اگر برف روب تورنتو به چمن شما آسیب برساند چه باید کرد؟

برای بسیاری از صاحبان خانه، یکی از بزرگترین معایب بارش برف، آسیب به چمن های ناشی از برف روب های پیاده رو است.

چمن‌های خاک‌رفته در کنار پیاده‌روها همیشه برخی از مردم را عصبانی می‌کند، به‌ویژه کسانی که تلاش زیادی برای تمیز کردن چمن‌های جلوی خانه‌شان انجام می‌دهند و به آن افتخار می‌کنند.

پس از اینکه پنج‌شنبه و جمعه گذشته ما با حدود هفت سانتی‌متر برف غبارروبی شدیم – به اندازه کافی برای بسیج ناوگان شهر از گاوآهن‌های جاده‌ای، سنباده‌ها و گاوآهن‌های پیاده‌رو بادام زمینی – شکایت‌ها درباره آسیب‌های چمن مانند هر زمستان شروع شد.

شان فیرمن عکس‌هایی برای من فرستاد که توده‌های علف را نشان می‌داد که توسط گاوآهن پیاده‌رو در منطقه سون اوکس در اسکاربرو پوست کنده شده‌اند، و گفت: «شهر زمستانی گذشته به چمن‌های همسایگی آسیب رساند و زمستان امسال خیلی بدتر است».

او تعجب کرد که آیا تیغه گاوآهن خیلی بزرگ است یا راننده ناتوان است و گفت که سال گذشته منطقه آسیب دیده جلوی خانه خود را دوباره بذرکاری کرد اما دوباره پاره شد.

فیلیپ سیلور عکس‌هایی از آسیب وارده به یک چمن طولانی در ضلع شمالی خیابان Eastmount، در نزدیکی خیابان‌های Broadview و Danforth برای من فرستاد و گفت که برای سومین سال متوالی، شهر از یک گاوآهن با تیغه‌ای گسترده‌تر از پیاده‌رو استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه این وضعیت نسبتاً جدیدی است، در سال‌های گذشته شاهد پاکسازی پیاده‌روها با گاوآهن باریک‌تر بوده و آسیبی به بلوارهای مجاور وارد نشده است و شهرداری آسیب‌های دو سال گذشته را رفع کرده است، اما تعمیرات را اینگونه ارزیابی کرد. “فقط باشه.”

آلن بیکر در یادداشتی که برای کان فرستاده بود از من کپی کرد. پل اینزلی (بخش 24 اسکاربرو-گیلدوود) با عکس‌هایی که چمن‌های کنده‌شده را در Bournville Drive نشان می‌دهد، و می‌گوید که اگر خبرنامه حوزه انتخابیه Ainslie حاوی اطلاعاتی در مورد نحوه گزارش خسارت باشد، کمک خواهد کرد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا پیمانکارانی که شهرداری برای شخم زدن پیاده روها به کار گرفته اند، مسئولیت رفع خسارت را بر عهده دارند یا خیر، خاطرنشان کرد: به نظر می رسد بنا به دلایلی بیش از حد معمول باشد.

من تقریباً هر زمستان در این مورد ستونی می نویسم تا به مردم بگویم چگونه می توانند خسارت وارده به شهر را گزارش کنند و آن را تعمیر کنند و همچنین اطلاعاتی را در مورد نحوه انجام کار و اینکه چرا چمن به پایان می رسد به اشتراک بگذارم.

پیمانکاران خصوصی اکثریت قریب به اتفاق پیاده روها را شخم می زنند. پیمانکاران کارگران موقت را برای انجام این کار استخدام می کنند که برخی از آنها دقت بیشتری دارند یا سریعتر از دیگران یاد می گیرند. در زمستانی که تاکنون برف چندانی در آن وجود ندارد، فرصت های تمرین محدود بوده است.

تعداد کمی از اپراتورها با منطقه ای که در حال شخم زدن هستند آشنا هستند و پیاده روهای پوشیده از برف را پاکسازی می کنند و دیدن لبه ها و ادامه مسیر را دشوار می کند. تیغه ها از پیاده رو عریض تر نیستند، اگرچه نتایج می تواند آن را طوری به نظر برساند که انگار هستند.

بسیاری از این کارها در شب انجام می شود، زمانی که دید کم به چالش دور نشدن از پیاده رو می افزاید. و زمان حیاتی است. هر گاوآهن زمین زیادی را می پوشاند تا هدف تورنتو برای پاکسازی هرچه سریعتر پیاده روها برآورده شود.

برای انباشته های کوچکتر، شهر قصد دارد تمام پیاده روها را ظرف 13 ساعت پس از توقف برف پاکسازی کند و هدف 72 ساعت برای زباله های بزرگ است.

و سپس دما وجود دارد. در زمستانی که هوای زیر منجمد زیادی دارد، مانند سال گذشته، سطح زمین یخ زده است. تیغه های گاوآهن روی زمین یخ زده می لغزند و آسیب کمتر از زمستان ملایمی مانند این است که چمن نرم و اسفنجی به راحتی پاره می شود.

بنابراین شهر هزینه تعمیر چمن آسیب دیده را می خورد، زیرا می داند که برای اپراتورهای پیمانکار چقدر سخت است که در مسیر خود در هنگام مواجهه با شرایط چالش برانگیز و تیک تاک ساعت مواجه شوند.

بسیاری از مردم نمی دانند که شهر تقریباً همیشه به اموال خود آسیب می زند، حتی اگر ساکنان از آن مراقبت کنند که گویی مالک آن هستند. همه بلوارها در محدوده کمک هزینه جاده شهرداری هستند، در حالی که یک نوار زمین در جلوی تقریباً هر ملک در خیابان های مسکونی تورنتو نیز بخشی از کمک هزینه جاده است.

در بیشتر موارد، کمک هزینه جاده در خیابان های مسکونی تقریباً 60 فوت عرض است، از یک طرف به طرف دیگر. برای درک کلی از اینکه ملک شما از کجا شروع می شود و شهر به پایان می رسد، به خط مرکزی جاده بروید و 30 فوت یا 10 قدم گسترده به سمت ملک خود حرکت کنید. خواهید دید که شهر در واقع مالک بخش کوچکی از حیاط جلویی شماست. و این جایی است که آسیب گاوآهن است.

خبر خوب این است که شهر در فصل بهار چمن های آسیب دیده را تعمیر می کند. برای گزارش آن با 311 تماس بگیرید یا از وب سایت 311 تورنتو استفاده کنید، جایی که می توان فرم را پر کرد. فقط “خسارت گاوآهن پیاده رو” را در قسمت جستجو وارد کنید. اما برای حد وسط آماده باشید. تعمیرات معمولاً توسط پیمانکاری انجام می شود که خاکی را که نیاز به آبیاری و مراقبت توسط صاحب خانه دارد، می ریزد.

چه چیزی در محله شما خراب است؟ هر کجای تورنتو بزرگ هستید، ما می خواهیم بدانیم. به [email protected] ایمیل بزنید یا @TOStarFixer را در توییتر دنبال کنید

به گفتگو بپیوندید

گفتگوها نظرات خوانندگان ما است و مشمول این است کد رفتار. ستاره این نظرات را تایید نمی کند.