نظرسنجی جدید: پیشتازی اولیویا چاو در انتخابات شهرداری “غیرقابل لمس” است

بر اساس نظرسنجی Forum Research برای تورنتو استار، اولیویا چاو، نماینده سابق NDP، وارد هفته‌های پایانی کمپین شهرداری تورنتو می‌شود که پیشتاز است.

لورن بوزینوف، رئیس انجمن گفت: «پیشبرد چاو دست نیافتنی باقی می‌ماند،» پس از هفت هفته از مبارزات انتخاباتی 12 هفته‌ای. “سایر نامزدها هنوز باید به شدت با رای دهندگان ارتباط برقرار کنند.”

بر اساس نظرسنجی جدید، علیرغم کاهش دو درصدی او نسبت به نظرسنجی فروم یک هفته قبل، حمایت از چاو تقریباً سه برابر نزدیکترین رقبای او است.

نظرسنجی از 1000 شهروند تورنتونی که روز جمعه انجام شد، نشان داد که 34 درصد از پاسخ دهندگان مصمم و متمایل، چاو را از میان کاندیداهای پرجمعیتی که برای جایگزینی جان توری که در ماه فوریه استعفا داده بودند، انتخاب کردند.

Coun. جاش ماتلو و رئیس پلیس سابق مارک ساندرز با حمایت 12 درصدی در رتبه دوم قرار گرفتند و پس از آن میتزی هانتر MPP سابق لیبرال با 10 درصد، آنا بایلائو، عضو شورای شهر سابق با 9 درصد و کان در رتبه دوم قرار گرفتند. براد برادفورد با هفت درصد

یک پنجم یا 20 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که نمی‌دانند کدام یک از 102 نامزد را در انتخابات دور دوم 26 ژوئن انتخاب می‌کنند. 15 درصد از پاسخ دهندگان یکی از نامزدهای کمتر برجسته را انتخاب کردند.

نتایج نظرسنجی تلفنی پاسخ صوتی تعاملی 19 برابر از 20 درصد دقیق به علاوه یا منهای سه درصد در نظر گرفته می شود.

حمایت از ساندرز، محافظه‌کار با روابط نزدیک با داگ فورد، شش درصد نسبت به هفته قبل کاهش یافت. حمایت از متلو، یک مترقی که به شدت از فورد و تأثیر او بر تورنتو انتقاد می کرد، دو امتیاز افزایش یافت.

هانتر، بایلائو و برادفورد همگی در سه درصد از سطح حمایت ثبت شده در نظرسنجی اواخر آوریل فروم باقی می مانند.

نظرسنجی جدید، مانند نظرسنجی‌های دیگر، نشان می‌دهد که با عدم حضور محافظه‌کاران در رقابت، تورنتونی‌ها می‌خواهند شهر پس از 13 سال حکومت میانه‌روی یا راست‌گرای تحت رهبری محافظه‌کاران و راب فورد سلف، به سمت چپ سیاسی سوق پیدا کند.

در طول 14 سال عضویت در مترو و شوراهای شهر، چاو پست هایی را در زمینه مسکن، حمایت از کودکان و بودجه شهر داشت. او پس از هشت سال به عنوان نماینده NDP که در طی آن همسر فقیدش، جک لیتون، رهبر حزب شد، این کار را انجام داد.

او در سال 2014 نامزدی ناموفق برای شهردار شدن کرد و در کمپین 11 ماهه به عنوان یکی از افراد مورد علاقه اولیه شروع کرد اما پس از برنده توری و داگ فورد نایب قهرمان سوم شد. از آن زمان به بعد او به تدریس و تأسیس مؤسسه رهبران تغییر پرداخته است.

این کمپین چاو گفته است که شهر به “ابزارهای درآمدی پیشرو” و “موافقت جدید” از سوی دولت های استانی و فدرال برای جمع آوری پول نقد برای پر کردن خلاء بودجه شهر و بهبود خدمات شهری که در سال های اخیر بدتر شده است، نیاز دارد.

تعهدات او شامل معکوس کردن کاهش خدمات در TTC، مبارزه با برنامه‌های دولت فورد برای انتاریو پلیس و مرکز علمی انتاریو، ساخت 25000 خانه‌های اجاره‌ای تحت مالکیت شهری و غیرانتفاعی، تحت کنترل اجاره، و تغییر طرح‌های بازسازی برای بزرگراه مرتفع گاردینر شرقی است. تا آن را در سطح زمین قرار دهیم.

چاو و مارک ساندرز احتمالاً در نظرسنجی‌هایی که در زمانی که بسیاری از تورنتونی‌ها توجه چندانی نداشتند، از به رسمیت شناختن نام بالایی بهره‌مند شده‌اند. انتظار می‌رود که بررسی همه نامزدها در هفته‌های آینده افزایش یابد زیرا آنها در مناظره‌های متعدد شرکت می‌کنند و رگبار تبلیغات انتخاباتی را به راه می‌اندازند.

دیوید رایدر رئیس دفتر تالار شهر ستاره و خبرنگاری است که تالار شهر و سیاست شهرداری را پوشش می دهد. او را در توییتر دنبال کنید: @dmrider

به مکالمه بپیوندید

گفتگوها نظرات خوانندگان ما است و مشمول این است کد رفتار. ستاره این نظرات را تایید نمی کند.