جاش ماتلو، نامزد شهرداری تورنتو و عضو شورای شهر، توسط همکارانش به دلیل توئیت هایی در انتقاد از کارمندان دولت مورد توبیخ قرار گرفت.

شورای شهر تورنتو به خاطر انتقاد او از دو کارمند شهر در توییتر، همکار جاش ماتلو را که قصد دارد برای شهرداری نامزد شود، توبیخ کرده و دستمزدش را لغو کرده است.

شورا روز جمعه با رای 22-1، توصیه کمیسر یکپارچگی جاناتان باتی را پذیرفت که متلو به خاطر رفتارش محکوم شود و 10 روز حقوقش را از دست بدهد. رای مخالف از طرف Coun بود. آنتونی پروزا.

باتی، در گزارشی 51 صفحه ای، تا حدی به شکایات ارائه شده توسط کارکنان رده بالای شهر در مورد دو توییت که در آن متلو کارکنان را به ارائه اطلاعات نادرست به او و شورا متهم کرد.

باتی به این نتیجه رسید که متلو (بخش 12، تورنتو-سنت پل) مفاد آیین نامه رفتار شورا را نقض می کند که اعضای ایالت ها باید با کارکنان شهر با احترام رفتار کنند و درگیر انتقام گیری علیه آنها نباشند.

متلو در توییتی در 16 ژوئن 2022 گفت که کارکنان شهر درباره زمانی که کارکنان شهر دستشویی‌های پارک را برای فصل باز کردند، به او «دروغ» گفته‌اند.

ماتلو در توییتی در ماه آینده گفت که یکی از مقامات ارشد دیگر “فرد بسیار اشتباهی” به عنوان مدیر موقت شهر بوده است و به مواردی از جمله “پاکسازی خشونت آمیز اردوگاه” در تابستان 2021 اشاره کرد.

همکاران ماتلو، از جمله برخی از کارمندان سابق دولت، گفتند که او با شرمساری علنی کارکنان خاصی که اجازه پاسخگویی به آنها را ندارند، از مرز عبور کرد و خاطرنشان کردند که شورا قبلاً او را به خاطر همین رفتار توبیخ کرده بود.

متلو به شورای شهر گفت: «من باید از کلمه ای متفاوت از «دروغ گفته» در هنگام توییت کردن درباره اطلاعات حمام پارک استفاده می کردم. او برای هیچ یک از این توییت ها عذرخواهی نکرد.

متلو گفت: «من به خاطر حمایت از استانداردهای خدمات بهتر، باز کردن حمام‌های پارک…» یا درخواست از کارکنان شهرداری به دلیل اینکه انجام «پاکسازی خشونت‌آمیز و غیرانسانی بر روی برخی از آسیب‌پذیرترین افراد شهرمان» قابل قبول است، عذرخواهی نمی‌کنم.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت انتخاب شهردار چگونه می تواند با کارکنان شهری که بارها و علناً از آنها انتقاد کرده است کار کند، گفت که “دیوار آتش” را بین کارکنان ارشد و دفتر شهردار قرار خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که آنها مشاوره مستقل ارائه می دهند.

او همچنین قول داد که «به چالش کشیدن در جایی که می بینم کسی در (شهرداری) به مردم تورنتونی دروغ می گوید یا هر کاری که به نفع ساکنان ما نیست انجام دهد، ادامه دهد.»

با فایل هایی از بن اسپور و علیشاه هاشم

دیوید رایدر رئیس دفتر تالار شهر ستاره و خبرنگاری است که تالار شهر و سیاست شهرداری را پوشش می دهد. او را در توییتر دنبال کنید: @dmrider

به گفتگو بپیوندید

گفتگوها نظرات خوانندگان ما است و مشمول این است کد رفتار. ستاره این نظرات را تایید نمی کند.