آیا آژانس های هوش مصنوعی می توانند مدل های مد را جایگزین کنند؟

دفعه بعد که شلوار جین Levi’s را به صورت آنلاین جستجو می کنید، ممکن است با گالری از بدن ها و چهره های تولید شده توسط رایانه روبرو شوید که همه با جدیدترین مد قرار گرفته اند.

Levi Strauss به یکی از جدیدترین شرکت‌های مد تبدیل شده است که هوش مصنوعی را با هدف تکمیل فهرست مدل‌های انسانی خود با تصاویر فراواقع‌گرایانه و ساخته‌شده توسط هوش مصنوعی در اواخر سال جاری میلادی، ترکیب کرده است.

آنها تنها نیستند. با پیشرفت های سریع در فناوری های تصویربرداری هوش مصنوعی، آژانس های مدل سازی کاملاً مبتنی بر هوش مصنوعی در حال ظهور هستند – و آنها فقط واقع بینانه تر می شوند.

در حالی که بعید است هوش مصنوعی جایگزین مدل‌های شناخته‌شده انسانی شود، کارشناسان می‌گویند انتظار می‌رود این فناوری به بسیاری از کارگران این صنعت – به‌ویژه مدل‌های ابتدایی تا متوسط ​​و کارکنان پشتیبانی – ضربه شدیدی بزند. از آنجایی که برخی از شرکت ها به دنبال استفاده از هوش مصنوعی برای تقلید از تنوع هستند، این سوال مطرح می شود: آیا هیچ کدام از این موارد اخلاقی است؟

Levi’s هوش مصنوعی را در لباس های انسان نشان می دهد

اواخر ماه گذشته، Levi Strauss اعلام کرد که با Lalaland.ai مستقر در آمستردام، یک استودیوی مد دیجیتال که مدل‌های لباس‌های سفارشی هوش مصنوعی می‌سازد، همکاری خواهد کرد. با استفاده از هوش مصنوعی مولد، Lalaland در ایجاد «آواتارهای» فراواقعی با هر «نوع بدن، سن، اندازه و رنگ پوست» متخصص است که سپس می‌توانند لباس‌های مختلفی بپوشند.

طبق وب سایت این استودیو، تولید یک مدل مد با هوش مصنوعی کمتر از پنج دقیقه طول می کشد.

وب سایت Lalaland می گوید که می تواند یک مدل سفارشی را در کمتر از پنج دقیقه تولید کند.  آنها برای هر کاربر تا 50 تصویر ماهانه 240 یورو و برای رندرهای نامحدود 360 یورو برای هر کاربر دریافت می کنند.

به گفته فوربس، لاالالند با کالوین کلین و تامی هیلفیگر نیز شریک شده است، اگرچه نتایج این همکاری ها نامشخص است.

سخنگوی Levi Strauss در ایمیلی به Star گفت که این شرکت معتقد است که فناوری Lalaland می تواند به آنها کمک کند “تصاویر بیشتری از محصولات خود را در طیف وسیعی از انواع بدن منتشر کنند.”

در بیانیه مطبوعاتی اصلی خود، لوی اشتراوس القا کرد که از قابلیت سفارشی سازی مدل برای تزریق تنوع بیشتر به فضای مد استفاده می کند. سخنگو افزود: “ما برنامه های خود را برای عکاسی زنده، استفاده از مدل های زنده یا تعهدمان به کار با مدل های متنوع کاهش نمی دهیم.”

این اعلامیه بلافاصله با واکنش آنلاین روبرو شد، و منتقدان خاطرنشان کردند که تصاویر هوش مصنوعی نشان دهنده افراد واقعی نیستند و مولد «تنوع» ممکن است کار مدل‌های به حاشیه رانده واقعی را از بین ببرد.

در پاسخ، لوی اشتراوس انتشار خود را به‌روزرسانی کرد و چنین نوشت: «ما این آزمایشی را وسیله‌ای برای پیشبرد تنوع یا جایگزینی برای اقدام واقعی نمی‌دانیم که باید برای تحقق اهداف تنوع، برابری و دربرگیری ما انجام شود و نباید انجام شود. اینگونه به تصویر کشیده شده اند.»

Lalaland.ai به درخواست های ستاره برای اظهار نظر قبل از انتشار پاسخی نداده است.

کارشناسان هوش مصنوعی تأثیرات شغلی قابل توجهی را پیش بینی می کنند

ریچارد لاچمن گفت: در حالی که برخی از مدل‌ها – به‌ویژه مدل‌هایی با برندهای معتبر – احتمالاً از جایگزینی در امان هستند، این ممکن است در مورد بسیاری از مدل‌های متوسط ​​تا ابتدایی، عکاسان، هنرمندان آرایش و بی‌شمار دیگر کارکنان پشتیبانی که در این صنعت استخدام شده‌اند صادق نباشد. ، دانشیار دانشکده رسانه RTA در دانشگاه متروپولیتن تورنتو.

