معاون شهردار تورنتو هشدار داد که کاهش بیشتر TTC بدون پول اتاوا

معاون شهردار تورنتو در حال افزایش شبح کاهش بیشتر خدمات TTC است، مگر اینکه دولت نخست وزیر جاستین ترودو به ترمیم وضعیت مالی ویران شده از بیماری همه گیر شهر کمک کند.

Coun. جنیفر مک‌کلوی که تا زمان انتخاب شهردار جدید به جای جان توری به عنوان رئیس شورای شهر عمل می‌کند، پیش از جلسه شورا در روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران بارها این احتمال نگران‌کننده را مطرح کرد.

مک‌کلوی گفت، اگر دولت فدرال با کمک مالی اضطراری موافقت نکند، شهر باید به ذخایر روزهای بارانی حمله کند تا پروژه‌های سرمایه و سطح خدمات را در مسیر سال 2023 حفظ کند، اما برای سال 2024 با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

او گفت که تأخیر در پروژه‌های سرمایه‌ای، مانند تعمیر جاده‌ها و مراکز اجتماعی، اولین تأثیرات خواهد بود، اما شورای شهر باید به خدمات ترانزیت نگاه کند که میزان سواری آن در حدود 70 درصد سطوح قبل از همه‌گیری باقی بماند.

ما در حال حاضر خدمات بیشتری نسبت به مسافران داریم. این آخرین جایی است که من می‌خواهم شاهد کاهش آن باشم.

بودجه سال 2023 تورنتو، که ماه گذشته در میان کمبود بودجه تصویب شد، کرایه‌ها را برای بیشتر مسافران افزایش می‌دهد و در عین حال مسافران را مجبور می‌کند برای وسایل نقلیه‌ای که اغلب شلوغ‌تر هستند، بیشتر منتظر بمانند.

بودجه فدرال 2023 که روز سه شنبه رونمایی شد، هیچ یک از درخواست های 235 میلیون دلاری تورنتو از اتاوا برای کسری بودجه سال گذشته و همچنین 933 میلیون دلاری که از دولت فدرال و استانی برای پر کردن شکاف پیش بینی شده امسال درخواست شده بود، نداشت.

مک‌کلوی گفت که او بیشتر نگران پول بودجه ۲۰۲۲ تورنتو است، زیرا این شهر باید به‌زودی حساب‌های مالی آن سال را ببندد و طبق قانون اجازه ندارد کسری داشته باشد.

او خاطرنشان کرد که صورتحساب های مالیات بر دارایی که توسط شهر صادر می شود به ساکنان می گوید که دولت فدرال به تعهدات انتخاباتی برای کمک مالی به تورنتو عمل نکرده است.

این شهر کسری بودجه خود را در درجه اول به دلیل کاهش درآمد حمل و نقل و افزایش هزینه های سرپناه در طول همه گیری کووید-19 مقصر می داند، و استدلال می کند که دولت فدرال مسئولیت خاصی برای جبران هزینه ها دارد زیرا سیاست های مهاجرتی آن بر سیستم پناهگاه تورنتو فشار آورده است.

با این حال، کریستیا فریلند، معاون نخست‌وزیر، نماینده پارلمان تورنتو، روز چهارشنبه به رادیو سی‌بی‌سی «مترو صبح» گفت که شهرداری باید پس از کمک‌های فدرال گذشته، به دنبال کمک‌های مالی به دولت نخست وزیر داگ فورد باشد.

دولت انتاریو برای کسری بودجه سال 2022 به این شهر پول داد، اما هنوز هیچ تعهدی برای کسری بودجه امسال نگرفته است.

مک کلوی گفت که شهر به لابی کردن هر دو دولت برای یک ترتیب مالی جدید برای پایدار کردن بودجه شهرهای بزرگ ادامه خواهد داد، در حالی که بررسی می کند که چه مالیات ها و عوارض جدیدی را می تواند بر ساکنان برای کمک به پرداخت صورت حساب ها اعمال کند.

گزارش مشاور در شورا می گوید فشارهای مالی برفی شهر می تواند در دهه آینده به 46.5 میلیارد دلار برسد که بیش از سه برابر بودجه عملیاتی فعلی شهر است.

قبل از استعفای شوکه‌کننده‌اش در ماه گذشته، محافظه‌کاران قول داده بود که یک کمپین ملی را رهبری کند و از دیگر دستورات دولت کمک کند تا به شهرهای بزرگ کمک کنند تا سهمی از مالیات بر درآمد یا فروش را برای جلوگیری از بحران‌های مالی جاری دریافت کنند.

شورا روز چهارشنبه شنید که با توجه به شرایط وخیم، کارکنان شهر به سرعت گزارشی را منتشر می کنند – که در ابتدا برای پاییز برنامه ریزی شده بود – ابزارهای به اصطلاح درآمدی جدیدی را پیشنهاد می کند تا شوراها بتوانند به طور بالقوه برخی از آنها را در ماه جولای اعمال کنند.

با آرای تقریباً متفق القول، شورا تصمیم گرفت تلاش بیشتری برای لابی کردن نمایندگان مجلس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی – از ایجاد بسته‌های اطلاعاتی گرفته تا تشکیل هیئت‌های شوراها – صرف کند. این شهر همچنین بررسی خواهد کرد که چه مقدار از 1.1 میلیارد دلار درآمد مالیات بر دارایی صرف توسعه برنامه های فدرال و استانی می شود و چه چیزی می تواند تعدیل شود.

مک‌کلوی سؤال خبرنگاری را در مورد اینکه آیا شورای شهر می‌تواند با رأی دادن به پایان کار بر روی طرح ترانزیت SmartTrack که عمدتاً توسط توسعه حمل‌ونقل استانی مصرف می‌شود، صرفه‌جویی کند یا خیر، صرفه‌جویی کرد.

مک کلوی گفت: “من به پیشرفت شهرمان در حمل و نقل بسیار افتخار می کنم.” من مشتاقانه منتظر پیشرفت این پروژه و ساخت ترانزیت در شهر تورنتو هستم.

دیوید رایدر رئیس دفتر تالار شهر ستاره و خبرنگاری است که تالار شهر و سیاست شهرداری را پوشش می دهد. او را در توییتر دنبال کنید: @dmrider

به گفتگو بپیوندید

گفتگوها نظرات خوانندگان ما است و مشمول این است کد رفتار. ستاره این نظرات را تایید نمی کند.