“ما معتقدیم که ما یک سرویس ضروری هستیم”: کلیسای تورنتو جمع آوری محدودیت ها را در دادگاه به چالش می کشد ، با این استدلال که آنها مغایر قانون اساسی هستند

یک کلیسای تورنتو قوانین دادگستری استانی را در دادگاه به چالش می کشد ، با این استدلال که محدودیت 10 نفره برای افراد جماعت خلاف قانون اساسی است.

در اطلاعیه ای برای صدور دستور موقت اضطراری که روز سه شنبه ارائه شد ، وكلا برای كلیسای جشن بین المللی تورنتو در یورك شمالی – یك مكان 3100 فوت مربعی كه می تواند 1080 نفر را برای خدمات نگهداری كند – می گویند كه محدودیت 10 نفره تحت اقدامات قفل انتاریو اعمال شده است كه به اجرا درآمد دو هفته پیش حق خود را در آزادی مذهب تحت منشور نقض می کند.

ثبت پرونده آخرین فشار در برابر محدودیت های استان است ، زیرا پرونده ها افزایش می یابد و مقامات از ساکنان مناطق داغ می خواهند که در طول تعطیلات در خانه بمانند. همچنین در حالی که نمازگزاران در استان های دیگر به طور غیرقانونی و برخلاف توصیه های بهداشت عمومی تجمع می کنند ، نارضایتی از قوانین را در سراسر کشور به دنبال دارد.

پیتر یانگنر ، كه كلیسا را ​​در سال 2000 تأسیس كرد ، گفت: “ما معتقدیم كه ملاقات حضوری با هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است اگر بخواهیم ایمان خود را به كتاب مقدس ابراز كنیم.”

کلیسای جشن اوانجلیکال توسط تیمی از شرکت تورنتو Brauti Thorning LLP نشان داده می شود ، که درخواست کرده است قبل از مراسم روز یکشنبه در 13 دسامبر درخواست صدور حکم قضایی شنیده شود.

در یک اعلان کتبی که در دادگاه عالی ثبت شده است ، اشاره شده است که برخی از مشاغل ، ضروری به نظر می رسد ، مجاز به فعالیت با ظرفیت 50 درصدی هستند.

در اظهارنامه یانگرن آمده است: “ما معتقدیم که ما یک سرویس ضروری هستیم.”

قانون بازگشایی انتاریو ، دسته های مختلفی را با آستانه تعیین شده توسط استان برای زمان باز بودن مشاغل ، نحوه جمع آوری افراد و سایر محدودیت ها تعیین می کند.

از 23 نوامبر ، تورنتو در گروه خاکستری یا “قفل” قرار گرفته است ، که تعداد کل افرادی را که می توانند در یک مراسم مذهبی حضوری شرکت کنند به 10 نفر محدود می کند. قبلا ، در گروه قرمز یا “کنترل” ، نهادهای مذهبی مجاز به کار با ظرفیت 30 درصدی بودند.

شواهد بهداشت عمومی نشان داده است که حتی اجتماعات کوچک در داخل خانه از هر 5 مورد COVID-19 در تورنتو یک مورد را به خود اختصاص داده است.

تجمعات بزرگتر ، قبل از قفل کردن ، نیز بسیار نگران کننده بود. استار قبلا گزارش داد ، بین اواخر آگوست و اکتبر ، 10 عروسی برگزار شد که سلامت عمومی تورنتو از وجود شرکت کنندگان در معرض COVID-19 و نیمی از موارد شیوع ، که در آن دو یا چند مورد به این رویداد مرتبط بود ، وجود داشت.

در ماه سپتامبر ، واحدهای بهداشت عمومی گزارش دادند که 15 نفر که در مراسم کلیسا در تورنتو و وان شرکت می کردند ، آزمایش مثبت داشته اند.

در اطلاعیه دادگاه آمده است که محدودیت 10 نفره 99 درصد از افراد جماعت را کاهش می دهد – “تقریباً ممنوعیت کامل عبادت مذهبی شخصی”.

این اعلامیه استدلال می کند که طبق این منشور ، “حق اساسی مذهب در قانون اساسی فقط تحت چنین محدودیت های معقولی است که به طور آشکار در یک جامعه آزاد و دموکراتیک قابل توجیه باشد.”

در این اطلاعیه آمده است که کلیسا و جماعت آن ، در صورت اجرای قانون “صدمات جبران ناپذیری” متحمل می شوند.

