روندهای فناوری تلویزیون ، تصویری واضح و هوشمندانه را به خانه آورده است

اکنون که ما هفت ماه را در خانه صرف مبارزه با بیماری همه گیر شده ایم ، پنجره شما به جهان چگونه ایستاده است؟

همانطور که در طول COVID-19 دچار کمبود فشار شده ایم ، تلویزیون ها کانادایی ها را مطلع ، سرگرم و متصل کرده اند. ما بیش از هر زمان دیگری اخبار و رویدادهای کنونی را تماشا می کنیم ، بازگشت ورزش ما را در مقابل صفحه نمایش های کوچک خود قرار داده و خدمات پخش جریانی جدید تماشاگران پرحرفی را در همه ما به ارمغان می آورد. یک جفت کنسول بازی ویدیویی جدید ، که در اواخر امسال آغاز به کار می کند ، تمرکز بیشتری بر تلویزیون ها خواهد داشت.

و اگر مدتی از خرید یک تلویزیون جدید گذشته باشد ، به اندازه بزرگ ، لاغر و زیبا شدن منفجر خواهید شد. نیازی به ذکر برخی از ویژگی های جدیدی که ارائه می دهند نیست

در اینجا چند روند فن آوری تلویزیون به موقع برای بررسی وجود دارد – و چند مدل توصیه شده نیز.

4K: تلویزیون بعدی شما کاملا واضح تر خواهد بود. این تلویزیون های جدید که با عنوان “تعریف فوق العاده بالا” یا گاهی اوقات “4K” شناخته می شوند ، وضوح چهار برابر یک تلویزیون برتر 1080p HDTV را ارائه می دهند. به عبارت دیگر ، این تلویزیونها به جای صفحه ای که تقریباً دو میلیون پیکسل دارد (نقاط کوچکی که تصویر را تشکیل می دهند) بیش از هشت میلیون پیکسل دارند.

تلویزیون های The Frame سامسونگ می توانند عکس ها و هنرهایی با وضوح بالا به نمایش بگذارند.  بعلاوه حاشیه های اختیاری وجود دارد که به صورت مغناطیسی به صفحه متصل می شوند و یک قاب مانند آثار هنری ایجاد می کنند.

مثل این است که برای اولین بار روی یک عینک طبی لغزیده اید.

Netflix و سایر سرویس ها از تلویزیون های 4K به همراه بسیاری از ارائه دهندگان تلویزیون پشتیبانی می کنند. اگر در یک ایستگاه قرار بگیرید که از تلویزیون های 4K پشتیبانی می کند ، ممکن است یک پنجره بازشو را ببینید که می گوید “انتخاب” را از راه دور فشار دهید تا به پخش 4K بپردازید.

قیمت تلویزیون های 4K به طرز چشمگیری کاهش یافته است. به عنوان مثال ، اکنون می توانید یک تلویزیون 43 اینچ TCL 4-Series 4K (مدل # 43S425-CA) با قیمت 300 دلار تهیه کنید – و همچنین دارای پلت فرم تلویزیون هوشمند Roku است.

8K: برخی از تلویزیون های جدید برای ارائه وضوح 8K از قبل جهش کرده اند. بنابراین به جای حدود هشت میلیون پیکسل که یک تصویر 4K را تشکیل می دهند ، ما بیش از 33 میلیون پیکسل صحبت می کنیم ، در نتیجه یک تصویر کاملاً باورنکردنی واقعی و واضح با وضوح تصویر بهتر از یک تلویزیون بزرگ است.

روش دیگری برای اندیشیدن در مورد آن: تلویزیون های 8K وضوح چهار برابر تلویزیون 4K و رزولوشن 16 برابر تلویزیون HD 1080p را ارائه می دهند.

