شرکت های تولیدکننده مواد غذایی رباتیک شاهد بروز ترس در رستوران ویروس کرونا هستند

شركت كشاورزي عمودي Plenty Inc يك نقطه فروش غيرمعمول دارد: محصولات آن روكولا ، كلم سبز و ميكرو سبزها در مزرعه داخل خانه كه توسط روبات ها اداره مي شود ، پرورش داده مي شوند. این همیشه یک پیشنهاد برنده نبوده است. دو سال پیش ، شرکت مجبور شد یک طرح بلند پروازانه توسعه بین المللی را تنظیم کند ، فهمید که علی رغم بیش از 200 میلیون دلار بودجه ایالات متحده آمادگی پرداخت هزینه های گران قیمت بازارهای جدید را ندارد.

اما اکنون ، با افزایش نگرانی های ویروس کرونا ، در مورد ایمنی مواد غذایی ، Plenty زاویه تازه ای پیدا کرده است. از زمان کاشت از طریق برداشت ، سبزیجات آن با دست انسان روبرو نمی شوند ، به این معنی که احتمال آلودگی ویروس کمتر است. مت بارنارد ، مدیر ارشد اجرایی ، گفت: “آنچه مردم به نظر می رسند این است كه آنها می خواهند بدانند كه غذای آنها بی خطر است.” Plenty که توسط SoftBank Group Corp پشتیبانی می شود ، سبزیجات بسته بندی شده را در داخل و در ماشین های کاشت عمودی خودکار به فروش می رساند. وی گفت: “هدف ما این است كه شخصی كه غذا را می خورد اولین كسی باشد كه آن را لمس كرده باشد.”

قبل از همه گیری ، شرکت های غذایی تهیه شده توسط ربات مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفتند ، اما اهداف بلند پروازانه عملی نشد. سال گذشته ، سازنده ربات قهوه کافه ایکس مکانهایی را به صورت شاتر بست و کافه ربات شبه Eatsa و آشپز پیتزا رباتیک Zume که به مشاغل مختلف مشغول بودند. زومه ، شرکت سابق زومه پیتزا ، 375 میلیون دلار از SoftBank در سال 2018 به دلیل چشم انداز خود برای مونتاژ ماشین آلات پیتزا در پشت وسایل نقلیه در حال حرکت ، جمع آوری کرد. در این سال ، این شرکت 360 كارمند خود را كاهش داده بود ، اتوبوس مهمانی پیتزای دو طبقه خود را به نام “مارتا” با تخفیف برای فروش قرار داده بود و دوباره در بسته بندی های پایدار تمركز كرد.

بسیاری از شرکت های تولید کننده مواد غذایی رباتیک با هیجان زیاد نمی توانند صرفه جویی در هزینه لازم برای توجیه تحقیق و توسعه و تجهیزات خود را درک کنند ، حتی اگر بتوانند تعداد کمتری از انسان ها را استخدام کنند. ربات ها نیز خیلی جذاب نبودند. چه کسی می خواهد اندروید پیتزا خود را چاشنی کند؟ اما نگرانی های COVID-19 ، تهیه مواد غذایی را به ویژه با حساب معمولی رستوران ها سخت تحت تأثیر قرار داده است. اکنون ویروس کرونا ویروس جدیدی را برای آماده سازی بدون انسان به آن شرکت ها داده است. در Plenty ، بارنارد گفت كه محموله ها در حال حاضر حدود 30 درصد بیشتر از قبل از بروز همه گیری است ، تا حدی به این دلیل كه سبزیجات جای فروشگاه های مواد غذایی را كه زنجیره تأمین عادی آنها مختل شده بود ، پر كردند. در ماه های اخیر ، او مشتریان جدیدی مانند بقال منطقه ای مولی استون را به دست آورد.

سیستم های Plenty همیشه از نظر بقالی عالی نبوده اند. به عنوان مثال ، وقتی صحبت از سبزیجات بسته بندی شده می شود ، Whole Foods از Amazon.com Inc. به طور معمول قبل از شستشو را انتخاب می کند ، فرایندی که معمولاً شامل سفید کننده و نمک رقیق شده است. اما Plenty استدلال کرد که شستن سبزیجات پرورشی ربات خود – که بدون آلودگی و زیر چراغ های LED با طیف سفارشی رشد می کنند – باعث تمیزتر شدن آنها نمی شود و در واقع باعث کثیف شدن آنها می شود. سرانجام ، پس از بازرسی گسترده از امکانات Plenty ، Whole Foods دوباره تسلیم شد. (سخنگوی این شرکت گفت که استانداردهای بسیار سختگیرانه ای برای سبزیجات برگ دار دارد.) محصولات فراوان در ژانویه به قفسه های Bay Area Whole Foods رسید ، درست به موقع برای خرید وحشت همه گیر.

