چرا پارک دکتر لیلیان مک گرگور هنوز باز نیست؟

ضرب المثل قدیمی که شیطان در جزئیات است را می توان برای توصیف پارک جدیدی در مرکز شهر به نام یک رهبر بومی که هنوز افتتاح نشده است تصور کرد.

ساخت پارک دکتر لیلیان مک گرگور، روبروی YMCA در خیابان Breadalbane، نوامبر گذشته به پایان رسید اما از آن زمان حصارکشی شده است و مردم را به تعجب وا می دارد که چه خبر است.

این پارک مملو از تجهیزات زمین بازی، از جمله سرسره و طناب‌ نوردی، همراه با فضایی جذاب از چمن‌های سرسبز، نیمکت‌ها، گل‌ها و ویژگی‌های صخره‌ای است. اما غیرقابل دسترسی است، حتی اگر آماده استفاده باشد.

لیلیان مک گرگور، که در سال 2012 در سن 88 سالگی درگذشت، یک پرستار و یکی از اعضای اولین ملت سفید ماهی بود که در ایجاد مرکز بومی کانادایی تورنتو نقش مهمی ایفا کرد و اولین سالمند در خانه اول ملت در دانشگاه بود. تورنتو

به او دکترای افتخاری از U of T، جایزه مدنی شهر تورنتو، جایزه یک عمر دستاورد ملی بومیان و نشان انتاریو اعطا شد. رزومه او برای نامگذاری چند پارک به نام او کافی است.

اما عجله ای برای برداشتن حصارهای اطراف محل Breadalbane وجود ندارد، که باعث شد یک ایمیل از طرف پل هرینگتون ارسال شود، که خاطرنشان کرد: “پارکی که نام او را به خود اختصاص داده است، موضوع بومی قوی دارد.”

هرینگتون گفت که در وب سایت شهر – toronto.ca – به دنبال اطلاعاتی در مورد اینکه چرا پارک هنوز باز نشده است، رفت، اما هیچ پاسخی دریافت نکرد.

تنها اطلاعات موجود در وب سایت تاخیرهای پیش بینی نشده در انتقال پارک از مالکیت خصوصی به پارک شهر تورنتو را مقصر می داند.

در این بین، پارک برای ساکنان شهر ممنوع است. مایه شرمساری است که مالیات دهندگانی که بودجه آن را تامین کرده اند نمی توانند از چنین پارک بزرگی در مرکز شهر محله بلور-بی-ولزلی لذت ببرند.

«ایمیل‌هایی به شهرداری در چند ماه گذشته ارجاعات مبهمی به نوعی اختلاف بر سر زمین آورده است. ارزش آن را دارد که بدانیم قطع کردن چیست.”

من به آنجا رفتم و متوجه شدم که پارک در پشت چندین ساختمان کاندوی مرتفع قرار دارد که در مقابل خیابان ولزلی شرقی قرار دارند. به نظر می رسد وضعیتی است که توسعه دهندگان موافقت کردند که پارک را بسازند – یا حداقل زمینی را که در آن قرار دارد اهدا کنند – در ازای امتیازاتی از شهر.

وضعیت: یادداشتی به شهر فرستادم و در مورد اینکه چرا پارک هنوز باز نشده است توضیح دادم، همراه با یک درخواست فروتنانه مبنی بر اینکه سعی نکنید برف من را با مامبو-جمبوهایی مانند چیزهایی که در وب سایت شهر پیدا کردم، برف ندهید. این چیزی است که من دریافت کردم:

ایجاد پارکی به افتخار دکتر مک گرگور یک تلاش مهم و هیجان انگیز برای شهر است. افتتاح پارک دکتر لیلیان مک گرگور گام مهمی در تلاش های مستمر شهر برای حمایت از مکان یابی بومی خواهد بود که در برنامه اقدام آشتی شهر خواسته شده است.

«تحویل این پارک یک پروژه پیچیده است. این پارک در بالای سه گاراژ پارکینگ مجزا قرار دارد که متعلق به سه کاندومینیوم مجزا است که هر کدام شرایط ساختاری، ارتفاعات و شرایط دسترسی متفاوتی دارند. به این ترتیب، مذاکرات بیشتر از یک پروژه معمولی درگیر و پیچیده است و تاخیرهایی رخ داده است.

«شهر ماه‌هاست که سخت با شرکای ما کار می‌کند تا اطمینان حاصل شود که همه توافق‌های لازم وجود دارد تا دکتر لیلیان مک گرگور پارک بتواند به روی عموم باز شود. حل و فصل موارد قانونی باقی مانده همچنان در اولویت است و ما انتظار داریم که پارک را به زودی افتتاح کنیم.

از آن چیزی که می خواهید بسازید، اما به نظر می رسد بدجنس است.

چه چیزی در محله شما خراب است؟ هر کجای تورنتو بزرگ هستید، ما می خواهیم بدانیم. به [email protected] ایمیل بزنید یا @TOStarFixer را در توییتر دنبال کنید

به مکالمه بپیوندید

گفتگوها نظرات خوانندگان ما است و مشمول این است کد رفتار. ستاره این نظرات را تایید نمی کند.