در این اطلاعیه آمده است: “توانایی عبادت شخصی ، م keyلفه اصلی اعمال مذهبی كلیسا و كاری است كه در جامعه انجام می دهد.” “سرویس از راه دور یا مجازی جایگزین مناسبی برای عبادت حضوری نیست. با نزدیک شدن به تعطیلات کریسمس ، کلیسا در یکی از مهمترین تعطیلات برای آیین مسیحی عملاً بسته خواهد شد. “

در این اطلاعیه آمده است كه كلیسای جشن فقط به نفع خود و نه همه سازمانهای مذهبی استدلال می كند و می افزاید كه “قبلاً سابقه رعایت دستورالعمل های بهداشت عمومی و ارائه ایمن خدمات مذهبی را نشان داده است” و موافقت می كند محدوده منطقه قرمز 30 درصد ظرفیت است.

در مقابل اعتراضات ضد نقاب و سایر نافرمانی مدنی با هدف به چالش کشیدن قوانین دولت – مانند افتتاحیه اخیر غذاخوری حضوری در باربیکیو آدامسون در اتوبیکوک – یانگرن در اظهارنامه خود به جدی بودن همه گیری و نیاز به دولت اذعان می کند مداخله

بارگذاری…

بارگذاری…بارگذاری…بارگذاری…بارگذاری…بارگذاری…

اما او گفت که محدود کردن جماعات به 10 نفر صرف نظر از اندازه امکانات ، محدودیت خودسرانه ای است.

در اظهارنامه می گوید: “ما منکر COVID نیستیم.” “در عین حال ، ما می خواهیم بتوانیم از آزادی های دینی خود استفاده کنیم و زمینه ای را برای دیگران فراهم کنیم تا این کار را به روشی ایمن و معنی دار انجام دهند. ما معتقدیم که با محدودیت ظرفیت 30 درصدی توانسته ایم این کار را انجام دهیم. ”

هنگامی که کلیسا توانست تابستان امسال به دنبال یک دوره سختگیرانه قفل در بهار ، از جماعت استقبال کند ، یانگنر گفت اقدامات احتیاطی از جمله ایستگاه های ضدعفونی کننده ، کنترل دما ، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در فضایی که غرفه تورنتو می نامند اعمال شده است. خیابان لارنس شرقی و پارک وی دره دون. در مبایعه نامه تصاویر مربوط به تنظیم در آن زمان با تابلوهایی به وضوح مشخص شده و ردیف های صندلی ضبط شده نشان داده شده است.

کلیسای جشن اولین کسی نیست که در برابر محدودیت های جمع شدن عقب نشینی می کند.

سی بی سی گزارش داد ، در مانیتوبا ، کلیساها به طور غیرقانونی خدمات رانندگی برگزار می کردند ، ده ها نمازگزار علی رغم قوانین استانی روز یکشنبه در کلیسای خدا در روستای سارتو شرکت می کردند.

مطبوعات کانادایی گزارش داد ، رئیس دادگستری گلن جویال در اواخر هفته گذشته ، رئیس دادگستری ، کلیسای دیگری را به دنبال صدور دستور جلوگیری از جمع آوری مقررات ، متهم کرد و گفت که متقاضی ، کلیسای اسپرینگز ، بار نشان نداده است که با پیروی از قوانین آسیب غیرقابل جبرانی خواهد دید .

یونگرن گفت كه كلیسای او اقدامات مشابهی را در نظر گرفت اما به جای آن این راه را انتخاب كرد.

در اظهار نامه وی با اشاره به قانون شکنی در سایر استانها آمده است: “ما این برنامه را به روشی منطبق بر ایمان و درک خود از کتاب مقدس ارائه می دهیم.”

“اگرچه انجام چنین کاری ممکن است قابل توجیه باشد ، اما ما تصمیم گرفته ایم که به جای آن به دادگاه آمده و خواستار آسودگی خاطر خود باشیم و این کار را با حسن نیت و با نیت خالص انجام می دهیم.”

کلیساها تنها سازمانهایی نیستند که از محدودیتهای فعلی رهایی می یابند.

روز سه شنبه ، یک وکیل به نمایندگی از زنجیره ای Canadian Appliance Source در برابر قاضی استدلال کرد که مشاغل مشتری او در گروه “سخت افزار” قرار دارد و بنابراین ضروری است و اجازه دارد برای خرید حضوری باز باشد.

وکلای استان و شهر تورنتو با این درخواست مخالفت کرده و گفته اند که آسیب احتمالی افزایش انتشار COVID-19 است. هنوز حکمی صادر نشده است.

جنیفر پالیارو
جنیفر پالیارو گزارشگر مستقر در تورنتو است که در مورد تالارهای شهر و سیاست های شهرداری برای ستاره فعالیت می کند. او را در توییتر دنبال کنید: jpags