آشنایی با سمپاش بنزینی و شارژی

در دنیای پیشرفته امروز شاهد تولید دستگاه های متنوعی هستیم که هر کدام با مشخصات خاصی که دارند در زمینه خاصی مورد کاربری قرار می گیرند. در این قسمت در مورد امر کشاورزی می خواهیم بگوییم که با وجود تجهیزات بسیار کار برای کشاورزان آسان می شود.

ویژگی های سمپاش بنزینی منحصر به فرد است و می توان این محصولات را در نمونه های مختلف که از نظر ظرفیت مخزن با هم فرق دارند خریداری کرد. نمونه های بارز سمپاش ها با مخزن ۱۰، ۱۲، ۱۵ و ۲۰ لیتر و .. می باشد که این عامل در قیمت آنها تاثیر بسیار می گذارد.

سمپاش های بنزینی دارای قدرت پاشش بسیار عالی هستند که این امر بازار فروش خوبی را برای شان  ایجاد می کند. به طور کلی سمپاش های مورد نظر از سه بخش مخزن، نازل و پمپ و منبع بنزین تولید می شوند که  در ارتباط با همدیگر کار می کنند.

از دیگر ویژگی های محصولات این است که از مصرف زیاد سم جلوگیری می کنند.

سمپاش‌ شارژی چیست؟

آمادگی تقابل جدی با آفات مختلف برای داشتن محصولی خوب و باغی پربار، امری اجتناب ناپذیر است. باتوجه به پیشرفت ابزارآلات مختلف کشاورزی و لزوم ساده شدن فرایند حفاظت از محصول در برابر آفات،‌ سمپاش‌ شارژی در انواع و اقسام مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود. برهیچکس پوشیده نیست که اگر باغدار و کشاورز از محصول خود در برابر انواع افات حفاظت نکند، تمامی زحمات و حاصل دست رنج خود را به باد خواهد داد و ضرری سنگین متحمل خواهد شد. برای جلوگیری از بروز چنین فاجعه‌ای از وسایل مختلفی از جمله سمپاش‌های شارژی استفاده می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم که به بررسی نحوه‌ی ‌کار و انواع باطری‌ها و پمپ‌های این سمپاش ‌بپردازیم و در پایان نیز به معرفی معایب و مزایای این وسیله با ذکر قیمت از چند برند معتبر خواهیم پرداخت.

نحوه پمپاژ سمپاش شارژی

سمپاش شارژی باغ راهی سریع و کارآمد جهت تحویل سموم دفع آفات ، علف کش ها و کودهای موجود در باغ شما هستند. می توانید اسپری را در صورت لزوم تنظیم کنید و به راحتی سطوح گیاه را با محلول اسپری بپوشانید. همچنین می توانید با استفاده از راه حل های متمرکز پس انداز کنید.

اگر سمپاش شارژی را به درستی نگه دارید ، می تواند سالها دوام بیاورد. هنگامی که سمپاش شارژی را پر کردید و پمپ را درون مخزن تعویض کردید ، روند فشار دادن  ساده است. خرید سمپاش شارژی یکی از راحت ترین راه حل های ممکن برای حذف حشرات میباشد.

1.دسته را روی پمپ بگیرید و آن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا اطمینان حاصل شود که پمپ کاملاً درگیر در سمپاش است.

2.دسته را روی پمپ حدود یک چهارم چرخانده در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا دستگیره را از پمپ باز کنید یا قفل آن را باز کنید. بسته به نوع سمپاش ، ممکن است برای باز کردن قفل دسته ، کمی فشار دهید.

3. دسته پمپ را مستقیماً بکشید تا متوقف شود.

4.دسته پمپ را مستقیم به پایین فشار دهید. این فشار هوا را وارد سمپاش می کند تا محتویات را تحت فشار قرار دهد.

5.دسته را به همان روش مراحل 3 و 4 پمپ کنید تا در هنگام فشار پایین مقاومت محکم احساس کنید. بسته به نوع سمپاش و مقدار مایع موجود در آن ، ممکن است برای فشار بر روی آن از 10 تا 30 بار در هر جایی پمپ کنید. برخی از سمپاش ها دارای شیر تسکین دهنده هستند. اگر صدای آن را می شنوید ، پمپاژ را متوقف کنید.

6.دسته را به طور محکم به بالای پمپ فشار دهید.

7.دسته را در حدود یک چهارم به عقب در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا دوباره به بالای پمپ قفل شود. هنگامی که دسته به درستی در پمپ قفل شده است ، نباید بتوانید روی آن بکشید.

8.هنگام پاشیدن محلول ، مراحل پمپاژ را در صورت لزوم تکرار کنید. هرچه بیشتر از محصول استفاده می کنید ، فشار مخزن کاهش می یابد و متوجه کاهش جریان آن خواهید شد. برای حفظ فشار آن را در صورت نیاز پمپ کنید.

خرید سمپاش بدون آگاهی، سبب انتخاب نادرست و انتخاب نادرست سبب عدم عملکرد مطلوب خواهد شد. سم پاش ها انواع و مدل های مختلفی دارند که هر کدام برای انجام برخی از فعالیت ‌های کشاورزی تا باغداری طراحی شده اند و هر کدام حجم و کارکرد متفاوتی دارند. شما عزیزان ابتدا باید نوع کار و حجم کار که قرار است با این وسیله انجام دهید را در نظر بگیرید.

به عنوان مثال سم پاش موتوری نسبت به نوع دستی، سرعت مطلوبی دارد اما نوع کارکرد سمپاش موتوری با قدرت و فشار بالایی که دارد، شاید چندان مطلوب برخی از فضا های کشاورزی و باغداری نباشد. اما صرف نظر از  مدل های مختلف و  کارکرد های آنها، بهتر است با انواع آنها و ویژگی هایی که دارند، آشنا شوید تا بهتر بتوانید در خرید تصمیم گیری کنید.