ترمیم دندان چیست؟

مراحل انواع روش های ترمیم دندان به صورت غیر مستقیم از جمله ساخت مواد اولیه (ونیر، تاج، پل و ایمپلنت)، در بیرون دهان انجام می شود. ایمپلنت به کمک عمل جراحی به استخوان فک متصل، و از آن برای نگه داشتن روکش دندان یا پل استفاده می شود. در ادامه این روش ترمیم دندان با انواع مواد پر کننده مانند کامپوزیت ونیر دندان و آمالگام که برای اصلاح طرح لبخند نیز می توانند مورد استفاده قرار گیرند، شرح داده می شود. این ماده برای ترمیم دندانهای جلو و عقب د هان استفاده میگردد. پر کردن دندان با دو ماده شامل آمالگام و کامپوزیت برای ترمیم سطح دندان انجام میشود که از آمالگام بیشتر در دندان های انتهای فک که در معرض دید قرار ندارند و زیبایی آنها مهم نیست اما مقاومت ترمیم اهمیت زیادی دارد، استفاده میشود.

این روکش پس از ساخت روی بخش باقیمانده دندان با سیمان ترمیم دندان ساییده شده مخصوص چسبانده میشود. علاوه بر باندینگ و روکش دندان، پل دندان نیز در ترمیم دندان ها کاربرد دارد. پوسیدگی یکی از دیگر عواملی است که بر خراب شدن دندان های جلویی تاثیر می گذارد و آنها را دچار مشکل می کند پوسیدگی عوامل مختلفی دارد بهترین راهی که می توانید از پوسیدگی دندان جلویی جلوگیری کنید این است که بهداشت دندانی خود را حفظ کنید و هر شب مسواک بزنید شاید بگویید چرا هر شب باید این کار را انجام دهید برای این که شب هنگام بهترین موقع برای این کار است وقتی می خوابید باکتری ها بهترین موقعیت را برای تغذیه مواد غذایی پیدا می کنند و شروع به ترشح اسید های خورنده می کنند تا بتوانند از دندان های شما تغذیه کنند از دیگر عواملی که باعث می شود شب هنگام موقع مناسبی برای مسواک زدن باشد این است که بعدش شما به خواب می روید و دیگر چیزی نمی خورید تا باکتری ها بتوانند از آن تغذیه کنند.

آن ها علاوه بر فرآیندهای ترمیمی دندان، به درک، شناخت و مهارت بالایی در مسائل مربوط به زیبایی شناسی دندان ها رسیده اند. دندانپزشک در باندینگ لایههای چسب و سپس ماده کامپوزیت را روی دندان میزند و آن را با تابش نور مخصوص خشک و سفت میکند. میتوان فلوراید را در قالب ژل فلوراید یا خمیر یا لاک روی دندان آسیب دیده قرار داد.

به این صورت که تغییراتی در خود فلز رخ میدهد که هر گونه فضای میکروسکپی موجود بین مواد ترمیمی و دندان را پر میکند. دندان پزشک فرز هایی را مورد استفاده قرار می دهد که برای اندازه و محل پر کردگی دندان پوسیده شما مناسب هستند. در صورتی که حساسیت پیدا کرده اید آن را به پزشک اطلاع دهید. همچنین به جهت پر کردن فاصله بین دندانها و ترمیم دندانهای شکسته جلوی دهان استفاده میگردد که برای این منظور نکات زیبائی هم باید در نظر گرفته شود.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از ترمیم دندان در حاملگی دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.