مدیرعامل Airbnb می گوید لیست سهام 2020 هنوز روی میز است

برایان چسکی ، مدیر ارشد اجرایی گفت ، بهبود Airbnb Inc از رکود سفر ناشی از COVID-19 به قدری سریع بوده است که لیست سهام مورد انتظار این شرکت نوپا همچنان برای سال 2020 روی میز است.

چسکی روز دوشنبه در مصاحبه ای با امیلی چانگ در تلویزیون بلومبرگ گفت: “ما امسال این موضوع را منتفی نمی دانیم ، اما قطعاً فعلاً متعهد به تعیین خط زمانی نیستیم.” “ما هنوز در این بحران کمی زود هستیم تا احساس خوبی در مورد چگونگی بازی کنیم.”

وی در ابتدا قصد داشت مدارک خود را در تاریخ 31 مارس به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ارائه دهد. در عوض ، بیماری همه گیر ویروس کرونا ، سفرهای جهانی را متوقف کرد و رزروهای Airbnb را بهم ریخت و نقشه های لیست امسال را به خطر انداخت. این شرکت مستقر در سانفرانسیسکو 25 درصد از نیروی کار خود را کاهش داد و 2 میلیارد دلار بدهی اضافی نیز برای کمک به اوضاع رکود جمع کرد و حدود 40 درصد از ارزش بازار خصوصی 31 میلیارد دلاری خود را اصلاح کرد.

اولین “لحظه تاریک” برای چسکی زمانی رخ داد که فهمید Airbnb با یک میلیارد دلار لغو مهمان روبرو است. پس از 12 سال ، که در آن Airbnb به یکی از بزرگترین سایتهای اجاره خانه های تعطیلات در جهان و یکی از برجسته ترین استارت آپ های فناوری در دره سیلیکون تبدیل شد ، چسکی گفت که می ترسد فقط در عرض چهار هفته همه چیز را از دست بدهد.

وی گفت: “این فقط احساس می کرد همه چیز در شرکت از بین رفته است.” “به عنوان یک صنعت ، ما باید به ورطه خیره شویم و نمی دانستیم که آیا و چه زمانی بهبود می یابد.”

برخی از نشانه های اخیر نشان می دهد که روند بازگشت در حال انجام است و تقاضا سریعتر از آنچه که انتظار می رفت همه – از جمله چسکی – در حال بازگشت است. از ماه مه ، Airbnb شاهد بوده است که ساکنان شهر از سیاست های کار از خانه استفاده می کنند و هفته ها یک بار به اجاره تعطیلات در مناطق روستایی تر فرار می کنند. تعداد شب های رزرو شده در لیست های ایالات متحده بین 17 می و 3 ژوئن بیشتر از مدت مشابه سال قبل بود. براساس اطلاعات جدید شرکت تحقیقات بازار AirDNA ، از 17 ژوئن ، رزروهای Airbnb 20 درصد نسبت به سال در ایالات متحده افزایش یافته است.

صرف نظر از افزایش تقاضا ، چسکی گفت Airbnb هنوز در حالت زنده ماندن است. وی گفت: “ما کاملا از جنگل خارج نیستیم.” “ما در حال بهبودی سریعتر از آنچه فکر می کردیم هستیم ، اما من همچنین نمی خواهم امیدواری کاذب داشته باشم. به نظر می رسد بازار در حال بهبود است ، اما باز هم ممکن است دو برابر افت کند. “

عدم اطمینان همچنین باعث شده چسکی دوباره به تجارت اصلی Airbnb بپردازد. بحران ویروس کرونا ، استراتژی گسترش تهاجمی Airbnb را آشکار کرد: ایجاد تنوع در تجارت با سرمایه گذاری در هتل ها ، سفرهای لوکس و حمل و نقل. به گفته چسکی این شرکت از تمرکز خارج شده بود. وی گفت: “ما از ریشه های خود دور شدیم.”

چسکی گفت: “وقتی واقعاً موفق می شوید ، فکر می کنید می توانید همه کارها را همزمان انجام دهید.” “من سعی کردم ، احتمالاً خیلی چیزها را همزمان انجام دهم.” چسکی گفت که این فقط برای او هنگام روشن شدن بحران روشن شد. “من فکر می کنم همه ما با چشمان تازه به آن نگاه کردیم و فهمیدیم که باید لاغرتر باشیم. ما باید به اصول خود برگردیم و باید تمرکز کنیم. “

در حال حاضر ، چسکی گفت که او سهام خود را آماده نگه می دارد و بازار را برای نشانه های بهبود طولانی مدت تماشا می کند. “س realال واقعی برای ما این است که چه زمانی جهان برای ما آماده است؟ آیا آنها امسال برای ما آماده هستند؟ آیا آنها سال آینده برای ما آماده هستند؟ سخت است برای گفتن.”

بارگذاری…

بارگذاری…بارگذاری…بارگذاری…بارگذاری…بارگذاری…