بله ، تا زمانی که محتوای 8K به راحتی در دسترس نباشد ، این تلویزیون های جدید می توانند محتوای HD یا 4K را با وضوح نزدیک به 8K “ارتقا دهند”. (در حال حاضر ، فیلم 8K محدود به تعداد معدودی کانال YouTube است و تلفن های هوشمند جدیدتر می توانند در آن ضبط کنند.)

تلویزیون های هوشمند NanoCell 8K ال جی با قیمت 4999 دلار برای مدل 65 اینچی (65NANO99UNA) شروع می شود و برای تلویزیون هوشمند 75 اینچی LG NanoCell 8K (با شماره # 75SM9970PUA) به 6999 دلار می رسد.

سامسونگ یک تلویزیون عظیم 85 اینچی 8K QLED تایزن هوشمند با قیمت 16999 دلار (مدل # QN85Q950TSFXZC) دارد.

HDR / Dolby Vision: در حالی که 4K یا 8K به وضوح تلویزیون اشاره دارد – چند پیکسل تصویر را تشکیل می دهد – این همه ماجرا نیست.

آخرین تلویزیون ها همچنین HDR یا “دامنه دینامیکی بالا” را ارائه می دهند که طیف وسیعی از سطح روشنایی ، رنگ های غنی تر و کنتراست های بالاتر را تولید می کند. ویدئوی پیشرفته HDR وقتی در کنار محتوای غیر HDR دیده می شود ، فوق العاده روشن و پر جنب و جوش است.

همچنین ممکن است تلویزیون های بیشتری با مارک فناوری هایی مانند HDR10 + و Dolby Vision ، که دو نوع بهبود یافته HDR هستند ، مشاهده کنید.

OLED ، QLED: به جای تلویزیون LCD با نور پس زمینه LED – فناوری صفحه نمایش واقعیت چند سال پیش – بسیاری از تلویزیون های ممتاز از صفحه نمایش OLED (با صدای “oh led”) برای یک تصویر برتر و سایر مزایا استفاده می کنند.

در ابتدا از ال جی و سونی ، تلویزیون های مجهز به دیودهای ارگانیک نور بسیار نازک هستند زیرا هر پیکسل منبع نور خود است ، بنابراین نیازی به نور پس زمینه نیست. در کنار رنگ های تیز و نسبت کنتراست بی سابقه (با رنگ مشکی های بسیار تیره) ، این تلویزیون ها نسبت به سایر انواع پنل تلویزیون ها از مصرف انرژی بیشتری برخوردار هستند.

مدل های OLED 2020 ال جی با قیمت 9999 دلار آغاز می شود. پرچمدار تلویزیون CLE OLED آن 2399 دلار (برای مدل 55 اینچی) قیمت دارد.

پرچمدار مدل OLED سونی ، Sony Bravia XBR A8H با قیمت 5599 دلار برای مدل 55 اینچی شروع می شود ، در حالی که نسخه 65 اینچی 3،699.99 دلار به فروش می رسد.

بارگذاری…

بارگذاری…بارگذاری…بارگذاری…بارگذاری…بارگذاری…

سایر سازندگان تلویزیون – مانند سامسونگ ، TCL و Hisense – تلویزیون های مجهز به فناوری “نقطه کوانتومی” (یا “QLED”) را ارائه می دهند: نقاط میکروسکوپی به اندازه یک میلیاردم متر که تصویر را تشکیل می دهند. و گرچه آنها نمی توانند کاملاً با نسبت کنتراست “بی نهایت” OLED (درخشندگی بین درخشان ترین سفیدها و سیاه ترین سیاه پوستان) مطابقت داشته باشند ، اما به طور کلی هزینه آنها به اندازه OLED نیست.

تلویزیون های QLED همچنین پالت رنگی گسترده تر و واقعی تر از تلویزیون های دیگر به ویژه قرمزها ، سبزها و فیروزه ای ها ارائه می دهند.

تلویزیون های QLED با قیمت 899 دلار برای تلویزیون های 55 اینچی TCL سری 6 شروع می شوند.

