چرا تورنتو تعمیرات انجام شده توسط شرکت های خدمات شهری را سرکوب نمی کند؟

اگر جایی وجود دارد که تورنتو قطعا می تواند بهتر عمل کند، آن زیر پای ما و چرخ های ماشین های ما است.

پیاده‌روی و رانندگی به‌دلیل قطعی‌های برق، بیش از همیشه احساس می‌شود. جاده ها و پیاده روهای ما مورد حمله دائمی پیمانکاران خدمات شهری قرار دارند که آنها را حفر می کنند تا به سیم ها و لوله های مدفون در زیر زمین برسند.

داستان‌های مجموعه «نمی‌توانیم بهتر عمل کنیم».

اما شهر تلاش کافی برای اطمینان از اینکه وصله‌های موقتی برای کاهش خدمات شهری مطابق با استانداردهای تجویز شده خود – اساساً صاف و یکنواخت با سطح اطراف – انجام نمی‌دهد – به پیمانکاران چراغ سبز برای قطع کردن گوشه‌ها نشان می‌دهد.

بسیاری از زیرساخت‌های ضروری – آب، فاضلاب، برق، گاز طبیعی، اینترنت، تلویزیون کابلی – مدفون شده‌اند و تنها راه برای خدمات رسانی از طریق سوراخ‌هایی است که در جاده‌ها و پیاده‌روها حک شده است.

و چه عوارضی در پی دارد. بسیاری از جاده‌ها لحاف‌کاری از تکه‌هایی هستند که نقاطی را مشخص می‌کنند که حفاری تدریجی به آرامی سطح را تخریب کرده است تا جایی که احساس می‌شود مانند تخته‌شویی برای رانندگی کردن. پیاده روها نیز مانند کیک حکاکی شده اند، سوراخ ها با آسفالت پر شده است که در لبه ها فرو می رود یا فرسایش می یابد تا جایی که خطر زمین خوردن ایجاد می کند.

سپس حمله مداوم به جاده ها و پیاده روهای جدید وجود دارد. خوانندگان اغلب در مورد خیابانی به من گفته اند که تنها چند ماه یا حتی چند هفته پس از بازسازی آن حفر شده است، یا بتن تازه ریخته شده ای که برای تعمیر تاسیسات زیر یک پیاده رو حفاری شده است.

خون مالیات دهندگان را به جوش می آورد. اما مهم است که با حفر آنها برای تعمیر، بین مزایای خدماتی که به آن‌ها متکی هستیم در برابر آسیب به جاده‌ها و پیاده‌روهای دولتی تعادل ایجاد کنیم.

قانون فدرال به شرکت‌های برق دسترسی مستقیم به زیر خیابان‌های شهر می‌دهد. شهرداری‌ها فقط در نادرترین شرایط می‌توانند از دسترسی به آن جلوگیری کنند. در غیر این صورت، خدمات شهری می توانند تقریباً هر کاری را که می خواهند در فضای زیرزمینی انجام دهند.

موضوع فقط ردیف کردن تعمیرات یا الحاقات لوله ها و سیم های مدفون با پروژه های بازسازی سطح جاده یا پیاده رو نیست. کمیته هماهنگی خدمات عمومی تورنتو، که شامل تمام تاسیسات خصوصی و عمومی است که نیاز به دسترسی زیرزمینی دارند، سال ها پیش ایجاد شد تا بتوان کار قنات را قبل از شروع بازسازی جاده یا ریختن پیاده روهای جدید برنامه ریزی و انجام داد.

خسارات وارده به جاده ها و پیاده روهای جدید را کاهش داده است، اما به هیچ وجه آن را برطرف نکرده است. هنگامی که یک شرکت برق نیاز به تعمیرات اضطراری در “کارخانه” زیرزمینی خود دارد، همانطور که آنها به آن اشاره می کنند، کار باید انجام شود، حتی اگر خیابان بالای آن به تازگی دوباره روکش شده باشد.

قبل از انجام هرگونه حفاری – از پیش برنامه ریزی شده یا اضطراری -، شرکت های برق باید برای مجوز قطع برق از شهر درخواست دهند، که طبق قانون فدرال مجبور به صدور آن است.

تعداد مجوزهایی که در سالهای اخیر در تورنتو صادر شده است، که اغلب برای بیش از یک قطع است، گستردگی این مشکل را نشان می دهد.

طبق خدمات حمل و نقل، در سال 2019، این شهر 30792 «مجوز کامل، کوتاه و اضطراری» صادر کرد. در سال 2020 در مجموع 29694 مجوز صادر شده است در حالی که 28944 مجوز در سال 2021 صادر شده است. در سال جاری تاکنون بیش از 23000 مجوز صادر شده است.

هر یک از این کاهش‌ها به‌طور موقت توسط پیمانکارانی که برای شرکت‌های برق کار می‌کنند وصله می‌شوند. زمانی که آنها مجوز صادر می کنند، پیمانکار موافقت می کند که اطمینان حاصل کند که پچ به طور مداوم استانداردهای شهر را برآورده می کند تا زمانی که به طور دائم وصله شود، که می تواند تا دو سال طول بکشد. وصله دائمی از طریق قراردادهایی که توسط شهر برای تمام بریدگی‌ها در یک منطقه خاص اعطا می‌شود، انجام می‌شود و هزینه‌ها به آب و برق باز می‌گردد.

بنابراین، چگونه تورنتو تضمین می کند که وصله های موقت به طور مداوم با استانداردهای شهری مطابقت دارند تا زمانی که یک وصله دائمی ایجاد شود؟ از “معاین کننده های برش ابزار” استفاده می کند تا آنها را تحت نظر داشته باشد و هنگامی که یک پچ استاندارد را برآورده نمی کند، شلاق را بشکند.

هفته گذشته در یادداشتی از این شهر آمده است که «خدمات حمل و نقل 20 موقعیت را برای این بازرسی ها تعیین کرده اند. با این حال، تعدادی از مشاغل خالی هستند و در حال حاضر در حال استخدام هستند.

این به طور مشخص نگفت که در حال حاضر چند موقعیت تکمیل نشده است، اما من گمان می‌کنم که تعداد واقعی بسیار کمتر از 20 باشد. ده‌ها سال پیش، در هر یک از چهار منطقه حمل‌ونقل تورنتو تنها دو ممتحن وجود داشت.

هر ممتحن مسئول نظارت بر هزاران وصله، به غیر از هر وظیفه دیگری که ممکن است به آنها محول شود، و بررسی ابزارها برای اطمینان از رعایت آنها است.

هنگامی که از این سوال پرسیده شد که شهر برای اطمینان از رعایت استانداردها چه کار دیگری انجام می دهد، در یادداشت آمده است: «علاوه بر بازرسی هایی که در حال حاضر انجام شده است، شهر در حال حاضر در حال بررسی مدل کارکنان خود و بررسی هزینه ها با توجه به برنامه کاهش ابزار.»

به عبارت دیگر، نه زیاد. مانند چشمک زدن به پیمانکاران خدمات شهری است که می توانند با استفاده از آسفالت کم عیار برای وصله های موقت و عدم اطمینان از ادامه استانداردها، هزینه ها را کاهش دهند.

و همه ما برای آن هزینه می کنیم.

چه چیزی در محله شما خراب است؟ هر کجای تورنتو بزرگ هستید، ما می خواهیم بدانیم. به [email protected] ایمیل بزنید یا @TOStarFixer را در توییتر دنبال کنید

به مکالمه بپیوندید

گفتگوها نظرات خوانندگان ما است و مشمول این است کد رفتار. ستاره این نظرات را تایید نمی کند.