عامل داگ فورد: امیدهای شهردار تورنتو چگونه با آن برخورد خواهند کرد

یک نفر به همان اندازه یا بیشتر از هر موضوعی در رقابت برای شهرداری تورنتو نقش بسته است.

داگ فورد، نخست‌وزیر قدرتمند و مداخله‌گر انتاریو که ساختمان شهرداری را بسیار بیشتر از زمانی که شورای شهر بود، از پارک کوئینز شکل داده است، در انتخابات پیش‌روی شهردار در 26 ژوئن نقشی در خارج از صحنه اما محوری بازی می‌کند.

واکنش نامزدها به حرکات داگ فورد

کاندیداها آن را می‌دانند، سیاست‌ها و استراتژی‌هایی را در مورد همه چیز از انتاریو پلیس گرفته تا تراکم مسکن گرفته تا امنیت عمومی منتشر می‌کنند که به طور صریح یا ضمنی به همکاری با – یا علیه – استان و رهبر شیفته تورنتو اشاره دارد.

Matti Siemiatycki از دانشکده شهرهای دانشگاه تورنتو می‌گوید: «دولت انتاریو نقش بزرگی در زندگی شهرداری‌ها ایفا می‌کند و تحت مدیریت فورد، بسیار بیشتر از این نقش داشته است».

فورد به ازای هر حرکت دراماتیک در تورنتو توسط سلف خود کاتلین وین، مانند ممنوع کردن عوارض جاده‌ای، پنج چکش از جمله کاهش اندازه شورای شهر، غیرقانونی کردن هزینه‌های مربوط به مزایای اجتماعی بر توسعه‌دهندگان و – تا کنون – امتناع از کمک به پایان دادن به همه‌گیری بی‌سابقه شهر را کنار گذاشته است. تشدید بحران بودجه

زمانی که جان توری شهردار بود، با نخست وزیر داگ فورد بر سر کاهش بهداشت عمومی مبارزه کرد، اما بعداً از استان درخواست کرد و از آن قدرت شهردار قوی دریافت کرد.

سه روشی که نامزدها می گویند با داگ فورد برخورد خواهند کرد

بسیاری از پرونده‌های متمرکز در تورنتو، از جمله توسعه مجدد محل انتاریو و عملکرد آژانس حمل‌ونقل مترولینکس، به‌عنوان کمپین نامزدهای شهرداری از نظر سیاسی آتش گرفته‌اند. Siemiatycki، که امیدواران را سه رویکرد متمایز می‌بیند، گفت که چگونه آنها به فورد نزدیک می‌شوند به خودی خود یک مسئله است.

یکی “آغوش گرفتن از موقعیت نخست وزیر و اینکه خود را می توانند از نزدیک با او کار کنند و از آن سمت ها عبور کنند.”

این رویکرد، بر اساس مصاحبه‌های استار با شش نامزد برجسته، در مورد مارک ساندرز، رئیس پلیس سابق که ناموفق برای محافظه‌کاران مترقی فورد در انتخابات استانی سال گذشته ناموفق بود، آشکارتر است.

رویکرد دوم این است که «خود را به عنوان کسی که می‌تواند با نخست‌وزیر برای پیشبرد منافع تورنتو درگیر شود و خود را در تلاش برای استفاده از نقش خود برای پیشبرد تورنتو در مقابل نخست‌وزیر قرار دهند».

به نظر می رسد که این روش مورد علاقه مرکزگرایان در رقابت باشد، که برخی از آنها فورد را شخصاً برای سالیان متمادی می شناسند، از جمله آنا بایلائو مشاور سابق و میتزی هانتر MPP لیبرال.

سوم، سیمیاتیکی گفت: «موضع خصمانه‌تر نسبت به نخست‌وزیر است که با (تأثیر) فورد بر سیاست تورنتو شروع می‌شود و خود را به‌عنوان مخالف با آن از طرف شهر قرار می‌دهد.»

این بهترین توصیف جاش ماتلو، مشاور شهر میانه شهر است که از زمانی که هر دو به عضویت شورا در سال 2010 انتخاب شدند، مکرراً منتقد فورد بوده است.