تلویزیون هوشمند: امروزه اکثر تلویزیون های جدید به شما امکان می دهند از طریق Wi-Fi به اینترنت متصل شوید.

و این شامل مدل های سطح ابتدایی مانند 399 دلار 439 اینچ تلویزیون هوشمند Hisense 4K UHD Roku Smart (43R6109) است.

سامسونگ تولید کننده شماره 1 تلویزیون در جهان است.  غول فناوری کره جنوبی همچنین از اولین کسانی بود که تلویزیون 8K از جمله پرچمدار تلویزیون های سری Q95 خود را ارائه داد.

تلویزیون های هوشمند به شما امکان می دهد به محتوای آنلاین دسترسی داشته باشید ، چه برای پخش ویدئو – مانند Netflix ، Crave ، Disney + ، Apple TV + ، Amazon Prime Video و YouTube – و همچنین برای مشاهده پست های رسانه های اجتماعی (Facebook ، Instagram ، Twitter) و عکس آنلاین گالری ها ، به علاوه خدمات موسیقی ، اخبار درخواستی و امتیازات ورزشی و غیره.

در بیشتر موارد ، شما برنامه هایی را که می خواهید بر روی صفحه خود مشاهده کنید انتخاب می کنید ، بی شباهت به آیکون های موجود در تلفن هوشمند.

برخی از تلویزیون های هوشمند به شما یک مرورگر وب کامل نیز می دهند ، بنابراین می توانید از یک موتور جستجو استفاده کنید یا از وب سایت ها بازدید کرده و آنها را علامت گذاری کنید ، یا به شما امکان می دهد بازی های تعاملی انجام دهید. و بسیاری از تلویزیون های مجهز به Wi-Fi به شما امکان می دهند به صورت بی سیم محتوا را از تلفن هوشمند یا رایانه لوحی خود پخش کنید.

دستیارهای صوتی: بسیاری از سازندگان تلویزیون های هوشمند همچنین دستیارهای شخصی فعال شده با صدا – مانند Google Assistant و Amazon Alexa – را در تلویزیون های خود ادغام می کنند.

بنابراین می توانید برای پرسیدن س onال یا دستور دادن دکمه ای را از راه دور فشار دهید. این می تواند مربوط به تلویزیون باشد ، مانند “Play Dead To Me” ، “راه اندازی فیلم های گربه ای در YouTube” یا “چه کسی Jojo Rabbit را کارگردانی کرد؟” یا چیزی کاملاً متفاوت بپرسید: “آخر هفته هوا چگونه خواهد بود؟” یا “چراغهای بیرون را خاموش کنید”.

برخی از دستیارهای هوش مصنوعی مانند پلتفرم Bixby سامسونگ و ThinQ ال جی انحصاری خواهند بود. اما بسیاری از تلویزیون های سامسونگ و ال جی نیز از گوگل و آمازون پشتیبانی می کنند.

طراحی ، دکوراسیون: آیا تلویزیون است یا یک اثر هنری بزرگ؟ اگر هر دو در مورد قاب مناسب سامسونگ (با قیمت 1،199 دلار برای 43 اینچ) هستند ، جواب هر دو خواهد بود.

وقتی محتوا را تماشا نمی کنید ، این 4K HDR چند صد اثر هنری را به نمایش می گذارد. همچنین می توانید تصاویر خود را وارد کنید.

برای اینکه واقعاً مانند یک قاب عکس به نظر برسد ، حاشیه های اختیاری حاشیه های جذابی (در رنگ ها و مواد مختلف) اضافه می کنند که به صورت مغناطیسی به چهار طرف تلویزیون می چسبند.

مارک سالتزمن
مارک سالتزمن در تورنتو مستقر است و روند فناوری مصرف کننده را پوشش می دهد. او یکی از همکاران Star است. او را در توییتر دنبال کنید: marc_saltzman