وی این حق را به شهرهای انتاریو داد که سیستم رای گیری جدیدی را امتحان کنند. اکنون تد مک میکین نمی تواند بفهمد چرا داگ فورد آن را می برد.

سیاستمدار بازنشسته ای که رأی گیری های رده بندی را برای دولت های محلی انتاریو احتمال داده است ، یک سوال از نخست وزیر داگ فورد دارد.

“چرا؟ به ما بگویید چرا ، “تد مک میکین ، وزیر امور شهرداری از 2014 تا 2016 گفت:” شهرداری ها دیگر قادر به انتخاب شهردار و شورا با سیستم رای گیری جدید با هدف افزایش تنوع نامزدها و تمدن نخواهند بود.

“من نمی دانم چرا لغو گزینه (رأی گیری به ترتیب) در یک لایحه مربوط به همه گیری دفن شده است ، یا چرا وقتی نخست وزیر سخنان درخشان درباره نحوه نزدیک بودن دولت محلی به مردم را گفت ، نخست وزیر این گزینه را بدون مشورت یا اطلاع لغو می کند .

“من نمی فهمم – من بسیار ناامید و متعجب هستم.”

مک میکین در سال 2016 قانونی وضع کرد که اجازه استفاده از سیستم مورد آزمایش در تعداد بیشتری از شهرهای بین المللی را می دهد ، به موجب آن رأی دهندگان به ترتیب اولویت ، نامزدها را رتبه بندی می کنند – به عنوان مثال ، انتخاب اول ، انتخاب دوم و انتخاب سوم.

اگر یک نامزد بیش از نیمی از آرا را بدست آورد ، درست مانند سیستم فعلی برنده می شود. اگر کسی اکثریت را کسب نکند ، نامزدی با کمترین رأی حذف خواهد شد. سپس گزینه های دوم طرفداران آن کاندیدا به نامزدهای باقی مانده اضافه می شوند. این روند ادامه می یابد تا زمانی که یک برنده از اکثریت حمایت کند.

تقویت کنندگان آرا Rank رتبه بندی شده ادعا می کنند که این سیستم مبارزات انتخاباتی کمتر را تشویق می کند ، زیرا نامزدها نمی خواهند پشتیبانان رقبا را از خود دور کنند و مانع از پیروزی در مناطق شلوغ مردم با حداقل 17 درصد آرا می شود.

آنها همچنین می گویند این سیستم می تواند گروه های حاشیه ای و افراد کم نمایشی را که معمولاً نام خود را برای اجرا نمی گذارند تشویق کند ، از جمله زنان و افراد رنگین پوست.

دولت فورد روز سه شنبه قانون جدیدی را لغو کرد که این گزینه را با استفاده از لندن ، انت ، در سال 2018 و مورد توجه آینده شهرهایی از جمله تورنتو و کینگستون ، لغو می کند. این اقدام غافلگیرکننده بود ، بدون اینکه از هیچ شهری مشورت شود.

فورد با استناد به سیستمی که نامزد با بیشترین آرا برنده می شود ، گفت: “ما در رای گیری های رتبه بندی شده دیگر به هیچ گونه عارضه ای احتیاج نداریم و فقط می خواهیم همان کاری را انجام دهیم که از سال 1867 انجام داده ایم – اولین پست پس از پست”. .

فورد ، كه خود با استفاده از سیستم رأی دهی رتبه بندی شده انتخاب شد ، “مردم نباید گیج شوند ، این بسیار ساده است.” “و این همان چیزی است که ما به جلو حرکت می کنیم.”

دولت فورد همچنین گفت که شهرداری هایی که از نظر مالی همه گیر شده اند نباید تصویب سیستم جدیدی را افزایش دهند که هزینه های انتخابات را افزایش دهد. انتخابات مدنی بعدی طی دو سال برگزار می شود.

