‘بیا دیگه. شهر می تواند بهتر عمل کند: دانش آموزان کلاس 7 چند درس در مورد تعمیرات مورد نیاز در جامعه خود به Fixer می آموزند.

در عصر رسانه‌های اجتماعی، تلفن‌های همراه و زمان‌های توجه کوتاه، سخت است که بچه‌ها را به توجه بیشتر به محیط اطراف خود تشویق کنیم.

اما معلم متیو دالیندا راهی برای بالابردن این کار پیدا کرده است: ستون Star’s Fixer.

دالیندا که کلاس هفتم را در مدرسه کاتولیک سنت دیمیتریوس در خیابان لا رز در اتوبیکوک تدریس می‌کند، پاییز امسال یک پروژه مشارکت مدنی را آغاز کرد و دانش‌آموزانش را به چالش می‌کشد تا از نزدیک به جامعه خود نگاه کنند، مسائل را شناسایی کنند و به راه‌هایی فکر کنند که می‌توانند تفاوت ایجاد کنند. .

این شامل شناسایی مشکلات و تلاش برای انجام کاری در مورد آنها بود. او گفت: «به آنها گفتم چطور می‌توانید با 311 تماس بگیرید یا با شورای شهر صحبت کنید، اما آنها گفتند: «ما 12 ساله هستیم، کسی به حرف ما گوش نمی‌دهد».

او گفت: «سپس به ذهنم خطور کرد: «هی، فیکسر»، و اشاره کرد که سال‌هاست خواننده ثابت Fixer بوده است. من می دانم که شما شهر را مسئول می دانید، و کار می کند.

“هدف من این بود که آنها را درک کنند که کسی به شما گوش می دهد و شما می توانید جایگاه خود را بهتر کنید. وقتی شما برای جامعه خود کار خوبی انجام می دهید، احساس غرور در آن وجود دارد.»

بنابراین او تصمیم گرفت که Star و به ویژه Fixer ابزاری عالی برای آموزش مشارکت مدنی باشد و چه درس مهمی برای جوانان است.

او ایمیل زد تا از او بپرسد که آیا درست است که به دانش‌آموزانش دستور دهد که در مورد مشکلات محله‌شان یادداشت‌هایی برای من بفرستند، و آیا آنقدر لطف دارم که حداقل هر یادداشت را تأیید کنم.

البته پاسخ مثبت بود. و زمانی که ایمیل‌ها از سوی 23 دانش‌آموز او سرازیر شد، من هر کدام را با دقت خواندم و به اکثر مسائلی که آنها شناسایی کردند، پاسخ دادم.

اکثر آنها به طرز شگفت انگیزی ترکیب بندی خوبی داشتند و بسیاری شامل عکس هایی از مشکلات بودند. آنها با همان چیزهایی برخورد کردند که من از خوانندگان معمولی فیکسر می‌شنوم.

نام‌های روی یادداشت‌ها یادآور پیشینه بچه‌های کلاس دالیندا بود: تقریباً تمام میراث اوکراینی، در حالی که هفت نفر از پناهندگان اخیر حمله روسیه به آن کشور هستند.

«داستان آنها خارق العاده است. بیشتر پدران آنها هنوز در اوکراین هستند و در جنگ هستند.

دیدن انعطاف پذیری آنها و نحوه سازگاری آنها بسیار عالی است.

جوی پیکولاک مایل به پارکینگ بیشتری برای والدینی است که بچه‌هایشان را در مدرسه رها می‌کنند و می‌برند و می‌گویند که تعداد زیادی از آنها مجبورند در جاده پارک کنند و مشکلات ترافیکی ایجاد می‌کند. من به او گفتم که تقریباً در هر مدرسه مشکل دارد.

ماریا لوخورچیک می‌گوید در خیابان او دو سرعت‌گیر وجود دارد که یکی بیش از حد است. من همیشه می شنوم که مردم از آنها و اینکه چقدر آزاردهنده هستند شکایت می کنند. یکی خوب خواهد بود، اما دو تا بیش از حد است.»

آناستاشیا استتس گفت که پارک سیلورکریک، نزدیک‌ترین پارک به او، در اثر ساخت و ساز خراب شده است، که بازی کردن در آنجا را برای بچه‌ها سخت می‌کند. او گفت: «وقتی باران می‌بارد، پارک آب‌گرفته و ناخوشایند می‌شود.

برخی از آنها تحسین برانگیز هستند و منعکس کننده مشکلات تازه واردان به کانادا هستند که با هزینه های مسکن دست و پنجه نرم می کنند.

