مبادا فراموش کنیم: چرا به خشخاش تابلوهای خیابان اجازه محو شدن داده شد؟

خشخاش در این زمان از سال برای نشان دادن احترام به سربازانی که نهایت فداکاری را برای حفظ آزادی ما انجام دادند پوشیده می شود.

کهنه سربازان دو جنگ جهانی که جان هزاران کانادایی را گرفت اکنون به جز خانواده هایشان فراموش شده اند. بقیه ما در روز بزرگداشت به آنها احترام می گذاریم.

ما با پوشیدن خشخاش خریداری شده از یکی از اعضای لژیون سلطنتی کانادا و اطمینان از چسباندن آن به کت هایمان به ادای احترام می کنیم. این کمترین کاری است که می توانیم انجام دهیم.

اما وقتی خشخاش‌هایی که بر روی تابلوهای خیابانی به نام جانبازانی که در جنگ جهانی دوم جان خود را از دست دادند، کاشته می‌شدند – مانند خاطرات خود سربازان – به نظر خانواده‌هایشان گویی مورد بی‌احترامی قرار گرفته‌اند.

این احساس ورنا مک‌کنزی نسبت به خشخاش‌هایی است که مدت‌ها تابلوهای گلدن کرسنت، نزدیک جاده‌های دانفورث و برچ‌مونت، و همچنین دیگر خیابان‌های مجاور که به نام سربازان کشته‌شده از جامعه محلی نام‌گذاری شده‌اند، می‌آیند.

مکنزی یادداشتی دردناک برای من فرستاد که در آن از ناپدید شدن خشخاش از تابلوهای گولدن – که به نام عمویش جورج گولدن نامگذاری شده بود – ابراز تاسف کرد و از او پرسید که چگونه می توان اجازه داد که این اتفاق بیفتد.

مک کنزی گفت: «هر سال که به روز یادبود نزدیک می‌شود، به منطقه سفر می‌کنم تا خیابان عمو جورج گولدن (او در 11 نوامبر 1944 درگذشت) را با خشخاش ببینم.

«خب، در کمال تعجب، بازدید امسال مأیوس کننده بود، زیرا خشخاش از تابلو حذف شده است.

من نمی‌دانم چه مدت از دست رفته است، زیرا در چند سال گذشته با وجود تمام محدودیت‌های COVID و بدون خدمات روز یادبود در منطقه، من (آنجا) نبودم.

تمام تابلوهای خیابان های دیگر در این منطقه که روی آنها خشخاش است نیز از بین رفته اند.

“من می دانم که شهر باید از اتاوا مجوز ویژه ای برای نصب خشخاش در تابلوهای خیابان بگیرد، پس چه اتفاقی برای آنها افتاد؟ به نظر من این بسیار بی احترامی به همه این پسرانی است که جان خود را برای کانادایی ها در جنگ فدا کردند.

مک‌کنزی ادامه داد که او و خواهرش، مادرش و دو خواهر عمویش جورج، برای گرامیداشت قربانی شدن او، سفری سالانه به گلدن کرسنت در روز یادبود خواهند داشت.

مادرم و خانواده‌اش همیشه یاد عمو جورج را زنده نگه می‌داشتند، اما همه آن‌ها در حال حاضر با آخرین آنها، خاله‌ام روث، رفته‌اند که همین ماه گذشته درگذشت. داشتن خیابانی به نام برادر عزیزشان برایشان افتخار بود.»

وضعیت: من به شهر ایمیل زدم تا بپرسم آیا خشخاش های روی تابلوهای خیابانی که به نام سربازان کشته شده نامگذاری شده اند، قابل ترمیم هستند یا خیر، و هر چه زودتر بهتر است. روز سه‌شنبه، سرویس‌های حمل‌ونقل تأیید کردند که تمام 16 تابلوی خیابانی که روی آنها خشخاش محو شده بود، دوباره با خشخاش جدید تزئین شده‌اند.

مبادا فراموش کنیم

چه چیزی در محله شما خراب است؟ هر کجای تورنتو بزرگ هستید، ما می خواهیم بدانیم. به [email protected] ایمیل بزنید یا @TOStarFixer را در توییتر دنبال کنید

به مکالمه بپیوندید

گفتگوها نظرات خوانندگان ما است و مشمول این است کد رفتار. ستاره این نظرات را تایید نمی کند.