حتی در شرکت های بزرگ ، فرایندهای مونتاژ عملی به کانون تبلیغات تبدیل شده است. در وب سایت خود تحت بخش COVID-19 Updates ، Pizza Hut خاطر نشان می کند: “پیتزا شما اجاق 400 درجه ما را ترک می کند و دستان خود را آزاد به داخل جعبه می کشد بنابراین تنها شخصی که پس از بیرون آمدن از اجاق گاز آن را لمس می کند ، شما هستید.”

برای کسانی که تمایل به سفارش غذا یا ترک خانه ندارند ، استکهول وجود دارد ، یک دستگاه فروش رباتیک سوپ تاپ که کالاهای اصلی مانند آسپرین ، رشته فرنگی خشک و حوله های کاغذی را می فروشد. دیوید چنگ ، ​​سرمایه گذار DCM ، که از Stockwell و Plenty حمایت کرده است ، گفت: در آپارتمان های آپارتمانی که ماشین آلات نصب شده اند ، متوسط ​​ماهانه هر کاربر از ماه فوریه ، از زمان شروع به کار سفارشات پناهگاه ، افزایش یافته است.

چنگ ، ​​كه معتقد است دستگاه ها به شما كمك می كنند تا هنگام خرید محصولات ، “ترس و ناراحتی” ناشی از ویروس كرونا را از بین ببرد ، “این تجربه بهتری است.” چنگ اضافه کرد ، پس از اینکه مصرف کنندگان دستگاه را به دلایل بهداشتی دستگاه را امتحان کردند ، معمولاً پس از فهمیدن اینکه چقدر راحت است ، خصوصاً ویژگی پرداخت تلفن همراه ، آنها برمی گردند.

اما بیماری همه گیر برای شرکت های فناوری غذایی یک نعمت بی خاصیت نبوده است. Spyce ، یک رستوران با سرمایه گذاری در بوستون که به یک آشپزخانه رباتیک متکی است ، اواخر سال گذشته تعطیل شده بود تا امکان سفارشی سازی بیشتر وعده های غذایی را فراهم کند. اکنون ، بیماری همه گیر ساخت و بازگشایی مجدد آن را ماهها به تأخیر انداخته است.

مایکل فرید مدیر عامل شرکت گفت: “ایمنی و بهداشت مواد غذایی در حال حاضر یک معامله بزرگ است و ما فکر می کنیم که می توانیم کار خوبی انجام دهیم.” اما تا زمانی که دوباره باز شود ، فرید باید صبر کند.

پیچیدگی ساخت سیستم های رباتیک می تواند باعث شود رستوران های بیشتری از این فناوری استقبال نکنند. دانیل فوكوبا ، بنیانگذار Ono Food Co. ، یك شركت خودكار جمع آوری غذا با آشپزخانه سیار در لس آنجلس ، گفت: “توانایی اندازه گیری ، توزیع و تقسیم غذا چالش برانگیز است.” به گفته وی ، یکی از پیشرفته ترین سیستم ها متعلق به Creator است ، یک شرکت تولید همبرگر که چالش های اخیر خاص خود را دارد.

Creator یک شرکت مبتنی بر سرمایه گذاری است که از دستگاه های خردکن رباتیک ، توزیع کننده ها و کوره های آشپزخانه برای مونتاژ همبرگر روی کمربند نقاله استفاده می کند. در ابتدا Creator راه اندازی خود را سرگرم کننده و آینده نگرانه معرفی کرد ، اما وقتی همه گیر شد ، این شرکت پیام خود را تغییر داد تا بر روی ایمنی تمرکز کند ، و در تبلیغات نوشت: “اولین نفری باشید که برگر خود را لمس کنید”. مهندسان سازنده همچنین آنچه مدیر عامل الکس ورداکوستاس “اتاق انتقال” نامیده است ، ایجاد کردند تا به تعداد کمی از کارگران انسانی خود اجازه دهد سفارش را بپذیرند و آن را روی یک تسمه نقاله ضد عفونی کنندگی خود قرار دهند که همبرگر را از طریق یک جعبه تحت فشار می برد تا از آلودگی هوای خارج به هوای بیرون جلوگیری کند. ، و آن را از طریق لنگه به ​​بیرون برای وانت بچرخانید.

اما حتی محفظه انتقال تحت فشار نیز نتوانست سازنده اثرات قفل شدن را احساس کند. هفته گذشته ، سازنده گفت که درب اتاق خود را به طور موقت می بندد ، به دلیل کمبود ترافیک در محله سنگین سانفرانسیسکو که دارای دفتر کار است. این شرکت در یک پست در شبکه های اجتماعی گفت: “ما هنوز یک کوئیت یا گل مینا در خیابان Folsom ندیده ایم ، اما در حال رسیدن است.” برنامه های مربوط به محفظه انتقال لمسی و سیستم فشار هوا هنوز در وب سایت آن موجود است تا برای هر رستوران دیگری که بخواهد به صورت رایگان بارگیری شود.

بارگذاری…

بارگذاری…بارگذاری…بارگذاری…بارگذاری…بارگذاری…