نکاتی که قبل از خرید هارد سرور حتما باید بدانید – ایسنا

DWPD مشخص میکند قبل از اینکه SSD غیرقابل اعتماد شود،چه تعداد نوشتن را میتوان از آن انتظار داشت. SSD Endurance در آن بین ۱ DWPD و ۱۰ DWPD است. حجم کاری تعیین میکند که تعداد نوشتنهای درایو در روز (DWPD) چه میزان است. DWPD نشاندهنده حداکثر تعداد Write در هر روز در طی 5 سال است. HPE Hard Disk Driveها برای هر حجم کاری، کارایی را به همراه یکپارچگی داده و امنیت فراهم میکنند و کمترین هزینه را به ازای هر گیگابایت دارند. اندازه هارد اینترنالهای قدیمی میتواند در حد چند صد مگابایت تا چندین گیگابایت باشد. SSD های Single و Dual با ظرفیت ۱۲۰ و ۳۴۰ گیگابایت هم در پرولیانت سرورهای ML و DL پشتیبانی میشوند. در صورتی که باید از هارد درایوهای انترپرایزی استفاده کنید، باید حتما کارایی مناسبی داشته باشند و باید پروسه کنترل کیفیت اچ پی را گذرانده باشند که با برچسب best-in-class مشخص میشوند. مبحثی که هم در حوزه مصارف خانگی، و هم مصارف تجاری و انترپرایزی بسیار مهم و قابل توجه است و در واقع ابزار اصلی در راهکارهای ذخیره سازی و استوریج است. 7. در زیر منو ، عبارت Reference Time قابل مشاهده است . لازم به توضیح است که این نوع هارد در تمام سرور های HP که از کیج LFF یا 3.5اینچ بهره می برند، قابل استفاده میباشد.

ها سرعت خواندن و نوشتن دیتاهای تراکنشی را فراهم میکنند بر خلاف hdd ها که برای Random Read باید قبل از شروع انتقال داده، هد روی مکان دقیق داده موجود در پلاتر دیسک قرار گیرد، SSD ها هیچ قسمت متحرک یا پلاتر گردان ندارند تا باعث مشکلات Latency و زمان تاخیر شوند در نتیجه دسترسی به داده سریعتر اتفاق میفتد. 1. ابتدا بعد از روشن کردن سرور، با فشردن F10 ، وارد قسمت intelligent provisioning میشویم. سرعت انتقال اطلاعات در درایوهای SAS SSD سریعتر از SATA SSD می باشد. سرعت چرخش هارد sas بین 7200 تا 15000 RPM است .به طور مثال در سرعت چرخش 15k , هارد سرور 300 گیگ درحدود 500GB اطلاعات بیشتر نسبت به سرعت چرخش 7.2K منتقل میشود . سرعت چرخش این هارد ها بین 5400 تا 7200 RPM (دور در دقیقه) است که در زبان تخصصی 7.2K گفته میشود .سرعت انتقال داده یا transfer rate در نسل سوم این اینترفیس به 6 گیگابیت بر ثانیه میرسد . 5. FC: در SAN ها استفاده میشود و از پروتکل انتفال فیبر نوری استفاده میکند در نتیجه سرعت بالایی دارد. 1. مکانیزم خنک کردن، سنسورهای تشخیص و تصحیح لرزش و کنترل جریان هوا در هارد سرور با هارد دسکتاپی فرق دارد تا بتواند Uptime بالایی داشته باشد.

سنسورهای ارتعاشی چرخشی، حرکات چرخشی را به گونهای بهینه کردهاند که قابلیت اطمینان در سطح انترپرایز، در هارد درایوهای Midline فراهم شود. از مزایای دیگر دیسک های SSD نیز میتوان به کم سر و صدا بودن و تولید گرمای کم آن اشاره کرد. این کمتر بودن چگالی هلیوم، باعث میشود تا مکانیسم خواندن/نوشتن، راحتتر و دقیقتر انجام شود و مقاومت چرخش صفحات دیسک کمتر شود. اگرچه این امکان هم وجود دارد که یک HDD هنوز هم بهعنوان سیستم ذخیرهسازی اصلی در کامپیوترها مورد استفاده قرار گیرد، اما عرف بازار این چنین است که از هاردهای HDD بهعنوان هارد اینترنال ثانویه استفاده میشود. هرچه RPM بیشتر باشد زمان تاخیر چرخش دیسک و زمان دسترسی کم میشود و نتیجه آن کارایی بالاتر و البته قیمت بیشتر است. البته هارد درایوهای SSD معایبی نیز دارند، از جمله آن میتوان به هزینه بالاتر آن نسبت به هاردهای HDD اشاره نمود، اما این مشکل نیز امروزه با توسعه سرویسهای ابری و ذخیرهسازی آنلاین تا حدی حل شده است. Read Intensive SSD قادر به استفاده از NAND flash memory است و تحمل پذیری یا Endurance آن کمتر از SSDهایی است که در محیطهای کاری Write Intensive SSD استفاده میشود: مانند پردازش تراکنش آنلاین، محاسبات با کارایی بالا و انبار دادهها.

همانطور که از نامش پیداست، این قابلیت یکی از کلیدیترین خصوصیاتی است که یک هارد درایو SSD باید داشته باشد. همچنین، میتوانید از هارد درایو اینترنال برای ذخیرهسازی فایلهای مربوط به سیستمعامل و برنامههای نرم افزاری نیز استفاده کنید. در ساختار فیزیکی MLC , هر سلول میتواند دو بیت اطلاعات و یا دو بیت صفر بگیرد و این کار زمان بیشتری نسبت به اختصاص یک بیت به هر سلول دارد . تفاوت این دو مدل در جدول زیر ارایه شده است. متخصصین اچ پی، بهترین ترکیب از کارایی، دسترسپذیری و ارزشمندی محصولات را در قالب Recommended Options پیشنهاد میدهند که بتوانید تکنولوژی مناسبی را متناسب با حجمهای کاری مورد استفادهتان، انتخاب کنید که در جدول زیر مشاهده میکنید. که این ارتقا می تواند شامل ارتقا سرور مجازی به پلن بالاتر و یا افزایش قدرت پردازش و حافظه رم، افزایش فضای هارد پس از خرید سرور مجازی باشد. به گزارش ایسنا، بنابر اعلام مسترشبکه، نیاز است هنگام خرید هارد سرور نکات خاصی را رعایت کنید. هرکدام از این کمپانیها میتوانند سالیانه فناوریهای جدیدی را به دنیا معرفی کرده و هارد اینترنال جدید خود را در تنوع مدلهای مختلف روانه بازار کنند.