نظرسنجی ها نشان می دهد که شهردار مترقی جذابیت دارد

بر اساس نظرسنجی های متعدد، به نظر می رسد تورنتونی ها مشتاق انتخاب یک شهردار مترقی پس از 13 سال حکومت از مرکز و راست سیاسی هستند.

در حالی که نتایج شرکت‌های مختلف از آوریل متفاوت بوده است، اما همه آن‌ها نشان می‌دهند که چپ‌ترین نامزدهای برجسته – اولیویا چاو، نماینده سابق NDP و جاش ماتلو، عضو شورای شهر – با مجموع حمایت به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از رقبای راست سیاسی.

نظرسنجی Liaison Strategies از 1311 شهروند تورنتونی که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه انجام شد، نشان داد که چاو با حمایت 29 درصد از رای دهندگان مصمم – موقعیتی که او برای هفته‌ها حفظ کرده بود، پیشتاز بود.

Liaison دارای مارک ساندرز رئیس پلیس سابق و میتزی هانتر MPP سابق لیبرال است که به ترتیب با 17 و 15 درصد در رتبه دوم قرار دارند.

پس از آنها متلو با 11 درصد، براد برادفورد عضو شورای شهر با 10 درصد، آنا بایلائو عضو شورای سابق با 8 درصد، ستون نویس سابق تورنتو سان آنتونی فیوری با سه درصد و آنتونی پروزا، عضو شورای شهر با یک درصد قرار دارند. پنج درصد از پاسخ دهندگان از بین 102 نامزد، شخص دیگری را انتخاب کردند.

حاشیه خطا برای نظرسنجی ضبط صدای تعاملی مثبت یا منفی 2.7 درصد است 19 برابر از 20. تعداد قابل توجهی از پاسخ دهندگان – 28 درصد – گفتند که تصمیم نگرفته اند در انتخابات 26 ژوئن از چه کسی برای جایگزینی حمایت کنند. جان توری که در ماه فوریه استعفا داد.

جدیدترین نظرسنجی حاکی از آن است که متلو و چاو در مجموع از 40 درصد رأی دهندگان مصمم حمایت می کنند – دو برابر نامزدهای محافظه کار ساندرز و فیوری. افزودن برادفورد که به عنوان یک نامزد راست میانه در نظر گرفته می شود، حمایت از آن سمت از دفتر سیاسی را به 30 درصد افزایش می دهد.

با این حال، نظرسنجی‌های ارتباطی نشان می‌دهند که سهم متلو از رأی‌دهندگان تصمیم‌گیرنده از 23 درصد در اواسط آوریل به میزان قابل توجهی کاهش یافته است در حالی که چاو از 22 درصد افزایش یافته است.

مسائلی که تاکنون در این کمپین مطرح شده است شامل مسکن ارزان قیمت، امنیت عمومی، مسیرهای دوچرخه سواری و مالیات بر دارایی است.

اکثر نامزدهای برجسته گفته‌اند که خدمات و زیرساخت‌های تورنتو پس از سال‌ها تحت رهبری محافظه‌کاران، که یک میانه‌روی راست‌گرا و محافظه‌کار پوپولیست راب فورد به‌شمار می‌آیند، رو به افول است. این بیماری همه گیر درآمدهای شهری را به شدت کاهش داده و هزینه ها را افزایش داده است.

دیوید والنتین، مدیر راهبردهای ارتباطی، گفت: «شهر با چالش‌هایی در زمینه مسکن و ترانزیت مواجه است که برای کمپین‌های چپ مناسب است.

کاندیداهایی که بیشترین اعتبار را دارند از چپ آمده اند و تیم های مبارزاتی باتجربه ای دارند که بلافاصله در محل حضور داشتند.»

او گفت: «در حالی که هنوز یک نگرانی مداوم در شهر است، اما در حال حاضر موضوعی بسیار کمتر داغ است. در هفته های اخیر کمتر شاهد تیترهای پرحاشیه بوده ایم.

«در نظرسنجی شماره قبلی ما تمایل شدیدی برای تغییر یافتیم. چاو و متلو تا به حال در بیان اینکه چگونه با حزب محافظه کار متفاوت خواهند بود – سایر نامزدها که کمتر این کار را داشتند، کار خوبی انجام داده اند.

نظرسنجی جدید دیگری که توسط Mainstreet Research انجام شد، چو را با 30 درصد رأی دهندگان تصمیم‌گیر در صدر قرار داد و پس از آن Bailão با 21 درصد، متلو با 14 درصد، ساندرز با 10 درصد، هانتر با 9 درصد، فیوری با 7 درصد قرار گرفتند. درصد، برادفورد با چهار درصد، کلوئه براون تحلیلگر سیاسی با دو درصد و نظریه‌پرداز توطئه ضد واکسیناسیون کریس (اسکای) ساکوچیا یک درصد.

حدود 26 درصد از پاسخ دهندگان بلاتکلیف بودند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که Bailão چهار درصد نسبت به هفته گذشته رشد کرده و در جایگاه دوم قرار دارد. Mainstreet مرتباً Bailão را بالاتر از Liaison یا Forum Research که در اواسط ماه می هفت درصد بود، ارزیابی کرده است.

مانند سایر نظرسنجی‌ها، Mainstreet از چو و ماتلو حمایت ترکیبی از رای‌دهندگان تصمیم‌گیری بسیار بیشتری نسبت به مجموع مجموع همتایان محافظه‌کار می‌دهد.

مصاحبه های تلفنی خودکار Mainstreet با 1125 شهروند تورنتونی در سه شنبه و چهارشنبه گذشته انجام شد. حاشیه خطا به اضافه یا منهای 2.9 واحد درصد در سطح اطمینان 95 درصد است.

دیوید رایدر رئیس دفتر تالار شهر ستاره و خبرنگاری است که تالار شهر و سیاست شهرداری را پوشش می دهد. او را در توییتر دنبال کنید: @dmrider

به گفتگو بپیوندید

گفتگوها نظرات خوانندگان ما است و مشمول این است کد رفتار. ستاره این نظرات را تایید نمی کند.