سردرگمی بر سر طرح مرکز علمی فورد حاکم است

بیش از یک هفته پس از اینکه نخست‌وزیر داگ فورد برای اولین بار گفت که مرکز علمی انتاریو تخریب می‌شود و مسکن جایگزین می‌شود، مقامات حفاظت که مالک بسیاری از زمین‌ها هستند منتظر هستند به فورد بگویند که این غیرممکن است.

مایکل تولنسکی، مدیر ارشد مالی و عملیاتی سازمان حفاظت از منطقه و تورنتو، روز چهارشنبه به ستاره گفت: «ما در حال حاضر در حال انجام بازی انتظار هستیم. سایت Mills نتوانست سردرگمی را برطرف کند.

تولنسکی گفت: “هیچ چیزی نمی توان در زمین ما در آنجا ساخت، اما این فقط به دلیل TRCA نیست، بلکه به دلیل سیاست های شهری و استانی است، به همین دلیل است که وقتی استان مسکن ارزان قیمت در آن زمین را اعلام کرد، ما گیج شدیم.”

“این در داخل یک دره است و به دلیل شیب های تند و دشت سیلابی رودخانه دون غربی، زمین های خطرناکی در نظر گرفته می شود، بنابراین من مطمئن نیستم که چگونه می توانید در آن منطقه ساختمان سازی کنید.

ما و اعضای جامعه محلی در حال تلاش برای رسیدن به این هدف هستیم درک بهتر از دستور کار استان با آن سرزمین – اعلامیه هایی وجود داشته است، اما به نوعی نامشخص است که قصد واقعی آن چیست.”

TRCA، بزرگترین مرجع حفاظت از انتاریو، دارای 81 هکتار زمین در گوشه جنوب غربی جاده دان میلز و خیابان اگلینتون است و شهر تورنتو مالک بقیه سایت است.

به گفته مقامات شهر که از قبل برنامه‌هایی برای مسکن جدید دارند، آنها به طور مشترک آن را به مدت 99 سال به مرکز علوم اجاره دادند و در سال 2064 به پایان رسید. در پارکینگ های مجاور متعلق به شهر.

فورد در 18 آوریل که به دلیل طرح توسعه مجدد انتاریو Place خود شامل یک آبگرم خصوصی بلند که قرار است توسط یک شرکت اتریشی ساخته شود، اعلام کرد برنامه‌ریزی مرکز علمی به سایت منتقل می‌شود و ساختار بتنی «خسته» آن، ساخته شده در دره، خواهد بود. تخریب شده.

نخست‌وزیر به خبرنگاران گفت که این استان «برنامه‌ریزی می‌کند تا از شر مرکز علمی قدیمی خلاص شود و خانه‌های مقرون‌به‌صرفه، قابل دسترس و غیرانتفاعی در آنجا بسازد، زیرا این چیزی است که مردم به آن نیاز دارند».

یک هفته بعد، در میان انتقاد شدید ساکنان پارک فلمینگدون در مورد از دست دادن مرکز علمی، و کارشناسان معماری در مورد از دست دادن ساختار طراحی شده توسط ریموند موریاما، فورد مسیر خود را تغییر داد.

نخست وزیر گفت: “ما در یک مرکز اجتماعی جدید به شما کمک خواهیم کرد و در یک مدرسه جدید به شما کمک خواهیم کرد، زیرا آنها به شدت به مدرسه نیاز دارند.” ساختمان شاخص ممکن است زنده بماند.

دولت استانی دارای اختیارات قانونی فراوانی برای غلبه بر مقامات محلی است، اما تولنسکی می‌گوید که نمی‌داند چرا چنین اتفاقی می‌افتد، زیرا «هیچ یک از 81 هکتار (TRCA) برای این هدف خاص قابل توسعه نیست.»

مشاور جان برنزاید، که بخش او شامل مرکز علوم است، نیز منتظر پاسخ است. او می‌گوید اگر برنامه‌نویسی علمی باید به انتاریو پیس منتقل شود، در حال جمع‌آوری ایده‌هایی برای جایگزینی آن برای بهبود زندگی ساکنان پارک فلمینگدون و پارک تورنکلیف است.

برنساید گفت: «مرکز تفریحی تیمبرل (دنیس آر.) در آن سوی خیابان نیاز به بازسازی دارد و ما دوست داریم با مؤسسات آموزشی مانند کالج سنکا همکاری کنیم تا فناوری و فرصت‌های دیگر را برای بچه‌ها به ارمغان بیاوریم. “اگر چیزی که شهر به آن نیاز دارد پول است و من دوست دارم امکاناتی را برای کودکان ببینم که یاد بگیرند.”

روز چهارشنبه در کوئینز پارک، فورد زیر سؤالات مکرر مخالفت در مورد برنامه‌های در حال تحول انتاریو و مکان‌های علمی و برنامه‌های مرکز علمی خود سر و صدا کرد.

«ما می‌خواهیم محل انتاریو را احیا کنیم. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که مرکز علمی آنجاست – در سطح جهانی، 300000 فوت مربع با نمایشگاه‌ها.

او با اشاره به گروهی از دانش‌آموزان مدرسه‌ای که در پارک کوئینز پارک بودند، گفت: «دانش‌آموزان آنجا، هرگز مکان انتاریو را تجربه نکرده‌اند.

“چون لیبرال ها و NDP – شما آن را برای چه تعطیل کردید، الان 12 سال است؟ علف های هرز رشد می کنند فورد گفت: این فرسوده است. او به NDP پارک بازسازی‌شده ساحلی طعنه زد: «همه شما دیپرها خوش آمدید بیایید».

جنیفر فرنچ، نماینده حزب ملی دموکرات، فورد را به خاطر “نقاشی مرکز علمی انتاریو به عنوان یک تخریب” مورد انتقاد قرار داد.

فرنچ (اوشاوا) گفت: “اما اینطور نیست.” «آنچه واقعیت دارد این است که تعمیرات اساسی و نوسازی ساختمان سال‌ها عقب مانده است…

وزیر می گوید مرکز علوم در حال فروپاشی است. با این حال، برنامه های تجاری چیزی از این نوع نمی گوید. آنچه مرکز علمی انتاریو به آن نیاز دارد این است که دولت بودجه مورد نیاز را جمع آوری کرده و تعمیرات را انجام دهد.

نیل لومزدن، وزیر گردشگری، مرکز علمی را به “خودرویی قدیمی که هنوز کار می کند و به طرز وحشتناکی خوب کار می کند” تشبیه کرد.

مسافت پیموده شده بنزین عالی نیست، اما پس از مدتی، باید یک مورد جدید پیدا کنید. خاطرات عالی داشتی هنوز هم می تواند کار کند، اما شما این فرصت را دارید که یک مدل جدیدتر، چیزی خاص، چیزی که کارآمدتر باشد، چیزی که افراد بیشتری را با خود حمل کند، تهیه کنید.

زمانی که ما از حرکت مرکز علوم صحبت می کنیم، در مورد یک فرصت صحبت می کنیم … ما در مورد گردشگری صحبت می کنیم.

دیوید رایدر رئیس دفتر تالار شهر ستاره و گزارشگری است که تالار شهر و سیاست شهرداری را پوشش می دهد. او را در توییتر دنبال کنید: @dmrider
رابرت بنزی رئیس دفتر ستاره ملکه پارک و گزارشگری است که اخبار سیاسی انتاریو را پوشش می دهد. او را در توییتر دنبال کنید: @robertbenzie

به گفتگو بپیوندید

گفتگوها نظرات خوانندگان ما است و مشمول این است کد رفتار. ستاره این نظرات را تایید نمی کند.