ریچارد لاچمن، دانشیار دانشکده رسانه RTA در دانشگاه متروپولیتن تورنتو، گفت که بعید است مدل‌های پرمخاطب تحت تأثیر قرار گیرند.  او معتقد است مشاغل متوسط ​​تا ابتدایی بیشترین تأثیر را از هوش مصنوعی خواهند داشت.

“من فکر می کنم سوپرمدل ها خوب خواهند شد. بالاترین، شناخته شده ترین شخصیت هایی که در مت گالا ظاهر می شوند لاچمن به استار گفت که واقعاً مورد حمله این نوع چیزها قرار نمی گیرند. «آنچه در خطر است، شغل سطح ابتدایی یا شغل متوسط ​​است که به افراد حقوق منظم می دهد. اینها (مقاماتی) هستند که ممکن است برای شرکتها گران تمام شود.

برای مرجع، Lalaland برای حداکثر 50 تصویر 240 یورو در ماه برای هر کاربر و برای رندر نامحدود 360 یورو دریافت می کند. شرکت‌های دیگر، مانند «استودیوی عکس مجازی» Deep Agency، ماهیانه ۲۹ دلار آمریکا دریافت می‌کنند.

لاکمن گفت، مدل‌سازی هوش مصنوعی همچنین به مشتریان سفارشی‌سازی بی‌نظیری را ارائه می‌دهد که می‌تواند «با هر مجموعه‌ای از مشخصاتی که کسی می‌خواهد مطابقت دهد». سرعت، هزینه و سهولت استفاده از این فناوری در مقایسه با استخدام یک تیم کامل، صرف ساعت‌ها برای عکاسی، پرواز افراد به مکان و موارد دیگر می‌تواند برای مدیران بسیار جذاب به نظر برسد.

لاچمن گفت: «واقعاً، ما شروع به دیدن کل این اکوسیستم در معرض خطر این ابزارها کرده‌ایم. “… کار کردن با مردم سخت تر از نرم افزار است.”

ایشتیاک احمد، استادیار علوم کامپیوتر و یکی از اعضای موسسه شوارتز رایسمن در دانشگاه تورنتو، به Star BIPOC گفت که افراد و گروه‌های به حاشیه رانده شده بیشتر تحت تأثیر اتوماسیون هوش مصنوعی قرار می‌گیرند.

ایشتیاک احمد، استادیار علوم کامپیوتر و یکی از همکاران موسسه شوارتز رایسمن در دانشگاه، گفت: به طور کلی، BIPOC و گروه‌های به حاشیه رانده شده بیشتر تحت تأثیر اتوماسیون هوش مصنوعی قرار می‌گیرند، زیرا تعداد بیشتری از آنها در مشاغل ابتدایی تا متوسط ​​کار می‌کنند. تورنتو

احمد گفت: «از لحاظ تاریخی، افراد BIPOC در این نوع مشاغل قرار گرفته اند و به همین دلیل در معرض خطر بیشتری قرار دارند. اگر یک هوش مصنوعی را با یک (فرد محروم) مقایسه کنید، خواهید دید که یک هوش مصنوعی با امتیازات بسیار بیشتری پرورش یافته است … سرشار از آموزش است، قدرت بسیار بیشتری دارد که یک انسان به آن دست نمی یابد. .

بنابراین در نهایت، اگر به این فکر کنید که آیا یک شرکت این ربات را دریافت می کند یا یک انسان، آنها قطعا ربات را دریافت خواهند کرد.

مدل ها و آژانس ها صحبت می کنند

نائومی کلفورد، مدلی که با آژانس مدل های ICON مستقر در تورنتو قرارداد امضا کرده است، به ستاره گفت که در حال حاضر خیلی نگران شغل خود نیست.

او گفت: «می‌توانم ببینم که چرا برخی از مردم فکر می‌کنند (هوش مصنوعی) راهی مفید و آسان برای انجام (مدل‌سازی) است، اما فکر می‌کنم که هرگز نمی‌توان آن را با داشتن یک انسان واقعی و اصیل به عنوان الگو مقایسه کرد.»

نائومی کلفورد، مدل 22 ساله ای که با آژانس مدل های ICON مستقر در تورنتو قرارداد امضا کرده است، در حال حاضر چندان نگران شغل خود نیست.  او گفت که مدل ها بیشتر از ظاهرشان هستند.  مردم به سمت شخصیت‌ها، برندهایشان گرایش پیدا می‌کنند.  هوش مصنوعی هنوز آن را ندارد.

او ادامه داد که هوش مصنوعی احتمالا ارزان تر از استخدام یک مدل واقعی خواهد بود. اما وقتی افرادی مانند من به یک تبلیغ نگاه می‌کنند، بیشتر به سمت یک شخص واقعی جذب می‌شوید – اگر یک شخص واقعی آن را با هوش مصنوعی مدل‌سازی کند، احتمالاً آن کالا را می‌خرید.»

