پس از اینکه ترول آبی توییتر وعده انسولین رایگان را داد، سهام الی لیلی غواصی کرد

تغییرات میلیاردر ایلان ماسک در غول رسانه‌های اجتماعی توییتر در حال حاضر میلیاردها دلار از ارزش سهام برخی شرکت‌ها را متحمل شده است.

شرکت داروسازی Eli Lilly (LLY) در روز جمعه 4.37 درصد کاهش یافت و به 352.30 دلار رسید – که بیش از 15 میلیارد دلار ارزش بازار را پاک کرد – پس از اینکه حساب تایید شده توییتر بلو با جعل نام تجاری وعده انسولین رایگان را داد.

در توییت فرد متقلب که حوالی ساعت 1:30 بعد از ظهر پنجشنبه ارسال شد، چنین آمده است:

در این توییت که حوالی ساعت 1:30 بعد از ظهر پنجشنبه ارسال شد، آمده است: “ما هیجان زده هستیم که اعلام کنیم انسولین اکنون رایگان است.” این پست ساعت ها آنلاین ماند و بیش از 3000 لایک و صدها ریتوییت را به خود جلب کرد.

از روز جمعه، حساب فریبکار @EliLillyandCo دیگر تأیید نشده است، توییت های آن به صورت خصوصی تنظیم شده است.

حساب رسمی الی لیلی بعد از ظهر پنجشنبه با عذرخواهی پاسخ داد و تأیید کرد که «اکانت رسمی توییتر ما @پد لیلی

پس از اینکه ماسک سیاست جدیدی را اعلام کرد که به هر کسی اجازه می‌دهد «تأیید» را با قیمت 8 دلار در ماه بخرد، این شرکت به سایر چک مارک‌های آبی می‌پیوندد که توسط حساب‌های تقلید آمیز آفت زده شده‌اند. شوخی‌هایی که جعل هویت افراد مشهور، برندها و حتی خود ماسک هستند، از روز چهارشنبه که به‌روزرسانی منتشر شد، این سایت را پر از پیام‌های نامطلوب کردند.

در پاسخ، ماسک طبق گزارش‌ها، ثبت‌نام توییتر بلو را از بعدازظهر جمعه، کمتر از 48 ساعت پس از راه‌اندازی، به حالت تعلیق درآورده است. بر اساس یک یادداشت داخلی به دست آمده توسط، این اقدام برای “کمک به رسیدگی به مشکلات جعل هویت” بود زوئه شیفر از Platformer.

کاربران سردرگم می توانند با کلیک بر روی علامت در پروفایل افراد متوجه شوند که چه کسی قبل از توییتر بلو تأیید شده است و چه کسی برای این امتیاز 8 دلار پرداخت کرده است. ماسک همچنین عرضه نشان‌های «رسمی» را برای شرکت‌های برجسته و سایر نهادها تأیید کرد – یک نشان خاکستری زیر نام کاربر.

Eli Lilly به همراه داروسازان Novo Nordisk و Sanofi در حال حاضر بر بازار انسولین تسلط دارند. آنها با هم کل عرضه انسولین در ایالات متحده و 90 درصد در سراسر جهان را تشکیل می دهند.

سه نفری که انسولین را کشف کردند، یک داروی نجات دهنده، در ابتدا حق ثبت اختراع خود را به ازای هر کدام یک دلار به دانشگاه تورنتو فروختند. یکی از اعضای تیم، سر فردریک جی. بانتینگ، اظهار داشت: “انسولین متعلق به من نیست، متعلق به دنیاست.”

Eli Lilly اولین شرکتی بود که انسولین را به صورت انبوه تولید کرد و اولین کالای تجاری خود را در سال 1923 ارسال کرد. در سال 2022، این شرکت 82.41 دلار برای ویال های انفرادی Insulin Lispro Injection یا 159.12 دلار برای یک بسته پنج قلمی دریافت می کند.

این شرکت تا زمان انتشار به درخواست های ستاره برای اظهار نظر پاسخ نداده است.

به مکالمه بپیوندید

گفتگوها نظرات خوانندگان ما است و مشمول این است کد رفتار. ستاره این نظرات را تایید نمی کند.