هوندا پس از حمله سایبری تولید خود را در برخی از کارخانه ها متوقف می کند

شرکت هوندا موتور اعلام کرد که یک حمله سایبری شبکه داخلی آن را مختل کرده و برخی از کارخانه های سراسر دنیا را به بن بست کشانده است.

سخنگوی هیدنوری تاکیاسو گفت ، تولید در کارخانه های اتومبیل سازی در اوهایو و ترکیه و همچنین کارخانه های موتور سیکلت در هند و آمریکای جنوبی متوقف شده است و این شرکت در تلاش است سیستم ها را اصلاح کند. عملیات ژاپن تحت تأثیر قرار نگرفت و دیگر کارخانه های هوندا در ایالات متحده تولید خود را از سر گرفتند.

این اختلال در حالی رخ داده است که تولید کنندگان برخی از دفاتر و کارخانه ها را تعطیل کرده و به دلیل شیوع ویروس کرونا به کارمندان اجازه داده اند از خانه کار کنند. خودروسازان ژاپنی به تدریج و پس از آنکه کشورها تدریجا اقدامات رفع قفل را که برای جلوگیری از شیوع همه گیر متوقف شده بود ، آغاز کردند ، به سرعت در سطح جهان افزایش می بخشند. هوندا در 11 مه فعالیت خود را در ایالات متحده از سر گرفت و قصد داشت این هفته کارخانه خود را در انگلیس بازگشایی کند.

یک فرد آشنا به وضعیت گفت ، تولید در کارخانه در سویندون ، انگلیس ، روز چهارشنبه ، دو روز دیرتر از زمان برنامه ریزی شده آغاز می شود.

هوندا در بیانیه ای به روز شده گفت هیچ نشانه ای از نقض اطلاعات وجود ندارد و تأثیر آن بر تجارت کم خواهد بود.

صنایع دیگر نیز در طی شیوع حملات سایبری افزایش یافته اند. روز یکشنبه ، مهندسی فن آوری های سنگاپور گفت که واحد آن ، VT San Antonio Aerospace ، اخیراً یک حادثه امنیت سایبری را کشف کرده است که در آن گروهی “دسترسی غیر مجاز به شبکه IT خود را بدست آوردند و حمله باج افزار را مستقر کردند.” هفته گذشته ، سازنده کشتی Fincantieri SpA تایید کرد که سرورهای واحد نروژی آن آلوده شده اند.

در سال 2019 ، ایالات متحده با حجم زیادی از حملات باج افزار تحت تأثیر قرار گرفت و هکرها در سال 2020 ، زمانی که کاربران در هنگام کار در خانه بیشتر وقت خود را در شبکه های با امنیت کمتری گذراندند ، نشانه کمتری از خشم را نشان می دهند. به گفته شرکت تحقیقات سایبری Emsisoft ، در سال 2019 ، حداقل 966 آژانس دولتی ، مدارس و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی با هزینه بیش از 7.5 میلیارد دلار مورد حمله قرار گرفتند. در این میان تقریباً 90 دانشگاه و مناطق مدرسه ای وجود داشت.

سیستم بازرسی خودروی هوندا ، که برای بررسی نقص قبل از حمل و ثبت اطلاعات خودرو استفاده می شد ، قادر به دسترسی به رایانه در کارخانه های خود نبود. این شرکت در ساعات اولیه روز دوشنبه موضوع را کشف کرد.