متلو به استار گفت: “شما نمی توانید تسلیم زورگویان شوید.” زمانی که شهر ما مورد آزار و اذیت قرار می گیرد، باید موضع گیری کنیم و حد و مرزهایی را تعیین کنیم. این کاری است که یک رهبر انجام می دهد ….

“اگر برتر فورد چیزی را اعلام کند که به نفع ما به عنوان یک شهر باشد، من او را تحسین خواهم کرد. اما من از رویکرد سلفم (جان توری) «برو کنار بیایم» استفاده نخواهم کرد زیرا مؤثر نبود.»

جان توری با فورد بر سر کاهش بهداشت عمومی مبارزه کرد

توری که در ماه فوریه پس از دو دوره تصدی پستی که با شکست فورد در انتخابات مدنی 2014 به دست آورد، استعفا داد، با نخست وزیر جنگید و در سال 2019 پیروز شد، و او را وادار کرد تا کمتر از یک سال قبل از شروع مرگ و میرهای گسترده ناشی از کووید-19 کاهش عمیق بهداشت عمومی را تغییر دهد. .

هنگامی که درخواست‌ها به پارک کوئینز با شکست مواجه شد، توری و سایر مقامات خانه به خانه در سواری محافظه‌کاران مترقی تورنتو رفتند و به رای‌دهندگان گفتند که MPP و فورد سلامت آن‌ها را به خطر می‌اندازند، بنابراین بودجه باید بازیابی شود. کار کرد.

توری بعداً از جنگ علنی به نفع دیپلماسی آرام اجتناب کرد، از جمله جلسات خصوصی مانند جلسه قبل از انتخابات پاییز گذشته که در آن به دنبال اختیارات قوی شهردار بود – درخواستی که فورد فاش کرد و تنها پس از انتخاب مجدد محافظه‌کاران به آن اجابت کرد.

روابط شهرستان و استان پرتنش تر است

به گفته ناظران، از جمله برخی که مستقیماً در تنش زدایی پارک سیتی هال-کوئین دخیل بوده اند، چندین عامل برخورد، همزیستی نخست شهردار-شهردار را حیاتی تر و دشوارتر می کند.

جایگاه تورنتو به‌عنوان یک «مخلوق استان»، علی‌رغم داشتن بودجه و نمایه بین‌المللی بزرگتر از چندین استان، به لطف پیروزی دولت فورد در دادگاه عالی در حمایت از کاهش شورا، از همیشه واضح‌تر است.

هیچ نخست‌وزیری به این آسانی و آشکارا از آن قدرت استفاده نکرده است و در عین حال اظهارات بینش‌هایی در مورد عملکرد درونی و کاستی‌های مزمن شهرداری دارد که همراه با برادر شهردار فقیدش، راب، در دوره پر هرج و مرج شورا در سال‌های 2010 تا 2014 آزار داد.

هرگز این شهر به دلیل کمبودهای مزمن درآمدی که توسط درآمدهای بادآورده از انتقال زمین و مالیات جبران شده بود، تا این حد ضعیف و ضعیف نبوده است، تا زمانی که بیماری همه گیر مانند کوه یخ بودجه را سوراخ کرد و درآمدها را غرق کرد در حالی که هزینه های تیراندازی بالا بود.

شهردار بعدی تورنتو وارث قدرت‌های بی‌سابقه حاکمیت اقلیت‌های محافظه‌کار خواهد بود – اما دولت فورد قانوناً آنها را به «اولویت‌های استانی» مرتبط کرده است.

“رقص ظریف” بین مخالفت و تسلیم مورد نیاز است

مقامات سابق که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که شهردار باید “رقصی ظریف” بین مخالفت و تسلیم انجام دهد، زیرا استان همه پول و تمام قدرت را دارد.

یکی از آنها با تشریح چرخش بین مشارکت و اعتراض عمومی در مورد مسائل حیاتی، گفت: “این تصور که شما فقط می توانید همیشه بجنگید، وجود ندارد، زیرا به معنای واقعی کلمه هیچ کاری انجام نمی دهید و هیچ بودجه ای برای هیچ چیزی نخواهید داشت.”

