش موها پس از پیوند آسیب هایی است که حین جابجایی و کاشت به فولیکول ها وارد می شود. لازم به ذکر است ریزش پس از کاشت موقتی است و به هیچ عنوان جای نگرانی وجود ندارد.

چه مدت طول می کشد موهای ریخته شده مجددا رشد کنند؟

معمولا در بازه زمانی 20 الی 40 روز پس از کاشت مو حدود 80 درصد از موهای کاشته شده دچار ریزش می شوند. پس از گذشت دوره 3 ماهه حالت خواب، رشد موها روند طبیعی خود را پیش می گیرد.

مراقبت های لازم پس از کاشت مو کدام اند؟

مانند تمامی روش های جراحی عمل پیوند موی سر نیاز به مراقبت هایی دارد که در این بخش شما را با این روش های مراقبتی آشنا خواهیم کرد. این روش ها به شما کمک می کنند که در مدت زمان کمتری به نتیجه مطلوب خود دست یابید.

  • استفاده از کمپرس یخ برای جلوگیری از کبودی و تورم؛
  • رعایت بهداشت و تعویض مرتب پانسمان؛
  • استراحت کافی، رعایت نکات لازم و نحوه صحیح خوابیدن؛
  • تغذیه مناسب، استفاده از مواد مغذی، میوه ها و ویتامین ها؛
  • رعایت دستورالعمل های پزشک معالج و استفاده مرتب از داروهای تجویزی؛
  • خودداری از مصرف دخانیات، مشروبات الکلی و انجام ورزش های سنگین در هفته های ابتدایی کاشت مو.