آناستازیا بیدنیک گفت: «در محله من قیمت خانه‌ها بسیار بالاست. برخی از افرادی که تازه وارد تورنتو شده اند، به احتمال زیاد شغل پردرآمدی ندارند، برای مثال اوکراینی هایی که جایی برای زندگی یا شغل خوبی ندارند.

این کاملاً صحیح است، اما مواردی وجود دارد که حتی Fixer نمی تواند آنها را برطرف کند. اما این دلگرم کننده است که بچه ها مشکلات را شناسایی می کنند و به راه هایی برای حل آنها فکر می کنند.

نتیجه؟ دالیندا گفت: «من می‌خواهم بچه‌ها دنیای خارج از کلاس خود را ببینند و فکر کنند که می‌توانند در جامعه خود مشارکت کنند و کمک کنند.


پارک روبه‌روی جولیا کوبل دارای چمن‌بازی است اما زمین بازی برای بچه‌ها وجود ندارد.

جیک عزیز،

من دانش آموز مدرسه کاتولیک سنت دیمیتریوس و ساکن Etobicoke، انتاریو هستم. من در Edenbridge Drive زندگی می کنم و می خواهم تغییراتی در محله خود ایجاد کنم.

در پارک جیمز گاردنز، به جای باشگاه بولینگ چمن، می‌توانیم زمین بازی داشته باشیم؟ خانواده‌های جوان‌تری وارد این محله شده‌اند و از یک زمین بازی بهره می‌برند. زندگی در روبروی پارکی که زمین بازی ندارد و باید 10 دقیقه رانندگی کنید تا به پارکی بروید خسته کننده است.

نکته بسیار مهم دیگر محدودیت سرعت است. در حالی که بچه ها برای رسیدن به پارک از جاده عبور می کنند، بسیاری از مردم خیلی سریع می روند. این یکی دیگر از دلایلی است که چرا ما به گذرگاه‌های عابر پیاده نیاز داریم تا مردم بتوانند بدون ترس از برخورد با ماشین عبور کنند.

ممنون از اینکه وقت گذاشتید،

ساکن Etobicoke، انتاریو.

جولیا کوبل


ولادیسلاو ایوانتسیک می‌گوید این جاده‌ای که از آن عبور می‌کند می‌تواند برای ایمنی با یک خط عابر پیاده انجام دهد.

سلام جک

نام من ولادیسلاو است و در محله Kingsway جنوبی زندگی می کنم. ما در محله چند مشکل داریم.

اولین مورد جاده ها هستند، زیرا هیچ گذرگاه عابر پیاده در آنها وجود ندارد. و اگر خانه ام را ترک کنم، نمی توانم ببینم که آیا ماشینی از سمت راست می آید یا نه، زیرا جاده از آنجا بالا می رود. همچنین خودروهای پارک شده ای هستند که فضای جاده را اشغال می کنند و خودروهای عبوری فضای کمی دارند.

یک محل ساخت و ساز کوچک در نزدیکی ایستگاه اتوبوس در جاده وجود دارد که مانع از خروج اتوبوس از آنجا می شود.

روی ساختمان نیز گرافیتی وجود دارد. این یک ضرر بزرگ است که هر سال بیش از یک میلیارد دلار هزینه دارد. گرافیتی صدمات زیادی به صاحبان خانه و مشاغل وارد می کند. از آنجایی که گرافیتی معمولاً با فعالیت مجرمانه همراه است، بر درک ساختمانی که در آن ظاهر می شود تأثیر می گذارد. این تصور در نهایت می تواند مشتریان بالقوه را دور کند و منجر به از دست رفتن درآمد شود.

ممنون بخاطر وقتی که گذاشتید.

ولادیسلاو ایوانتسیک


درختی تابلوی پارکینگ را پنهان می کند.

جک عزیز،

سلام، من این نامه را می نویسم زیرا می خواهم در مورد مشکلات محله ام به شما بگویم. من در منطقه Renforth and Mill Road زندگی می کنم.

درختان:

درختانی هستند که تابلوهای راه را می پوشانند>

تابلوی پارک وجود ندارد و چون مردم نمی توانند آن را ببینند در آنجا پارک می کنند

ساخت و ساز:

من عکس ندارم، اما حدود 3-5 ماه پیش در محله من، درست روبروی یک مدرسه راهنمایی ساخت و ساز بزرگی انجام شد و آن ساخت و ساز تقریباً یک سال طول کشید. بدیهی است که بر سلامت بچه ها تأثیر گذاشته است.

