تعداد کمی از نامزدهای شهرداری که در مورد مالیات تورنتو واقع بین هستند

عدد بزرگ

3956 دلار

مالیات بر دارایی اضافی که توسط صاحب یک خانه پرداخت می شود در سال 2022 در میسیساگا 2 میلیون دلار در مقایسه با صورتحساب یک صاحب خانه با خانه ای به ارزش مشابه در تورنتو برآورد شده است.

در حالی که کمی بیش از یک ماه تا انتخاب شهردار جدید تورنتو در 26 ژوئن باقی مانده است، اکنون زمان خوبی برای بررسی این موضوع به نظر می رسد که آیا نامزدهای پیشرو در مورد وضعیت مالی تورنتو صحبت واقعی ارائه می دهند – یا اینکه آیا آنها فقط صحبت می کنند. دود در تلاش آنها برای اینکه مسئول بعدی Big Smoke باشند.

یک خط جداکننده واضح وجود دارد.

پس از این بیماری همه گیر نیاز به خدمات شهری را افزایش داد و باعث کاهش درآمد کرایه TTC شد، شهرداری تورنتو با یک بحران مالی با کمبود بودجه 1.5 میلیارد دلاری مواجه است. ادارات شهرداری در حال حاضر بی سر و صدا در حال برنامه ریزی برای کاهش خدمات در سال آینده هستند، زیرا ممکن است بودجه اضافی محقق نشود.

اما حتی قبل از همه‌گیری، وضعیت مالی تورنتو در وضعیت ناپایدار بود، با گزارش‌ها و ممیزی‌های متعدد هشدار می‌داد که، تا زمانی که شهردار و شورا درآمد اضافی کسب نکنند، شهرداری نمی‌تواند زیرساخت‌ها و خدمات مورد نیاز جمعیت رو به رشد تورنتو را تامین کند.

بنابراین من با نامزدهایی که هنوز در آنجا هستند و این واقعیت مالی را نادیده می‌گیرند و به جای برنامه‌های واقعی، صدایی گرم ارائه می‌دهند، یک فیوز کوتاه دارم.

و در این انتخابات تعداد آنها بسیار زیاد است.

بیایید با رئیس پلیس سابق مارک ساندرز شروع کنیم، که هفته گذشته متعهد شد که «به افزایش مالیات بر دارایی بیشتر از نرخ تورم رأی ندهد». این به منزله تعهد شهرداری برای کاهش حقوق هر سال است.

درآمد مالیات بر دارایی، بر اساس طراحی، زمانی که دارایی‌ها ارزیابی مجدد می‌شوند، به‌طور خودکار رشد نمی‌کنند، بنابراین وقتی ارزش خانه‌ها افزایش می‌یابد، هیچ سود بادآورده‌ای به‌طور خودکار وجود ندارد. و به دلیل تلاش مداوم برای کاهش نرخ مالیات بر دارایی برای مشاغل – تلاشی که تا حدی در قوانین استانی تجویز شده است – تأثیر واقعی افزایش تورمی مسکونی این است که درآمدهای کلی ناشی از مالیات بر دارایی با تورم سازگار نخواهد شد.

با این حال، ساندرز می‌گوید که این کار را با ریشه‌کن کردن برنامه‌های بیهوده انجام خواهد داد، گویی تورنتو دو شهردار محافظه‌کار متوالی – راب فورد و جان توری – نداشته است که همین رویکرد را در پیش گرفتند و نتوانستند زباله‌ها را پیدا کنند.

افسوس که ساندرز با این نوع صحبت های مربوط به بودجه تنها نیست. برد برادفورد حملات خود را علیه اولیویا چاو، نامزد پیشتاز، شدت بخشیده است و اخیراً گفته است که او “مالیات همه را خواهد گرفت” در حالی که او قول می دهد مالیات های مسکونی را در حد یا کمتر از تورم نگه دارد.

بردفورد، یکی از اعضای شورای شهر با تجربه در کمیته بودجه شهر، توضیح چندانی در مورد اینکه چگونه قصد دارد خلأ بودجه شهر را پر کند و کارهایی مانند استخدام 50 افسر پلیس جدید برای گشت زنی در TTC را انجام دهد، ارائه کرده است. (اجازه دادن به رقابت بیشتر در روند پیشنهاد پروژه ساخت و ساز شهر، همانطور که برادفورد وعده داده است، می تواند هزینه های سرمایه ای را کاهش دهد، اما کمک چندانی به تامین نیازهای عملیاتی شهر نخواهد کرد.)