مک میکین گفت که او رأی های رده بندی شده را به کابینه آورده است زیرا شهردار تورنتو جان توری این پرونده را مطرح کرده است – او هنوز هم از این تغییر پشتیبانی می کند – و همچنین طرفداران اصلاحات انتخاباتی از جمله دیو مسلین.

مک میکین همچنین به نمایندگی از تمام دولتهای محلی به جز تورنتو ، با انجمن شهرداریهای انتاریو مشورت کرده بود. وی گفت که بحث کابینه در مورد اینکه آیا شهرداری ها را مجبور می کند همه سیستم جدید را تصویب کنند وجود دارد.

او با موفقیت استدلال کرد که این امر باید داوطلبانه باشد ، علی رغم تردیدهایی که شورای محلی تحت یک سیستم انتخاب می شوند ، با تغییر دادن به سیستم دیگر ، انتخابات مجدد خود را به خطر می اندازند.

مک میکین با صدای خنده از خانه خود در همیلتون گفت: “برخی اظهار نظرها مبنی بر اینكه درخواست از شوراهای محلی برای این كار مانند درخواست از سرهنگ سندرز برای محافظت از مرغ ها بود.”

با اشاره به آرا ranked رده بندی تمایل به انتخاب نامزدهایی دارد كه از بخشهای مختلف طیف سیاسی حمایت می كنند ، به جای آنهایی كه از یك بخش حمایت شدید داشته باشند ، مك میكین گفت كه او ترس از گسترش این سیستم را شنیده است.

مک میکین گفت: “من به یاد دارم چند نفر از اعضای محافظه کار که به طور محرمانه به من اعتراف کردند هرگز نمی خواهند رای های رده بندی شده را به طور استانی در آغوش بگیرند زیرا آنها دیگر هرگز دولتی انتخاب نمی کنند.”

مخالفان عمومی آراots رده بندی شامل جاستین دی سیانو ، مشاور سابق تورنتو ، لیبرال ، خود توصیف شده ، كه در سال 2016 برای مخالفت با اصلاحات انتخاباتی ، گروه “مردمی” را با نظرسنجی های محافظه كار ، نیك كوالیس و ریچارد سیانو ، ایجاد كرد.

آنها گفتند که سیستم فعلی دولت های پایدار و کارآمدی را تولید می کند که قادر به تصویب قانون به موقع هستند و درک آن ساده است در حالی که آرای رتبه بندی شده بیش از حد گیج کننده هستند.

پیتر لوون ، استاد علوم سیاسی دانشگاه تورنتو ، گفت: آرا ranked رتبه بندی شده شامل یک منحنی یادگیری رای دهندگان است ، زیرا آنها پیچیده تر از برگه های رای گیری هستند که فقط یک نامزد برای هر موقعیت انتخاب می شود.

بارگذاری…

بارگذاری…بارگذاری…بارگذاری…بارگذاری…بارگذاری…

لوون گفت ، اما با توجه به اینکه پذیرش این سیستم اختیاری است ، دلایل دیگری نیز می تواند در پشت تصمیم دولت فورد باشد.

لوون گفت: “افرادی كه بزرگترین طرفداران رأی گیری های رده بندی هستند همچنین از یك كل اصلاحات از جمله بودجه بندی مشاركت جویانه حمایت می كنند – دیدگاهی كه مغایر با ایده محافظه كارانه كوچك” اگر شکسته نشود ، آن را اصلاح نکنید. “

“ممکن است تمایل به جلوگیری از این نوآوری و آزمایش و ادعای رئیس شهر وجود داشته باشد – به شهرداری ها بگویید که به کار خود ادامه دهند ، بحث های باطنی را ترک کنند و بودجه خود را متعادل کنند.”

با پرونده هایی از جنیفر پالیارو

دیوید رایدر
دیوید رایدر رئیس دفتر تالار شهر ستاره و گزارشگری است که در زمینه سیاست های شهرداری و شهرداری فعالیت می کند. او را در توییتر دنبال کنید: dmrider