قیمت خانه:

قیمت خانه در محله من آنقدر بالا رفت که برخی از مردم توان خرید خانه برای زندگی را ندارند، زیرا قیمت خانه ها اکنون از یک میلیون دلار شروع می شود.

اگر مردم، فرض کنید، از اوکراین آمده اند، زیرا جنگی وجود دارد که نمی توانند خانه بخرند.

تله های سرعت:

تله‌های سرعت محدود در حدود 5 کیلومتری خانه من وجود دارد، بنابراین مردم معمولاً سرعت زیادی دارند. مانند نزدیک پارک ها، مدارس، ایستگاه های اتوبوس معمولاً باید 30-40 کیلومتر در ساعت رانندگی کنید اما بدون تله سرعت 50-60 کیلومتر در ساعت رانندگی می کنید.

سوراخ ها و ترک ها:

فقط چند سوراخ و شکاف تصادفی در جاده ها و پیاده روهای من وجود دارد.

بنابراین اگر یک بچه کوچک به آنجا راه برود ممکن است زمین بخورد یا بیفتد.

رانندگی در جاده های ترک خورده واقعاً لرزان است.

برق:

خطوط برق، ببخشید اگر اشتباه می گویم، اما آنها مانند عبور از برگ درختان هستند، بنابراین اگر درختی بیفتد، برق در محله من نخواهد بود.

من ساکن Etobicoke، انتاریو هستم.

از اینکه ایمیلی را که نوشتم خواندید متشکرم.

آنا سابات


ویتالی دانیلویچ دوست دارد این جاده بد تعمیر شود.

جک عزیز،

اسم من ویتالی است. مشکلات زیادی در محله من وجود دارد (راثبرن و پونی تریل در میسیساگا)، اما بزرگترین آن این است که محله من واقعاً به فرودگاه نزدیک است و هر شب تنها چیزی که می‌شنوم پرواز یا فرود هواپیما است. من امیدوار بودم که هواپیماها بتوانند مسیر زمینی متفاوتی داشته باشند.

همچنین میدانی به نام کینگزبری سنتر در کنار خانه من وجود دارد که گاهی اوقات از آن بو می دهد زیرا شش سطل زباله بزرگ وجود دارد که با آن همه زباله نشت می کند.

چاله های زیادی وجود دارد اما نیمی از آنها رفع شده است.

یک پارک هم درست آن طرف خیابان وجود دارد و هیچ عابر پیاده، علامت ایست یا سرعت گیر وجود ندارد، درست در آن مکان تصادف بزرگی رخ داده است، زیرا علامت ایست وجود ندارد.

همچنین در محله من پیاده رو وجود ندارد، بنابراین باید در جاده ای که ماشین ها در حال حرکت هستند قدم بزنم.

در کنار خانه من ساخت و ساز است و همچنین گاهی اوقات صدای بلند و آزاردهنده است.

این تمام مسائلی است که در حال حاضر می دانم، از شما برای خواندن این ایمیل متشکرم. امیدوارم آخر هفته خوبی داشته باشید!

ویتالی دانیلوویچ


پاپی تئو می گوید: این خط عابر ترک خورده نیاز به تعمیر دارد.

سلام،

اسم من پاپی است و دانش آموز مدرسه سنت دیمیتریوس هستم.

من این ایمیل را می فرستم تا در مورد چیزی در محله ام که نیاز به تعمیر دارد به شما اطلاع دهم. من فکر می کنم گذرگاه عابر پیاده به استخر اجتماعی Richview باید آسفالت شود.

بسیار ترک خورده است و سوراخ های زیادی در آن وجود دارد. دوچرخه سواری یا اسکیت برد بسیار سخت است.

ما همیشه باید دوچرخه ها و اسکوترهایمان را برداریم تا از آن عبور کنیم.

صبح‌ها بچه‌های زیادی از آن عبور می‌کنند و سگ‌ها پیاده‌روی می‌کنند، همچنین نزدیک یک مدرسه است.

من فکر می کنم خوب است که سوراخ ها را پر یا آسفالت کند. امیدوارم بتوان این مشکل را برطرف کرد. متشکرم.

با احترام، پاپی


یک کایوت در همسایگی جولیا خاچاتریان مشاهده شد.

جک عزیز،

من جولیا خاچاتریان هستم، دانش آموز مدرسه سنت دیمیتریوس و به دلیل مسائلی در محله ام که می خواهم در مورد آنها صحبت کنم، این ایمیل را می نویسم. من ساکن Etobicoke، انتاریو هستم. محله من بین خیابان جین و خیابان دونداس است.