بیایید آنا بایلائو، مشاور سابق شورای شهر را نیز به این لیست اضافه کنیم. او همچنین گفته است که افزایش مالیات بر دارایی های مسکونی را در سطح یا کمتر از نرخ تورم حفظ خواهد کرد. او می‌گوید که تا حدی با تصاحب ملکه پارک مالکیت Gardiner و DVP به این هدف دست خواهد یافت. یک مشکل کوچک: برتر داگ فورد، مرد مسئول کوئینز پارک، گفته است که نمی‌خواهد این کار را انجام دهد.

از سوی دیگر، چاو و جاش متلو، عضو شورای شهر، هر دو به دلیل واقع‌بین بودن – و نه جزم‌اندیشی – در مورد مالیات بر دارایی و همچنین پیشنهاد منابع درآمدی جدید، شایسته تحسین هستند. به خصوص متلو احتمالاً بیش از هر نامزد شهرداری در تاریخ شهر کلمات “افزایش مالیات” را گفته است. امتیاز برای شجاعت

من در مورد نامزد شهرداری و MPP سابق Mitzie Hunter قضاوت خواهم کرد. او قول داده است که یک پلتفرم چند ساله با هزینه کامل داشته باشد. من مشتاقانه منتظر دیدن آن هستم.

ممکن است با ویژگی‌های برخی از پیشنهادات نامزدهای چپ مخالف باشید، اما حداقل آنها واقعیت را تصدیق می‌کنند.

صحبت از واقعیت، در اینجا یک دوز دیگر از آن است: برای طبقه ثروتمند صاحب خانه، تورنتو یک شهر کم مالیات است.

مقرون به صرفه بودن همیشه یک نگرانی مهم است، اما شهر در حال حاضر برنامه هایی برای محافظت از سالمندان با درآمد کم و افراد دارای معلولیت در برابر افزایش مالیات دارد. واجد شرایط بودن می تواند برای محافظت از دیگرانی که توانایی پرداخت هیچ گونه افزایشی را ندارند، افزایش یابد.

در همین حال، سال گذشته، یکی از ساکنان میسیساگا با یک خانه 2 میلیون دلاری، 16594 دلار صورتحساب مالیات بر دارایی پرداخت کرد. در تورنتو، یک ساکن با یک خانه 2 میلیون دلاری 12638 دلار پرداخت کرد که تقریباً 4000 دلار کمتر بود.

من با مردمی که در خانه های 2 میلیون دلاری از استطاعت مالی گریه می کنند، دلسوزی ندارم. من فکر نمی کنم که آنها در آستانه فقر زندگی می کنند. و تعداد آنها در حال افزایش است. یک برآورد شهری پیش‌بینی می‌کند که تا سال 2026، 92963 خانوار در آن باشگاه 2 میلیون دلاری بیشتر خواهند بود. افزایش فقط صورت‌حساب‌های مالیاتی آن‌ها به گونه‌ای که با میسیساگا مطابقت داشته باشد، سالانه 367 میلیون دلار درآمد خواهد داشت.

چشم پوشی از این نوع درآمد یک چیز خواهد بود، اگر سطح خدمات شهر کاملاً خوب است، اما تنها چیزی که به نظر می رسد همه نامزدها با آن موافق هستند این است که تورنتو این روزها احساس شکستگی می کند. در این پرتو، “آیا مالیات بر دارایی را جک خواهید گرفت؟” سوال اشتباهی است بیایید چیز واقعی‌تری را امتحان کنیم: “آیا وقت آن نرسیده است که همه شروع به پرداخت سهم خود کنند؟”

مت الیوت یک مقاله نویس مستقل ساکن تورنتو است که در استار همکاری می کند. او را در توییتر دنبال کنید: @GraphicMatt

به مکالمه بپیوندید

گفتگوها نظرات خوانندگان ما است و مشمول این است کد رفتار. ستاره این نظرات را تایید نمی کند.