مدیر کشور Adyen Canada Sander Meijers از سال سخت فین تک صحبت می کند

Adyen، ارائه دهنده خدمات پرداخت هلندی، در حال حاضر در یک تجارت آسان نیست.

شرکت‌های فین‌تک، به طور کلی، سال 2022 غم‌انگیزی را پشت سر گذاشته‌اند، با تورم و قیمت‌های بالای سوخت، شرکت‌ها را مجبور می‌کند تا در برنامه رشد خود تجدید نظر کنند.

Stripe، رقیب Adyen، امسال مجبور شد 14 درصد از کارکنان خود را رها کند.

اما آدین توانسته است از طریق استخدام عمدی، دقیق و یک چارچوب زمانی بسیار طولانی از این سرنوشت جلوگیری کند.

ساندر مایجرز، مدیر کشور آدین کانادا می گوید: «ما برای یک ماراتن استخدام می کنیم، نه برای دوی سرعت.

در واقع، آدین به دنبال گسترش فعالیت‌های خود در کانادا و ایجاد تجارت با خرده‌فروشان و پلتفرم‌های بزرگ کانادایی است که تنها بخشی دیگر از برنامه رشد جهانی این شرکت است. Adyen در حال حاضر در 23 کشور در سراسر جهان، از لندن تا (از سال 2020) دبی است. این شرکت هلندی که از سال 2011 به سود خود رسیده است، به آرامی اما مطمئناً تجارت الکترونیک و تجارت الکترونیکی خود را همراه با خدمات بانکی در اتحادیه اروپا و ایالات متحده در همه جا پیش می برد.

خود مایجرز در سال 2022 با خانواده اش از آمستردام به تورنتو نقل مکان کرد تا شخصاً تیم کانادایی را زیر نظر بگیرد. او در ماه نوامبر با استار در مورد بحث تجارت الکترونیکی، دوچرخه‌سواری در شهر و اینکه چگونه آدین ممکن است یک رکود قریب الوقوع را مدیریت کند، صحبت کرد:

چه شد که تصمیم گرفتید به کانادا مهاجرت کنید؟

به غیر از فرصت شغلی، کانادا کشوری است که من و خانواده‌ام سال‌ها است که به آن توجه کرده‌ایم. ما می خواستیم به تعطیلات کمپروان برویم و به ساحل غربی سفر کنیم. این همیشه رویای ما بود، دیدن قبل از میلاد، و شنا کردن اورکاها در پس زمینه. ما یک خانواده در فضای باز هستیم ما اسکی را دوست داریم، اسکیت روی یخ را دوست داریم و همیشه نزدیک آب هستیم.

بنابراین فرصتی برای حضور در کانادا و انجام کاری که واقعاً دوستش دارم، بی‌معنی بود. بچه ها در سنی هستند که می توانند حرکت کنند. بنابراین این یک فرصت واقعاً خوب بود، از نظر شخصی و حرفه ای.

با توجه به اینکه اهل آمستردام هستید، نظرتان در مورد دوچرخه سواری در تورنتو چیست؟

من هنوز هر روز با دوچرخه به سر کار می روم. من از دوچرخه مانند یک هلندی واقعی استفاده کردم. ترافیک در تورنتو وحشتناک است. خودروهای TTC نیز در ترافیک حرکت می کنند، بنابراین آنها نیز کار نمی کنند. من اکنون با خانواده ام در ساحل زندگی می کنم و هر روز از دوچرخه برقی خود برای رفتن به مرکز شهر استفاده می کنم.

واقعا عالی بوده فوق العاده سریع است. من در ابتدای رفت و آمدم منظره بسیار خوبی از دریاچه دارم. بنابراین امیدوارم تا زمانی که بتوانم این کار را انجام دهم تا زمانی که واقعاً زمستان فرا برسد. اما من احساس می کنم که در واقع بهترین راه برای گردش در تورنتو است، صادقانه بگویم، به خصوص اگر هلندی باشید.

بسیاری از کانادایی ها با Stripe آشنایی کامل دارند. چگونه کاری را که انجام می دهید با کاری که استرایپ انجام می دهد مقایسه می کنید؟

Stripe یک رقیب است، اما Stripe و Adyen ماموریت یکسانی دارند: مبادله پرداخت ها برای فرصت های درآمد متقابل. تفاوت ما از منظر منطقه ای است. من فکر نمی کنم هیچ شرکتی به اندازه Adyen جهانی باشد. پلتفرم واحد ما، که می توانید به صورت آنلاین و در فروشگاه در سطح جهانی از آن استفاده کنید، کاری است که Stripe نمی تواند دقیقاً به همان روش انجام دهد.