شرمساری علنی دیگر دولت ها، همانطور که محافظه کارها در مورد بهداشت عمومی انجام دادند و شورای شهر در حال حاضر با یادداشت هایی در مورد لوایح مالیات بر دارایی در مورد کوتاهی دولت فدرال در ارائه کمک های بودجه، یکی از معدود ابزارهای شهر است.

به نظر می‌رسد که محافظه‌کاران سعی کرده از مل Lastman شهردار سابق پیروی کند، کسی که به عنوان استاد سنجش زمان مبارزه و زمان در آغوش گرفتن شناخته شده بود.

شکاف بودجه تورنتو نقش کلیدی دارد

اما شکست بالقوه چهارمین شهر بزرگ آمریکای شمالی، که تنها برای امسال با کمبود بودجه 933 میلیون دلاری مواجه است، پویایی را تغییر داده است، یکی از مقامات سابق که وضعیت مخمصه مالی تورنتو را اینگونه خلاصه کرده است: «ما دچار مشکل هستیم. ”

به گفته این مقام، تا زمانی که تورنتو سهمی از مالیات فروش یا مالیات بر درآمد را برای تامین مالی پایدار خود دریافت نکند، شهردار جدید نباید به سادگی به پارک کوئینز پارک بیفتد، زمانی که اقداماتی مانند لایحه 23 را انجام می دهد که هزینه هایی را که شهرها از توسعه دهندگان دریافت می کنند را کاهش می دهد یا متوقف می کند.

«در برخورد با فردی مانند فورد، از خود راضی بودن، به همین دلیل به شهر آسیب می رساند»، بنابراین استفاده از افکار عمومی بسیار حیاتی خواهد بود.

فورد رسماً از یک نامزد شهرداری حمایت نکرده است، اما تحسین خود را از ساندرز و ترس خود را از رویارویی با یک شهردار “چپ” ابراز کرده است.

ناظران انتظار دارند، با این حال، فورد راهی برای کار با حریفی مانند ماتلو پیدا کند، زیرا نخست‌وزیر دوست دارد او را دوست داشته باشد، و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که انتاریایی‌ها زمانی که به خوبی با دیگران کار می‌کند، بیشتر او را دوست دارند.

نحوه برخورد نامزدهای اصلی با فورد فاکتور

در پاسخ به این سوال که آنها با داگ فورد چگونه برخورد خواهند کرد، نامزدهای اصلی در اینجا چه گفتند:

میتزی هانتر فورد را سال‌ها می‌شناسد، زمانی که برادرش مشاور شورای شهر بود و او برای مسکن محلی تورنتو کار می‌کرد. او گفت در حالی که آنها گاهی اوقات در دوره سوال در پارک کوئینز با هم درگیر می شوند، اما دشمن نیستند.

هانتر گفت: “من قبلاً شخصاً تعهد او را دریافت کرده ام که در صورت انتخاب من به عنوان شهردار تورنتو با من همکاری خواهد کرد و معتقدم که ما رابطه محترمانه ای خواهیم داشت.”

هانتر گفت که دانستن عملکرد داخلی کوئینز پارک از یک دهه به عنوان MPP، از جمله دوران معاونت وزیر دارایی، زمانی که نوبت به دستیابی به یک معامله بهتر برای تورنتو می رسد، یک “مزیت داخلی” خواهد بود.

او گفت که اگر دولت فورد چیزی اشتباه کند، دریغ نخواهد کرد که به طور عمومی به آنها بگوید.

برد برادفورد گفت که با نخست وزیر برای معرفی یک طبقه مالیاتی مشاغل کوچک در شهر در طول همه گیری همه گیر کار کرده است. “من همیشه یک رهبر قوی برای تورنتو خواهم بود … اما همچنین بر اولویت های مشترک با دولت استانی و فدرال تمرکز خواهم کرد.

“شما از نقطه ای از ارزش ها و اهداف مشترک شروع می کنید و زمان و انرژی خود را در آنجا متمرکز می کنید. درگیری با نخست وزیر یا نخست وزیر منافع شهر را تامین نمی کند.»

