نظرسنجی شهردار تورنتو اولیویا چاو و مارک ساندرز را در صدر قرار داده است

یک نظرسنجی از نامزدهای بالقوه شهردار نشان می دهد که اولیویا چاو، نماینده سابق حزب دموکرات ملی و مارک ساندرز، رئیس پلیس سابق، بیشترین حمایت را پیش از آغاز رسمی انتخابات دوم آوریل در 3 آوریل برای جایگزینی جان توری داشته اند.

نظرسنجی «فوروم ریسرچ» از 1009 شهروند تورنتونی، چاو را انتخاب 24 درصد از رأی دهندگان تصمیم گیرنده و پیشرو و ساندرز با حمایت 22 درصدی نشان داد – یک مساوی آماری زیرا شکاف بین آنها در محدوده خطای نظرسنجی است.

یک سوم از پاسخ دهندگان از چهارشنبه تا پنج شنبه گفتند که نمی دانند اگر انتخابات روز بعد برگزار شود به چه کسی رای می دهند.

ساندرز، رئیس بین سال های 2015 تا 2020، گفته است که قصد دارد در انتخابات دور دوم 26 ژوئن شرکت کند. استار گزارش داده است که منابع نزدیک به چاو می‌گویند که او به تماس‌هایی گوش می‌دهد که پس از 12 سال حکومت راست میانه، به رای‌دهندگان گزینه‌ای مترقی می‌دهد.

لورن بوزینوف، رئیس انجمن، که نظرسنجی را برای استار انجام داد، هشدار داد که در این مرحله اولیه – قبل از شروع مبارزات انتخاباتی، بدون نامزدی ثبت نام و هیچ پلتفرمی منتشر نشده است – آشنایی با نام نامزدها معنی زیادی دارد.

بوزینوف گفت: “تشخیص نام یک عامل محتمل در سطح حمایت از چاو و ساندرز است.” سایر نامزدهای بالقوه برای جلب حمایت باید به کمپین تبلیغاتی تکیه کنند.»

این نظرسنجی حمایت رای دهندگان مصمم و متمایل را از سایر نامزدهای احتمالی نشان داد: جاش متلو، عضو شورای شهر با 18 درصد. لیبرال MPP Mitzie Hunter با 12 درصد; آنا بایلائو، شورای شهر سابق با 11 درصد; گیل پنالوسا کاندیدای سابق شهرداری با هشت درصد. و براد برادفورد، شورای شهر با پنج درصد.

ضریب خطای نظرسنجی مثبت یا منفی سه درصد 19 برابر از 20 است.

فروم یک نظرسنجی تلفنی پاسخ صوتی تعاملی را از 1009 بزرگسال تورنتو که به طور تصادفی انتخاب شده بودند انجام داد – 62 درصد آنها با تلفن همراه و 38 درصد از طریق تلفن ثابت.

در میان رای دهندگان مصمم و متمایل که در انتخابات مدنی 24 اکتبر 2022 به حزب محافظه کار رای دادند، ساندرز بهترین انتخاب بود و پس از آن چاو و متلو قرار داشتند. هنگامی که گروه های خاصی از پاسخ دهندگان را جدا می کنید، حاشیه خطا افزایش می یابد.

فروم همچنین از پاسخ دهندگان پرسید که کدام مسائل انتخاباتی برای آنها پیش از انتخابات میان دوره ای 26 ژوئن که با استعفای غافلگیرکننده محافظه کار در ماه گذشته آغاز شد، برای آنها مهم است.

پاسخ دهندگان هزینه زندگی و تورم و همچنین مقرون به صرفه بودن مسکن را مهم ترین و پس از آن زیرساخت های شهری، خدمات و مالیات می دانند.

چاو که به مدت 14 سال و هشت سال به عنوان نماینده ترینیتی اسپادینا در مترو و شورای شهر خدمت کرد، در سال 2014 به عنوان یکی از نامزدهای پیشتاز شهرداری در نظر گرفته شد اما در نهایت پس از حزب محافظه کار برنده و داگ فورد نایب قهرمان، که اکنون انتاریو است، سوم شد. نخست وزیر

ساندرز در انتخابات استانی ژوئن گذشته یک نامزد ستاره برای رایانه های شخصی فورد در Don Valley West در نظر گرفته شد، اما او با اختلاف اندکی مغلوب استفانی بومن MPP لیبرال شد.

فورد، که نماینده یک سواری اتوبیکوک است، می‌گوید که از نامزد شهرداری تورنتو حمایت نمی‌کند، اما دیدن ساندرز در مسابقه “عالی” خواهد بود و او نمی‌خواهد با یک همتای “چپ” در شهرداری روبرو شود.

در میان میدان شلوغ دیگر نامزدهای بالقوه عبارتند از: استفان هالیدی، عضو شورای شهر; کلوئه براون، تحلیلگر سیاست، که در انتخابات شهرداری 2022 سوم شد. جورجیو مامولیتی، عضو سابق شورای شهر و ستون نویس سابق تورنتو سان آنتونی فیوری.

دیوید رایدر رئیس دفتر تالار شهر ستاره و خبرنگاری است که تالار شهر و سیاست شهرداری را پوشش می دهد. او را در توییتر دنبال کنید: @dmrider

به گفتگو بپیوندید

گفتگوها نظرات خوانندگان ما است و مشمول این است کد رفتار. ستاره این نظرات را تایید نمی کند.