تمایز دیگر مجوزهای بانکی ما در اروپا و ایالات متحده است که واقعاً به ما کمک می کند تا از محصولات مالی استفاده کنیم که سایر ارائه دهندگان خدمات پرداخت قادر به ارائه آن نیستند.

شما واقعاً باور ندارید که مفهوم خرید حضوری و خرید تجارت الکترونیک با یکدیگر در تضاد باشند. بد نیست توضیح دهید چرا؟

اگر سال‌ها پیش می‌پرسیدید که آیا کسی یک ژاکت گران قیمت را از اینترنت می‌خرد، مردم می‌گفتند “به هیچ وجه”. امروزه مردم به صورت آنلاین خودرو می خرند. دنیا از فروش فقط آجر و ملات به آجر و ملات و تجارت الکترونیک تغییر کرد. هر فروشگاهی باید در مورد «Omnichannel» فکر کند، چگونه به مشتریان آنلاین و درون فروشگاهی دسترسی پیدا کند

اکنون وارد مرحله‌ای شده‌ایم که در آن خرید از فروشگاه‌های آجر و ملات و آنلاین باید همین تجربه را داشته باشد. این مرزها واقعاً در حال محو شدن هستند. برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید، اگر دو تیم مختلف با هم همکاری نکنند، نمی توانید هر جنبه ای از خرید را انجام دهید. اگر سیستم‌های فناوری اطلاعات هیچ ایده‌ای نداشته باشند و هرگز به آن متصل نبوده‌اند، چگونه می‌توانید خریدی را بشناسید که ده کالا را در فروشگاه خریداری کرده است؟

واقعاً نباید برای یک خریدار مرتبط باشد که آیا یک محصول از یک محیط وب سایت یا از داخل فروشگاه می آید.

البته مشکل خرید آنلاین این است که نمی توانید بلافاصله سفارش را تحویل بگیرید. در همین حال، خریداران ممکن است کالایی را به صورت آنلاین پیدا کنند و نتوانند آن را در فروشگاه تحویل بگیرند. خرده فروشان چگونه باید به آن نقطه درد توجه کنند؟

Adyen در مدیریت سهام کار نمی کند. فکر می کنم این سوالی است که خرده فروشان هر روز به آن فکر می کنند و زمان تحویل را کوتاه می کنند. کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که مطمئن شویم پرداخت برای فروشگاهی که محصولی را می‌فروشد کاملاً واضح است و آنها مجبور نیستند منتظر روز بعد باشند تا ببینند پرداخت انجام شده است یا خیر. همه آنها در یک سیستم، در یک انتهای پشتی قرار خواهند گرفت.

Adyen برای مدت بسیار طولانی در اروپا وجود داشته است. شما در 10 سال گذشته فقط به آمریکای شمالی گسترش یافته اید. چه نوع فرصتی را اینجا دیدید؟

ما دفاتر خود را در آمریکای شمالی افتتاح کردیم، ابتدا در سانفرانسیسکو، در سال 2012. ما برای مدت طولانی در اطراف بوده ایم. من فکر می کنم فرصت برای ما به ایده تجارت یکپارچه برمی گردد. ما این پلتفرم را ایجاد کردیم که در آن واقعاً مهم نیست که از آن در ترمینال در فروشگاه استفاده می کنید یا خرید آنلاین انجام می دهید. این یک پلت فرم است.

هر شرکتی که در طول سال‌ها با آنها در قراردادها صحبت کرده‌ایم، اساساً یک ساختار دوپارچه داشتند. آنها دو سکوی متفاوت داشتند. یکی برای فروشگاه، یکی برای آنلاین، و این فقط یک دردسر بود. با رایج شدن تجارت الکترونیک، این شرکت ها تیم های تجارت الکترونیکی را ایجاد کردند که هرگز با سیستم های فروش خود صحبت نمی کردند.

