چه کسی در تورنتو باید ابتدا واکسن COVID-19 تزریق کند؟ در حالی که دنیا منتظر ایمن سازی است ، رئیس بهداشت عمومی شهر توصیه های او را ارائه می دهد

مردم تورنتونی که واکسن COVID-19 را برای اولین بار دریافت می کنند ، باید کارکنان مراقبت های بهداشتی ، افرادی با شرایط سلامتی باشند که آنها را در معرض خطر بیشتری قرار می دهد و ساکنان همسایگان محروم بیشتر از همه به ویروس آسیب می رسانند.

این همان چیزی است که دکتر آیلین دو ویلا ، رئیس بهداشت عمومی تورنتو ، می گوید هیئت نظارت بر آژانس وی باید براساس گزارش جدید به دولت های استانی و فدرال توصیه کند.

این گزارش روز دوشنبه انجام شد زیرا کارشناسان بهداشت در سراسر جهان با ابراز خوش بینی محتاطانه نسبت به نتایج اولیه نشان دادند واکسن ویروس کرونا ویروس Pfizer ممکن است به طور شگفت انگیزی 90 درصد در جلوگیری از COVID-19 موثر باشد.

دکتر بیل گروبر از Pfizer به آسوشیتدپرس گفت: “ما در موقعیتی هستیم که به طور بالقوه قادر به ارائه نوعی امید هستیم.” “ما بسیار تشویق شده ایم.”

Pfizer تخمین زده است که 50 میلیون دوز واکسن دوتایی خود – که 25 میلیون نفر را پوشش می دهد – می تواند تا پایان سال 2020 در سطح جهان در دسترس باشد. کارشناسان می گویند ، حتی اگر چندین واکسن در دست تولید به دام نرسد ، بعید است بین المللی گسترده باشد ایمن سازی قبل از اواخر سال 2021 آغاز می شود.

وقتی واکسن در دسترس باشد ، س questionال مشکل این است که چه کسی ابتدا محافظت می شود؟

دی ویلا می گوید برای تورنتو جمعیتی که بیشتر تحت تأثیر “بار بیماری و انتقال در زمان دسترسی واکسن ها قرار دارند.

“این اولویت بندی شامل موارد زیر است: 2) کسانی که بیشتر در معرض خطر عوارض جدی تر COVID-19 هستند یک بار آلوده شوند. و 3) توزیع زودرس بر اساس بار جغرافیایی بیماری ، از جمله جمعیت های محروم. “

داده های بهداشت عمومی تورنتو نشان داده است که ویروس کشنده به طور نامتناسبی به کم درآمدترین و نژادی ترین محله های تورنتو ، به ویژه محله های شمال غربی ، از جمله Rexdale و Mount Olive-Silverstone-Jamestown برخورد کرده است.

به نظر می رسد موضع دی ویلا با موضع متخصصانی که به برندان کندی ستاره گفتند اولویت های واکسن باید صریحاً نابرابری های ویروس و گروه هایی را که سنگین ترین بار آن را متحمل شده اند ، تصدیق کنند.

دی ویلا می گوید ، تورنتو ضمن تلاش برای كنترل نرخ افزایش آلودگی به COVID-19 ، یك گروه ایمنی سازی را ایجاد كرده است كه “بزرگترین فعالیت ایمن سازی جمعی را كه قبلاً در تورنتو انجام شده است” ارائه می دهد.

این بخش می گوید ، بخشهای شهر و بهداشت عمومی تورنتو “تجربیات و دانش زیادی را در این زمینه به ارمغان می آورند” ، از جمله تجربیات کلینیک واکسیناسیون آنفلوانزا و بیماریهای همه گیر سال 2009 ، و می افزاید: “درسهایی که از این تجربیات گرفته شده است به برنامه ایمن سازی COVID-19. “

اما در حالی که احتمالاً شهر وظیفه کنترل ناهنجاری های واقعی را بر عهده خواهد داشت ، اما دولت های فدرال و استانی قبل از وقوع آن نقش مهمی دارند.

بارگذاری…

بارگذاری…بارگذاری…بارگذاری…بارگذاری…بارگذاری…

آژانس بهداشت عمومی کانادا مسئول تهیه و تأیید است. دولت انتاریو مسئول استراتژی ایمن سازی کلی ، تعیین اولویت بندی خاص جمعیت و توزیع واکسن به واحدهای بهداشت عمومی ، پزشکان و داروخانه ها است.

در این گزارش آمده است: “پس از دریافت این راهنمایی از استان ، شهر آمادگی لازم را برای اجرای محلی خواهد داشت” ، از جمله تخصیص و توزیع دوز واكسن ، كار با متخصصان بهداشت ، تزریق واكسن از طریق كلینیك ها و دادن اطلاعات مربوط به استان اثربخشی

دیوید رایدر
دیوید رایدر رئیس دفتر تالار شهر ستاره و گزارشگری است که در زمینه سیاست های شهرداری و شهرداری فعالیت می کند. او را در توییتر دنبال کنید: dmrider