ایستگاه های اتوبوس:

هیچ سقفی برای محافظت از باران یا برف وجود ندارد. اگر سقفی وجود نداشته باشد می توانید از باران یا برف خیس شوید و بیمار شوید.

کنترل حیوانات:

در همسایگی من کایوت های زیادی وجود دارد. آنها برای همه خطرناک هستند.

بچه ها از آنها می ترسند و من دوست دارم کسی از آنها مراقبت کند.

کنترل حیوانات برای سگ ها نیز به این دلیل که می توانند مردم را گاز بگیرند. مادرم اتفاقی افتاد که چگونه سگی او را در پارک به شدت گاز گرفت.

نقاط پارکینگ:

باید جای پارک بیشتری برای افرادی که به پارک می آیند وجود داشته باشد.

گاهی اوقات وقتی به پارک می روم می بینم که افراد زیادی ساعت ها دنبال جای پارک می گردند و چیزی پیدا نمی کنند زیرا همه آنها گرفته شده اند.

شرایط جاده:

بهبود شرایط جاده ها به ویژه برای فصل زمستان.

در همسایگی من دو تپه خطرناک وجود دارد که در فصل زمستان یخ می زنند و تبدیل به یخ می شوند و این منجر به تصادفات زیادی می شود.

مراکز تفریحی:

باید مراکز تفریحی برای جوانان ایجاد شود

استخر سرپوشیده و پیست اسکیت روی یخ در تمام طول سال.

ایستگاه پمپاژ:

ایستگاه پمپاژ قدیمی باید بازسازی شود.

اگر یک ایستگاه پمپاژ فاضلاب از کار بیفتد یا نتواند با جریان های بالاتر فاضلاب مقابله کند، فاضلاب خام به محیط تخلیه می شود.

ممنون از اینکه وقت گذاشتید و این ایمیلی که برایتان نوشتم را خواندید.

جولیا خاچاتریان


در خیابان ماکسیم تلیچو چاله هایی وجود دارد که نیاز به تعمیر دارند.

سلام جک،

من یک دانش آموز اوکراینی از مدرسه کاتولیک اوکراینی سنت دیمیتریوس هستم و نام من ماکسیم است. من درست در جنوب مدرسه در نزدیکی خیابان اگلینتون غربی و جاده اسکارلت زندگی می کنم. چند موضوع در جامعه من وجود دارد که مایلم در یکی از مقالات خود درباره آنها بنویسید.

این یک خیابان در محله من به ویژه وجود دارد که در آن خانه ها به قیمت بالای 2 میلیون دلار فروخته می شود که من از آن بسیار تعجب کردم، با توجه به اینکه خیابان عملاً ویران شده است. این خیابان نورث درایو است و یکی از ثروتمندترین خیابان‌های Etobicoke است. اکثر خانه ها فوق مدرن هستند و اگر اینطور نباشند بسیار شیک هستند.

همه اینها به شما کمک می کند که حواس تان را از این واقعیت دور کنید که جاده در ناخوشایندترین نقاط، مانند جلوی یک راهرو یا وسط خیابان، چاله هایی دارد. تصاویر ضمیمه همه این موارد را به صورت حضوری نشان می دهد.

همچنین تصاویر نشان می دهد که آن خیابان فاقد پیاده رو است. همه این خانه های گران قیمت هنوز پیاده رو ندارند؟ بیا دیگه. شهر می توانست بهتر عمل کند. بچه های زیادی در آن خیابان وجود ندارد، اما هنوز هم مفید است تا مردم بتوانند به رودخانه (رودخانه هامبر) برسند.

تصویر دیگری نشان می دهد که شخصی باید به صورت دستی چاله بین راه ورودی خود و خیابان را پر می کند. شهر باید این موضوع را به دست خود بگیرد.

ازت خیلی ممنونم بابت زمانی که واسم گذاشتی.

ماکسیم تلیکو

یادداشت سردبیر – 9 دسامبر 2022: این فایل برای حذف مشخصات هویتی یک نامه نویس به روز شده است.

چه چیزی در محله شما خراب است؟ هر کجای تورنتو بزرگ هستید، ما می خواهیم بدانیم. به [email protected] ایمیل بزنید یا @TOStarFixer را در توییتر دنبال کنید

به گفتگو بپیوندید

گفتگوها نظرات خوانندگان ما است و مشمول این است کد رفتار. ستاره این نظرات را تایید نمی کند.