چرا خسارت گاوآهن به چمنزارهای تورنتو امسال افزایش یافت؟

اگر چمن جلوی خانه شما توسط یک برف روب پیاده رو کنده شد، اگر می خواهید تعمیر شود، فوراً روی دمنده سوار شوید و به شماره 311 بروید.

با قضاوت بر اساس تعداد زیادی از شکایت هایی که اخیراً دریافت کرده ام، مردم به دلیل مقدار انبوه چمن های خرد شده و پاره شده در زمستان گذشته، که یک عارضه جانبی اجتناب ناپذیر شخم زدن پیاده رو است، به شدت تشدید شده اند.

این یک نتیجه گیری حکایتی است، اما اعداد خدمات حمل و نقل تورنتو نشان می دهد که شکایات خسارت شخم زدن پیاده رو در زمستان گذشته بسیار بالا بوده است.

اگر فکر می کردید زمستان امسال بیش از هر زمان دیگری خسارت به چمن ها و بلوارها وارد شده است، چشمانتان شما را فریب نداده است.

بین ژانویه تا آوریل سال جاری (در اعداد ارائه شده تاریخ مشخصی وجود نداشت) این شهر 3667 شکایت دریافت کرد. هنگامی که به 496 شکایت ارائه شده در نوامبر و دسامبر 2022 اضافه شد، مجموعاً 4163 شکایت در زمستان گذشته به ثبت رسید.

برای در نظر گرفتن این موضوع، شکایات مربوط به خسارت گاوآهن بین نوامبر 2021 و آوریل 2022 به 1573 افزایش یافت. بین نوامبر 2020 و آوریل 2021، کل 1013 بود.

پس چه چیزی پشت این افزایش عظیم است؟ در یادداشتی از شهر آمده است: «این فصل زمستان اولین سال از قراردادهای چندساله جدید تعمیر و نگهداری زمستانی بود. معمول است که در طول اولین سال قرارداد چندساله تعمیر و نگهداری زمستانی، تعداد درخواست های خدمات بیشتری وجود دارد، زیرا پیمانکار با محله ها آشنا شده و عملیات آنها را اصلاح می کند.

«آب و هوای مکرر گرم و بارانی نیز یکی از عوامل مؤثر در حجم و شدت آسیب چمن‌زار در این زمستان است. از یخ زدن زمین جلوگیری می کند و آن را با آب اشباع می کند و چمنزار را بسیار مستعد آسیب می کند.

«ذوب برف بین بارش برف همچنین اپراتورها را بدون پنجره‌هایی که می‌توانستند به عنوان دستورالعمل برای لبه‌های پیاده‌رو استفاده کنند، رها کرد. اپراتورهای گاوآهن پیاده رو اغلب در ساعات عصر با دید کم پیاده روهای پوشیده از برف را پاکسازی می کنند، که می تواند دیدن لبه های پیاده رو و ماندن در مسیر را دشوار کند.

کارمندان شهرداری با پیمانکاران جدید همکاری خواهند کرد تا در مورد اقداماتی که می توانند برای کاهش آسیب به چمن در آینده انجام دهند، صحبت خواهند کرد، به ویژه زمانی که گاوآهن های پیاده رو باید از پیاده رو منحرف شوند تا از تجاوزاتی مانند پرچین ها، نرده ها، حاشیه های مرزی جاده و غیره جلوگیری کنند.

اکنون که شهر نه تنها پیاده‌روهای حومه شهر را شخم می‌زند، همانطور که دهه‌ها بود، بلکه تقریباً هر پیاده‌روی ممکن را شخم می‌زند، مطمئناً افزایش شکایات در پی خواهد داشت.

اما اکنون تلاش ها برای ترمیم این آسیب ها ادامه دارد. هفته گذشته یک تیم پیمانکاری را در خیابان اسکاربورو بلوفس خود دیدم که خاک سطحی را روی منطقه آسیب دیده نزدیک خانه من پخش می کردند و آن را با بذر علف می پاشیدند.

اکنون، انتظار ریشه زدن و رشد بذر چمن در لبه های پیاده روها ممکن است بیش از حد خوش بینانه باشد – چمنزار بهتر است، اگرچه حتی نیاز به آبیاری مداوم و مراقبت از ساکنان دارد – اما بهتر از هیچ است.

از شهر پرسیدم که چگونه تعیین می‌کند چه چیزی برطرف می‌شود و پاسخ زیر را دریافت کردم: «کارکنان شهر به طور فعال برای آسیب‌های خاکی گشت‌زنی می‌کنند و همچنین به درخواست خدمات 311 پاسخ می‌دهند.»

این ممکن است درست باشد، اما بخش گشت زنی ناقص به نظر می رسد. روزی یک ساعت در محله‌ام پیاده روی می‌کنم و متوجه شده‌ام که برخی از نقاط تعمیر شده‌اند، در حالی که آسیب‌های مشابه آن نزدیکی دست نخورده است.

بنابراین به نظر می‌رسد بهترین راه برای اطمینان از اینکه شهر تمایل به آسیب دارد، گزارش آن به 311 است. شهر توصیه می‌کند که “بر اساس نتایج تحقیقات، بررسی و اقدامات لازم را انجام دهد.”

چه چیزی در محله شما خراب است؟ هر کجای تورنتو بزرگ هستید، ما می خواهیم بدانیم. به [email protected] ایمیل بزنید یا @TOStarFixer را در توییتر دنبال کنید

به مکالمه بپیوندید

گفتگوها نظرات خوانندگان ما است و مشمول این است کد رفتار. ستاره این نظرات را تایید نمی کند.