فیث گلدی در طول سال 2018 با اتهامات مالی کمپین مواجه شد

فیث گلدی، شخصیت راست افراطی که در انتخابات شهرداری تورنتو در سال 2018 رتبه سوم را به دست آورد، با هفت اتهام به خاطر بودجه مبارزات انتخاباتی خود مواجه است که می تواند هر کدام را تا 25000 دلار جریمه کند.

سخنگوی شهر تایید کرد که گلدی، که گذشته بحث برانگیزش شامل ترویج برتری سفیدپوستان است، قرار است در 12 آوریل در دادگاه به اتهامات مطرح شده توسط شهر بر اساس قانون انتخابات شهرداری استانی حاضر شود.

اتهامات علیه گلدی شامل عدم گزارش تمام هزینه های مبارزات انتخاباتی است. گزارش نکردن همه مشارکت‌های کمپین؛ پذیرش کمک های مالی از افرادی که حق اهدای آن ها را ندارند. اهدای بیش از حد مجاز به کمپین خود با همسرش. پذیرش کمک های مالی خارج از دوره کمپین؛ و عدم اطمینان از اینکه تمام کمک های مالی به حساب بانکی مبارزات انتخاباتی او وارد شده است.

اگر مجرم شناخته شود، ممکن است به ازای هر تخلف تا 25000 دلار جریمه شود. این قانون مجازات‌های زندان احتمالی را برای کسانی که معلوم می‌شود عمداً این عمل را نقض کرده‌اند یا «فساد» عمدی انجام داده‌اند، در نظر می‌گیرد، اما ناظران قانونی می‌گویند که این بسیار نادر است.

هیچ یک از اتهامات در دادگاه ثابت نشده است.

جولیان هلر، وکیل گلدی روز چهارشنبه در پاسخ به سوالی درباره اظهار نظر گفت: “ما به دفاع از خانم گلدی در مورد این اتهامات ادامه می دهیم.”

در جلسه استماع سال گذشته، گلدی از اعضای یک کمیته شهری خواست تا متوجه شوند که اشتباهاتی که او مرتکب شده با حسن نیت بوده است. در عوض، آنها از یک دادستان خواستند که یافته های یک حسابرس را بررسی کند و این منجر به اتهاماتی شد که او اکنون با آن مواجه است.

گلدی در انتخابات اکتبر 2018 که توسط جان توری با 479659 رای برنده شد، 25667 رای به دست آورد. کمپین او یک سال پس از ظاهر شدن او در یک پادکست نئونازی و یک سال قبل از اخراج فیسبوک و اینستاگرام به دلیل “احساسات ناسیونالیستی سفیدپوست” اتفاق افتاد.

او در طول مبارزات انتخاباتی خود، رویدادهای مبارزاتی را که به آنها دعوت نشده بود، شکست، و قول داد که «مهاجران غیرقانونی» را از سیستم پناهگاه تورنتو اخراج کند و بر امور مالی مساجد نظارت کند.

او در ویدیوهای آنلاین درخواست کمک مالی کرد، از جمله درخواست پول “از مدافعان دموکراسی در سراسر جهان” برای پرداخت هزینه یک دادخواست شکست خورده که تلاش می کرد رسانه های بل را مجبور به پخش تبلیغات کمپین خود کند.

او در این ویدئو گفت: “پول به حساب من می رود، نه به کمپین من، بنابراین یک میدان باز است.” ، به طور غیرقانونی کمک های مالی افراد غیر انتاریایی را می پذیرفت و به طور نادرست امور مالی شخصی و کمپین خود را با هم مخلوط می کرد.

گلدی همچنین به عدم همکاری با حسابرسی مالی کمپین که با شکایت ایوان بالگورد، مدیر اجرایی شبکه کانادایی ضد نفرت آغاز شد، متهم شد.

گلدی با صدای عاطفی در فوریه 2022 به کمیته گفت که اشتباهات حسابداری او “با حسن نیت” ناشی از عدم تجربه و نظارت او بوده است، او متعهد شد که آنها را اصلاح کند و هرگونه کمک های غیرقانونی را بازپرداخت کند.

گلدی افزود که دو سال بود که در زندگی عمومی حضور نداشت و قصد نداشت دوباره به دنبال پست منتخب باشد.

من همسری هستم که کاملاً وقف زندگی خصوصی خود هستم و می‌خواهم فصل مربوط به تبعیت از کمپین من را به گونه‌ای ببندم که – منظورم این است – و یکپارچگی روند انتخاباتی تورنتو حفظ شود.»

روز چهارشنبه جک سیگل، وکیلی که وکالت بالگورد در جلسه کمیته را بر عهده داشت، این اتهامات را “بسیار مهم” خواند.

گلدی در انتخابات شهرداری سال 2022 شرکت نکرد و هیچ نشانه ای از اینکه قصد دارد در انتخابات دور دوم 26 ژوئن که به دلیل استعفای شوکه کننده محافظه کار برانگیخته شد، شرکت کند، ارائه نکرده است.

این بدان معنا نیست که دیدگاه های افراطی در طول کمپین پخش نمی شود.

کریس «اسکای» ساکوچیا، یک مبارز ضد واکسیناسیون و نظریه‌پرداز توطئه که اخیراً گزارش‌های مربوط به هولوکاست را «جعلی» خوانده است. اعلام کرد که قصد دارد برای شهرداری تورنتو نامزد شود.

دیوید رایدر رئیس دفتر تالار شهر ستاره و خبرنگاری است که تالار شهر و سیاست شهرداری را پوشش می دهد. او را در توییتر دنبال کنید: @dmrider

به مکالمه بپیوندید

گفتگوها نظرات خوانندگان ما است و مشمول این است کد رفتار. ستاره این نظرات را تایید نمی کند.