ژل آیدیا چیست؟

 

با پیشرفت علم و تکنولوژی راه‌های بسیاری برای رفع مشکلات پوستی، چین و چروک و جوانسازی پوست به وجود آمده است. پوست به مرور زمان شادابی و تازگی خود را از دست می‌دهد. عوامل مختلفی در پیری پوست نقش دارند.

دلایل پیری پوست

با ایجاد تغییرات در لایه اپیدرم، پوست پیر و چروکیده می‌شود. خطوط ریز و درشت در اطراف چشم، روی پیشانی و دور لب ظاهر می‌شوند. افزایش سن، تأثیر عوامل داخلی و خارجی بر پوست سبب ظهور چین و چروک می‌شود. با کاهش کلاژن، هیالورونیک اسید و مواد مغذی پوست، علائم پیری به وجود می‌آیند. به همین دلیل پیری پوست در یک سیر صعودی قرار می‌گیرد و روز به روز وضعیت پوست بدتر می‌شود.

عوامل داخلی تأثیرگذار بر پیری پوست

  • کم‌آبی بدن
  • خشکی شدید پوست
  • بیماری‌های زمینه‌ای
  • بهم خوردن تعادل هورمونی
  • کاهش ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • عوامل خارجی تأثیرگذار بر پیری پوست
  • استفاده از مواد آرایشی بی‌کیفیت
  • قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور آفتاب و اشعه فرابنفش
  • آلودگی هوا و جذب رادیکال‌های آزاد

نقش هیالورونیک اسید در حفظ سلامت پوست

هیالورونیک اسید یکی از مهمترین ترکیبات بدن است. این ترکیب در غضروف، زجاجیه چشم و پوست تولید می‌شود. این ماده با افزایش سن به میزان چشمگیری در بدن کاهش پیدا می‌کند. به حدی که تا سن ۴۵ سالگی تخمین زده شده بیش از نیمی از هیالورونیک اسید از بین خواهد رفت. هیالورونیک اسید نقش اساسی در حفظ رطوبت پوست دارد. این ماده از خشکی پوست جلوگیری می‌کند. هیالورونیک اسید چندین برابر وزن خود رطوبت جذب می‌کند. وجود آن برای پوست ضروری است. این ماده یک لایه محافظتی روی پوست شکل می‌دهد تا از آسیب به پوست جلوگیری کند. فقدان هیالورونیک اسید پوست را دچار مشکلات جدی می‌کند. وجود هیالورونیک اسید برای انجام بسیاری از واکنش‌های پوستی ضروری است. این ترکیب سبب حفظ حالت ارتجاعی پوست می‌شود.

در سال‌های اخیر تزریق ژل‌هایی که برپایه هیالورونیک اسید ساخته می‌شوند، رواج پیدا کرده است. این کار سبب جذب بالا رطوبت به پوست می‌شود. پوست را عمیقا آبرسانی می‌کند و موجب رفع چین و چروک‌ها می‌شود. فیلرهای پوستی موجب رفع علائم پیری، درمان جای جوش، حجم دهی به نقاط مختلف صورت و بدن، جوانسازی پوست و… می‌شوند.

تزریق فیلر

تزریق فیلر نوعی روش درمانی غیرتهاجمی است. این روش برای مقابله با چین و چروک‌های صورت طراحی شده است. فرورفتگی‌های صورت را از بین می‌برد. به گونه، لب، چانه، سینه و باسن حجم می‌دهد. تزریق فیلرهای هیالورونیک اسید روشی ایمن برای درمان پیری پوست است. تزریق ژل جایگزینی مناسب برای عمل جراحی لیفت است.


بیشتر بخوانید: بهترین مارک ژل لب چیست؟


ژل آیدیا چیست؟

ژل آیدیا یکی از فیلرهای هیالورونیک اسید است. برای ساخت این ژل از پیوند هیالورونیک اسید با پپتید استفاده شده است. این عمل ماندگاری ژل را افزایش می‌دهد. ژل آیدیا تک فازی است. این ژل در دمای پایین و با سرعت آهسته تولید می‌شود. به همین دلیل هنگام تزریق نیز به آرامی و به طور یکنواخت در پوست پخش می‌شود. این ژل یکی از بهترین فیلرهای تزریقی است. برای تهیه آن از بهترین مواد اولیه و مدرن‌ترین تکنولوژی استفاده شده است. در تهیه آن هیالورونیک اسید با درصد خلوص بالا به کار برده شده است. روش تولید آیدیا ژل کاملا ایمنی است و اثربخشی آن به دلیل کیفیت بالا، فوق‌العاده است. ژل آیدیا محصول کشور ایتالیا است. عمده‌ترین کاربرد این ژل در زمینه جوانسازی و حجم دهی پوست است.