مایک لیتون برای شهرداری تورنتو نامزد نخواهد شد

مایک لیتون شهردار بعدی تورنتو نخواهد بود.

استار دریافته است که عضو سابق شورای شهر، که به عقیده بسیاری به عنوان فرد مترقی با بهترین موقعیت برای جایگزینی جان توری شناخته می شود، قصد دارد پنجشنبه اعلام کند که در انتخابات دور دوم 26 ژوئن شرکت نخواهد کرد.

در یک مصاحبه اختصاصی، لیتون گفت که از همه پیام‌هایی که دریافت کرده و از او خواسته شده است که نامزد شود، افتخار می‌کند. در هفته‌های اخیر تلفن او با تماس‌ها و پیام‌ها روشن شده است و غریبه‌ها او را در فروشگاه مواد غذایی متوقف کرده‌اند و او را تشویق می‌کنند تا در مسابقه بپرد.

او گفت که این حمایت او را مجبور کرد که برای ورود به انتخابات شهردار “فکر جدی” کند. اما او گفت که به همان دلایلی که سال گذشته اعلام کرد به دنبال انتخاب مجدد به عنوان عضو شورای شهر نخواهد بود، انتخاب نکرد: او می‌خواهد زمان بیشتری را با شریک زندگی‌اش و فرزندانشان بگذراند و یک شغل جدید متمرکز بر تغییرات آب و هوایی انتخاب کند.

لیتون با اشاره به ساعات طولانی و وظایف عمومی گفت: «من این کار را بر اساس آنچه در قلبم احساس می‌کنم انجام می‌دهم و فکر می‌کنم وقتی این کار را برای خانواده‌ام و برای جامعه‌ام انجام می‌دهم هیچ اشتباهی نمی‌توانم انجام دهم. نقش شهردار که او را از دخترانش که پنج و هفت ساله هستند دور نگه می دارد.

لیتون 42 ساله در بیانیه ای کتبی که قصد دارد روز پنجشنبه را آزاد کند، گفت که در حین خدمت در دفتر دولتی “من شام و زمان خواب بسیار زیادی را از دست داده ام. می‌خواهم خودم را متعهد به کاری کنم که به من امکان می‌دهد پدری حاضرتر باشم.»

او نمی‌گوید شغل بعدی‌اش چیست، اما امیدوار است برنامه‌های خود را «در هفته‌های آینده» اعلام کند.

تصمیم لیتون برای شرکت در انتخابات، تشکیلات چپگرای تورنتو را بدون نامزدی ستاره‌ای باقی می‌گذارد که انتظار می‌رود رقابتی رقابتی با چند رقیب میانه و راست میانه باشد.

لیتون، که با شناسایی نام پدرش جک لیتون، یکی از اعضای شورای شهر و بعداً رهبر فدرال NDP، وارد سیاست شد، در نظرسنجی اخیر انجمن پژوهشی بیش از دو برابر حمایت شهرداری از دیگر کهنه‌سربازان شهرداری را به دست آورد.

علیرغم امیدهایی که ترقی خواهان تورنتو به او بسته بودند، لیتون پیش بینی کرد که از دور ماندن از انتخابات پیش رو پشیمان نخواهد شد.

او گفت: «من به دلایل درست تصمیم گرفتم.

آیا تا به حال از صرف وقت بیشتر با فرزندانتان پشیمان شده اید؟

سایر نامزدهای بالقوه در سمت چپ قبل از تصمیم گیری در مورد شرکت در رقابت منتظر تصمیم لیتون بوده اند. آنها عبارتند از Parkdale-High Park NDP MPP Bhutila Karpoche، یک اپیدمیولوژیست و اولین تبتی که به مقام دولتی در آمریکای شمالی انتخاب شد.

جاش متلو (بخش 12، تورنتو-سنت پل)، یک مترقی بدون پیوندهای قوی با NDP که به شدت از حزب راست میانه حزب محافظه کار در مورد گسترش مترو اسکاربرو، پاکسازی اردوگاه ها و سایر مسائل انتقاد کرد، نیز مانند لیبرال اسکاربوگ، در حال بررسی است که فرار کند. -Guildwood MPP Mitzie Hunter.

ترکیبی از سازمان‌دهندگان محافظه‌کار و لیبرال در حال آماده‌سازی کمپین‌هایی برای آنا بایلائو، مشاور سابق داونپورت و مدافع مسکن، و همچنین براد برادفورد، عضو شورای شهر بخش 19 سواحل-ایست یورک و رئیس کمیته مسکن شورا هستند.

