قبر قربانیان غرق شده دریاچه Balsam در انتظار سنگ قبر جدید است

چه کسی برای مردگان صحبت می کند، در حالی که آنها نزدیک به یک قرن است که رفته اند و اکثراً فراموش شده اند؟

در این مورد، داگ پترسون است که در تلاش است تا مقامات قبرستان تاریخی سنت جیمز را متقاعد کند تا صلیبی را که بالای سر سنگ قبر دسته جمعی هفت قربانی یک تراژدی غرق شدگی وحشتناک در سال 1926 که جان 11 نفر را گرفت، جایگزین کنند.

به جز بینندگان فیلم «برادری» در سال 2019، که غرق شدگان در دریاچه بالزام، در شمال غربی لیندسی را مستند کرد، به سختی کسی در تورنتو قرن بیست و یکم چیزی در مورد قربانیان این فاجعه می دانست.

اما سرفصل های جهانی را ایجاد کرد و شهر را شوکه کرد، جایی که پسرانی که جان خود را از دست دادند بخشی از یک اردوی رهبری بودند که توسط یک کلیسای انگلیسی در تورنتو حمایت مالی می شد.

این تراژدی در 20 ژوئیه 1926 رخ داد، زمانی که 15 نفر، اکثراً پسران نوجوان و چند نفر از رهبران اردوگاه که سن زیادی نداشتند، سوار یک “قایقران جنگی” به طول 10 متر شدند و برای تدارکات به سمت Coboconk رفتند.

قایق رانی به نحوی واژگون شد و همه را به داخل آب انداخت. تا به امروز روایت های متناقضی از چگونگی وقوع آن وجود دارد. این فیلم فرض می‌کند که طوفان ناگهانی قایق رانی را واژگون کرد، اما گزارش‌های چهار بازمانده که در آن زمان در روزنامه‌های تورنتو منتشر شد، هیچ اشاره‌ای به طوفان نداشت.

پسرها به قایق رانی واژگون شده چسبیدند و سعی کردند آن را برای فرود مانور دهند تا اینکه به آرامی قدرت خود را از دست دادند و شروع به لیز خوردن از زیر سطح، یکی یکی کردند. یک حساب کاربری در استار می‌گوید که آنها قبل از اینکه «بدون هیچ ناله‌ای به سوی مرگ بروند، آواز خواندند و دعا کردند».

مراسم تشییع جنازه هفت تن از قربانیان در تورنتو برگزار شد و سپس در گور دسته جمعی در قبرستان سنت جیمز، در خیابان پارلمان، درست در جنوب خیابان بلور، به خاک سپرده شد. این قبر با سنگ بزرگی که بالای آن یک صلیب و اسامی قربانیان حک شده بود مشخص شده بود.

پترسون که کلبه ای در دریاچه بالسام دارد، هنگام فیلمبرداری فیلم به داستان علاقه مند شد و در نهایت میزبان نمایش های خصوصی در خلوتگاه خود در کنار دریاچه – با حضور بسیاری از گروه تولید و اعضای بازیگران – قبل از اکران آن در سال 2019 شد.

او در همان زمان چندین بازدید از محل قبر انجام داد – از جمله یکی با اعضای بازیگران – و گفت که با یکی از کارمندان گورستان صحبت کرده است که می‌گوید صلیب حدود 30 سال پیش توسط خرابکاران از پایه آن شکسته شد و شکسته شد.

در طول راه او از مقامات سنت جیمز در مورد آن سوال کرد و به او گفتند که گورستان صندوق ذخیره ای برای تعمیر نشانگرهای آسیب دیده قبر دارد، اما او نتوانست تعهدی از آنها برای گنجاندن صلیب در لیست سنگ هایی که باید تعمیر شوند، دریافت کند.

وی با اشاره به اینکه “متوفیان نوجوان بودند (و) هیچ نسل مستقیمی از خود باقی نگذاشتند تا به جای آنها صحبت کنند” و افزود: “من متعهد به انجام این کار هستم.”

وضعیت: یادداشتی برای مدیر قبرستان سنت جیمز، تری وارد، فرستادم و پرسیدم که آیا می توان صلیب را جایگزین کرد. من پاسخی از جان جی. اوبراین، مدیر عملیات گورستان دریافت کردم که گفت: «متأسفانه، صلیب گرانیتی اصلی قابل تعمیر نیست، اما من اقدام به سفارش یک صلیب جدید با ابعاد دقیق خواهم کرد. پس از ثبت سفارش، نشانی از زمان تحویل ساخت و نصب خواهم داشت.”

چه چیزی در محله شما خراب است؟ هر کجای تورنتو بزرگ هستید، ما می خواهیم بدانیم. به [email protected] ایمیل بزنید یا @TOStarFixer را در توییتر دنبال کنید

به گفتگو بپیوندید

گفتگوها نظرات خوانندگان ما است و مشمول این است کد رفتار. ستاره این نظرات را تایید نمی کند.