کولفورد اذعان داشت که تصاویر هوش مصنوعی ممکن است در نهایت به اندازه کافی خوب شوند که از عکس ها قابل تشخیص نباشند. او گفت، با این حال، در حال حاضر، بسیاری از مدل‌های هوش مصنوعی همچنان «خاموش» به نظر می‌رسند.

کلفورد معتقد است حتی اگر هوش مصنوعی کاملا واقعی به نظر برسد، باز هم هرگز نمی تواند یک انسان واقعی را تکرار کند. مدل‌ها، به‌ویژه مدل‌های پرمخاطب، فراتر از ظاهرشان هستند – مردم به سمت شخصیت‌ها، برندهایشان می‌کشند: «من فقط فکر می‌کنم به عنوان یک جامعه، ما دوست داریم افراد خاصی داشته باشیم تا به آنها نگاه کنیم. و بسیاری از مدل‌های حرفه‌ای به‌عنوان الگو در نظر گرفته می‌شوند که با هوش مصنوعی، هرگز نمی‌توانید آن‌ها را داشته باشید.»

جانل مورگان، مالک و مدیر مدیریت مدل مورگان مستقر در تورنتو، گفت: همزمان نگرانی در مورد هوش مصنوعی در سراسر صنعت گسترش یافته است.

ژانل مورگان، مالک و مدیر مدیریت مدل مورگان مستقر در تورنتو، گفت که استفاده برندها از هوش مصنوعی برای معرفی تنوع در مد

مورگان به استار گفت: «ما نگران هستیم. ما می‌دانیم که این اتفاق می‌افتد، بدیهی است که برندها اکنون شروع به دسترسی و رزرو مدل‌های هوش مصنوعی کرده‌اند.»

او گفت: «در حال حاضر، بسیاری از مشتریان به غیر از مشتریان واقعاً بزرگ هنوز به رزرو انسان عادت دارند، اما آینده نامشخص است. او گفت، به‌ویژه برای «طراحان با بودجه‌ی اندک» این می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد که به جای رزرو عکس از طریق آژانس، تصویر هوش مصنوعی بسیار ارزان‌تری داشته باشند.

تنوع دیجیتال: مدل های هوش مصنوعی چه کسانی را نشان می دهند؟

مورگان به عنوان یک زن سیاه‌پوست که شاهد نبرد بالادستی برای آوردن تنوع بیشتر به مدلینگ بود، گفت: «بخش متنوع هوش مصنوعی» جایی است که «من یک مشکل واقعاً بزرگ دارم».

او گفت: «من فکر می‌کنم بسیاری از مردم واقعاً تاریخچه مدل‌های سیاه‌پوست را درک نمی‌کنند و اینکه چگونه ما را بیرون انداخته‌اند. او ادامه داد، حتی ده سال از زمانی که نائومی کمبل، بتان هاردیسون و دیگران برای حق اقلیت ها در باند فرودگاه مبارزه کردند، نگذشته است.

بر اساس گزارش Fashion Spot، مجله ای که بر تنوع مد نظارت می کند، 48.6 درصد از مدل های مورد بررسی در پاییز 2022 افراد رنگین پوست بودند. این نسبت به هفت سال پیش که مدل‌های BIPOC فقط 17 درصد را تشکیل می‌دادند، افزایش چشمگیری داشته است.

مورگان گفت: “درها فقط در هشت تا نه سال گذشته باز شده اند.” «… بنابراین، دانستن اینکه برندها اکنون می‌گویند، «اوه، ما متنوع هستیم»، بسیار آزاردهنده است، اما از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند و با اقلیت‌های واقعی کار می‌کنند.

او گفت: “این ناراحت کننده است.”

به گفته لاچمن، استفاده از هوش مصنوعی برای تقلید از تنوع پیامدهای نگران کننده ای دارد.

او گفت: «انگیزه (برای برندهای مد) ایجاد مجموعه‌ای از مدل‌هایی بود که شبیه جامعه هستند – طیفی از رنگ پوست، تیپ‌های بدن، طیفی از پیشینه‌های قومی. «اما به یک معنا، توهم ایده‌آلی و ذات‌گرایانه واقعیت را تولید می‌کند.

مدل‌های هوش مصنوعی «افراد واقعی نیستند. آنها در واقع نمایندگی را افزایش نمی دهند و تعداد مشاغل را افزایش نمی دهند.

«این واقعاً جامعه را منعکس نمی کند – نوعی نسخه فانتزی از واقعیت را تولید می کند. و تأثیرات آن (نگران کننده) در دنیایی کاملاً آگاهانه از تصویر است.»

به گفتگو بپیوندید

گفتگوها نظرات خوانندگان ما است و مشمول این است کد رفتار. ستاره این نظرات را تایید نمی کند.