سازمان‌دهندگان محافظه‌کار دیگر حول مارک ساندرز متحد می‌شوند، که در سال 2015 اولین رئیس پلیس سیاه‌پوست تورنتو شد و از زمان بازنشستگی در سال 2020، به‌عنوان محافظه‌کار مترقی استانی ناموفق شرکت کرد و مشاور دولت برتر داگ فورد در بازسازی محل انتاریو بود.

لیتون نمی‌گوید از کدام نامزد ممکن است در انتخابات میان‌دوره حمایت کند، یا حالا که او خارج شده است، مایل است که ردای مترقی را به دست بگیرد.

اما او گفت که تورنتو با چالش های بزرگی در بحران مسکن، نابرابری و تغییرات آب و هوایی مواجه است و انتخاب مجدد شهردار را “یک فرصت بزرگ” خواند. او از مردم تورنتون خواست تا “به کاندیدایی که واقعا متعهد به بهتر کردن زندگی مردم است، توجه کنند و رای دهند.”

لیتون در طول 12 سال حضور در شهرداری، بالفعل مسئول محیط زیست شورا بود. این دوچرخه سوار و مبارز آب و هوا در ژوئیه اعلام کرد که به دنبال انتخاب مجدد در بخش 11 دانشگاه روزدیل نخواهد بود.

در ماه‌های بعد، او احتمال نامزدی آینده برای شهرداری را رد نکرد، اما انتخابات برای پست اصلی شهر سال‌ها زودتر از پیش‌بینی‌ها برگزار شد، زمانی که محافظه‌کاران به طور غیرمنتظره‌ای در 10 فوریه، ماه‌ها پس از سومین دوره ریاست‌جمهوری خود، استعفای خود را اعلام کردند.

بسیاری از مترقیان امیدوار بودند که لیتون یا بهترین دوستش، جو کریسی، عضو سابق شورای شهر و رئیس هیئت بهداشت، به دنبال صندلی شهردار بروند و تورنتو را به سمت چپ سیاسی پس از بیش از ده سال حکومت راست گرایانه متمایل کنند.

اما کرسی، که اکنون یکی از مدیران ارشد کالج جورج براون است، به سرعت هرگونه بازگشت قریب الوقوع به سیاست را رد کرد و گفت که او قبلاً جاه طلبی های شهرداری را داشته است، اما در حال حاضر، “من نمی توانم شهردار شهرمان باشم که لیاقت آن را دارد، در حالی که نوع پدر و مادری هستم. من می خواهم باشم.»

کرسی در مصاحبه‌ای در روز چهارشنبه گفت که لیتون می‌توانست «شهردار تماشایی» شود، اما او را به خاطر مقاومت در برابر فشار برای نامزدی تحسین کرد.

کرسی گفت: “در حالی که من آشکارا از اینکه شهر ما مایک لیتون را رهبری نخواهد کرد، ناامید هستم، برای دوست خوبم مایک کاملاً هیجان زده هستم.”

او گفت که در میان “بار انتظاراتی که بر دوش او گذاشته شده” لیتون “خانواده خود را انتخاب کرده است.”

“و این اقدامی است که تعداد کمی از افراد در زندگی عمومی و به ویژه مردان انجام می دهند.”

اگرچه او از رقابت برای شهردار آینده خارج شده است، لیتون روز چهارشنبه نمی گوید که دوران سیاسی او به پایان رسیده است.

“من این را به عنوان پایان طبقه بندی نمی کنم. اما شاید پایان فصلی از زندگی و حرفه من باشد.»

توری، 68 ساله، در 15 فوریه پس از تایید به استار مبنی بر اینکه با یک زن 31 ساله رابطه داشته است، استعفا داد که از زمانی شروع شد که زن برای او در شهرداری کار می کرد. توری که متاهل و دارای چهار فرزند است، گفته است که برای ترمیم روابط با خانواده اش وقت می گذارد.

نامزدهای شهرداری می توانند از 3 آوریل تا 12 می ثبت نام کنند.

با فایل‌هایی از دیوید رایدر. بن اسپور یک گزارشگر مقیم تورنتو است که تالار شهر و سیاست شهرداری استار را پوشش می‌دهد. از طریق ایمیل به آدرس [email protected] با او تماس بگیرید یا او را در توییتر دنبال کنید: @BenSpurr

به مکالمه بپیوندید

گفتگوها نظرات خوانندگان ما است و مشمول این است کد رفتار. ستاره این نظرات را تایید نمی کند.