مارک ساندرز به عنوان رئیس پلیس در رویدادهای مهم گفت: «من باید نماینده شهر تورنتو بودم، با نخست وزیر و مستقیماً با نخست وزیر در ارتباط بودم… من از بهترین منافع شهر تورنتو دفاع خواهم کرد. یکی از موفقیت های کلیدی من همکاری بوده است. من به دلایل شخصی تصمیم نمی گیرم. من آنها را از همکاری می سازم.

“من آنها را از مطلع شدن از افراد آگاه در این زمینه می سازم. و سپس آنچه را که باید انجام شود اولویت می دهم. اما درک اینکه یک محیط کار تعاونی بسیار سالم تر از محیطی است که در آن آشفتگی یا درگیری وجود دارد.

اولیویا چاو گفت که او و فورد ممکن است متضاد سیاسی باشند، اما آنها از طریق راب فورد که در شورای شهر با همسر فقیدش جک لیتون دوست شد، پیوند دارند. او گفت که هر خانواده در طول بیماری های کشنده خود حمایت خود را اعلام کردند.

چاو گفت: «اگر در مورد مسائل خاصی با مسائل شخصی ارتباط برقرار کنید، فکر می‌کنم خیلی فراتر از توهین علنی به یکدیگر خواهید بود.

چاو گفت که اگر شهر و استان در تضاد هستند، آموزش مردم در مورد مسئله شهر یکی از تکنیک‌ها است، و به یاد می‌آورد زمانی که به عنوان عضو شورای شهر پیام‌هایی برای افرادی که در لیست انتظار مراقبت از کودکان یارانه‌ای بودند ارسال می‌شد تا نمایندگان مجلس و نمایندگان مجلس را افزایش دهند. بودجه تا آنها زودتر مراقبت شوند.

جاش متلو گفت که اگر فورد “واقعاً به دنبال حمایت از منافع تورنتونی‌ها باشد، کار من این است که آستین‌ها را بالا بزنم و با دولت استانی برای رسیدن به نتیجه همکاری کنم.”

اما متلو که در صورت انتخاب، از فورد می‌خواهد قانون شهردار قوی را لغو کند، گفت که از رویکرد محافظه‌کاران پیروی نخواهد کرد. اگر نخست وزیر به هر طریقی برای آسیب رساندن به تورنتو یا منافع ساکنان آن اقدام کند، دستکش ها از بین می روند.

در حالی که شهر از نظر قانون اساسی از قدرت کمی برخوردار است، شورای شهر به عنوان شهردار می‌گوید که او به دنبال راه‌های «خلاقانه» برای مبارزه با پارک کوئینز است، مانند تلاش او برای تصرف زمین‌های شهری در انتاریو پلیس از دولت فدرال تا فورد نتواند آن را مصادره کند.

آنا بایلائو گفت که رابطه او با فورد، زمانی که هر دو در شهرداری بودند و او در میان اعضای شورایی بود که با برنامه کاهش هزینه‌های فورد مبارزه می‌کرد، به او آموخت که «هیچ لیسانس با من وجود ندارد و فکر می‌کنم او این را قدردانی می‌کند».

این مشاور سابق و مدافع مسکن افزود: «من در ابتدای مبارزات انتخاباتی‌ام گفتم که استان باید بزرگراه‌های (اکسپرس‌راه گاردینر و پارک‌وی دان ولی) را بارگذاری کند و گفته‌ام با صرف 500 میلیون دلار برای پارکینگ موافق نیستم. برای یک شرکت خصوصی در Ontario Place.

اما من همچنین گفتم ساخت مسکن در پارکینگ‌های مرکز علمی انتاریو ایده خوبی است. باید زمینه مشترک پیدا کنید. داگ فورد به رای دهنده توجه می کند و رای دهنده برای ما قوی ترین قدرت است.

دیوید رایدر رئیس دفتر تالار شهر ستاره و خبرنگاری است که تالار شهر و سیاست شهرداری را پوشش می دهد. او را در توییتر دنبال کنید: @dmrider

به گفتگو بپیوندید

گفتگوها نظرات خوانندگان ما است و مشمول این است کد رفتار. ستاره این نظرات را تایید نمی کند.