این فرصتی بود که ما خیلی زود دیدیم و در اروپا به آن عمل کردیم. هیچ دلیلی وجود ندارد که چرا کانادا متفاوت است. بدیهی است که به دلیل وسعت فروشگاه هایی که به دنبال این چالش ها هستند، این فرصت بسیار زیاد است.

آیا برندهایی وجود دارد که بخواهید با آنها کار کنید و در حال حاضر با Adyen کار نمی کنند؟

اگر بخواهید از 200 تاجر برتر در آمریکای شمالی دیدن کنید، بسیاری از آنها وجود دارند که ما با آنها کار نمی کنیم. همانطور که گفته شد، ما با چند شرکت بزرگ مانند Footlocker و Gap کار می کنیم. در کانادا، به طور خاص، ما با کسانی مانند Bouclair کار می کنیم. ما همچنین در فضای پلت فرم حضور داریم، بنابراین شرکت هایی مانند Lightspeed. ما به تازگی قراردادی را با Instacart اعلام کردیم. آنها نیز خرده فروش هستند، اما به خرده فروشان نیرو می دهند. آنها شرکت هایی هستند که در پشت بازرگانانی هستند که کالاهای خود را می فروشند.

ما همچنین روی شرکت‌های دیجیتالی کار می‌کنیم که کالاهای صرفاً دیجیتالی می‌فروشند یا خدمات دیجیتالی ارائه می‌کنند. به Spotify یا Uber فکر کنید. فرصت‌هایی در همه این فضاها وجود دارد، و برندهای بزرگ در همه این فضاها در سراسر کانادا وجود دارد.

آیا Adyen مجوز بانکداری در کانادا دارد؟ اگر نه، در کارت است؟

امروز نه. ما واقعاً می خواهیم وقتی چیزی را می سازیم به همه بازرگانانمان سود ببریم. مسئله این نیست که بخواهیم آن را انجام دهیم، بله یا خیر. بله ما انجام میدهیم. این مسئله این است که زمان مناسب برای ورود به فضای بانکی چه زمانی است.

آیا می بینید که در آینده برای فعالیت های کانادایی شما در راه است؟

من هم اینچنین فکر میکنم. صحبت‌های جالبی در بازار مالی کانادا وجود دارد، در مورد سیستم‌های پرداخت ریلی بلادرنگ برای پشتیبانی از پرداخت‌ها در عرض چند ثانیه. فقط به عنوان مثال، من مجبور شدم مقداری پول در کانادا جابجا کنم. شعبه بانک به من گفت یک چک بیاور و به بانک دیگری بیاور.

برای من این عجیب ترین چیز بود. خیلی قدیمی به نظر می رسید. این واقعاً چشمانم را باز کرد و به من این احساس را داد که انگار می‌توانیم فناوری خود را در مقطعی برای فضای بانکی در کانادا کار کنیم. آنها می توانند بانکداری را به تجربه ای امن تر، آسان تر و سریع تر تبدیل کنند.

رکود اقتصادی آینده واقعاً بر مشاغل کوچک تأثیر می گذارد. آیا در صورتی که کسب و کارهای کوچک شروع به کاهش هزینه های خود کنند و شاید Adyen را کاهش دهند، استراتژی دارید؟

ما برای همه کسانی که در تجارت هستند اینجا هستیم. اگر در حال انجام تراکنش هستید، چه از طریق تجارت الکترونیکی، چه در فروشگاه یا از طریق خدمات دیجیتال، ما اینجا هستیم تا کمک کنیم و ما اینجا هستیم تا به مصرف کنندگان خود کمک کنیم تا از یک بیماری همه گیر عبور کنند – که ما همین الان انجام دادیم – و از آن عبور کنند. یک رکود

فکر نمی کنم یک برنامه بازی برای آن وجود داشته باشد. این یک بازی بازرگان به بازرگان است. اگر با ما تجارت دارید، خوشحالیم که کارهایی را که می‌توانیم انجام دهیم، کشف کنیم.

این مصاحبه به مدت طولانی ویرایش شده است

برنان دوهرتی گزارشگر سابق کارکنان Star Calgary و اتاق رادیویی 24 ساعته ستاره در تورنتو است. او اکنون یک مشارکت کننده آزاد است.

به گفتگو بپیوندید

گفتگوها نظرات خوانندگان ما است و مشمول این است کد رفتار. ستاره این نظرات را تایید نمی کند.