کدام نامزدهای شهرداری تورنتو توسعه دهندگان را برای کمک های مالی هدف قرار می دهند؟

برخی از نامزدهای برجسته شهردار تورنتو، از جمله رئیس فعلی مسکن و برنامه ریزی شورای شهر، رویدادهای مبارزاتی را با هدف جمع آوری پول از توسعه دهندگان برگزار می کنند.

درخواست کاندیداهای شهرداری از سازندگان خانه برای کمک های تبلیغاتی جدید نیست. با این حال، ناظران سیاسی می گویند که رویدادهای بزرگی که توسط توسعه دهندگان برای نامزدهای شهرداری برگزار می شود – که در سیاست های استانی رایج است – تا به حال نادر بوده است.

شهردار جدید تورنتو با توسعه‌دهندگان در مورد مسائل مختلفی از جمله تغییر قوانین منطقه‌بندی برای افزایش تراکم در محله‌ها برای کمک به کاهش بحران مسکن و واکنش شهر به لایحه 23، اقدامی از سوی دولت برتر داگ فورد برای کاهش یا متوقف کردن هزینه‌ها، سروکار خواهد داشت. که شهرها از توسعه دهندگان هزینه می گیرند.

Coun. براد برادفورد، صندلی مسکن، عصر دوشنبه در ضیافت شامی به میزبانی آل لیبفلد، یکی از بنیانگذاران و رئیس انجمن های Tribute مستقر در Pickering که دارای چندین پروژه کاندومینیوم در تورنتو است، ظاهر می شود.

لیفلد در یک دعوت نامه ایمیلی به این رویداد در ارتش سلطنتی کانادا می گوید: «براد برای شهردار تورنتو نامزد می شود و من از او حمایت می کنم زیرا معتقدم که او انرژی، مهارت و اراده لازم برای پیشبرد شهر را دارد. موسسه در خیابان دانشگاه، به دست آمده توسط ستاره.

به دعوت‌شدگان گفته می‌شود که برای کمک‌های مالی بین 1100 تا 2500 دلار، فرصتی خواهند داشت که از برادفورد در مورد “دیدگاه او برای حل مشکلاتی که در تورنتو نیاز به اصلاح دارند” بپرسند و یاد بگیرند که چگونه می‌توانند از کمپین او برای انتخابات دور دوم 26 ژوئن حمایت کنند.

یکی از دستیاران لیفلد گفت که او در روز جمعه برای اظهار نظر در دسترس نیست.

استفانی اسمیت، سخنگوی ستاد انتخاباتی او، به پرسش‌های ستاره از برادفورد – که به‌عنوان مشاور و رئیس مسکن به طور مرتب در تصمیم‌گیری‌های شورا در مورد پروژه‌های توسعه حرف می‌زند – پاسخ داده شد.

بردفورد “تنها نامزد شهرداری است که می داند چگونه مسکن مقرون به صرفه برای تورنتونی ها ارائه دهد”، او در ایمیلی با اشاره به اینکه وی قبل از انتخاب شدن به شورای شهر در سال 2018 یک برنامه ریز شهری برای شهر بود، نوشت.

اسمیت می‌نویسد: «براد با همه کسانی که ایده‌هایی برای ساخت خانه‌های مقرون به صرفه‌تر دارند، چه هنگام ضربه زدن به درها، در جلسات اجتماعی یا رویدادهای کمپین، مانند جمع‌آوری کمک‌های مالی… ملاقات کرده و ادامه خواهد داد.»

«جامعه توسعه یکی از سهامداران مهم در میان بسیاری دیگر است که براد درگیر آن بوده است. براد استانداردهای اخلاقی بالایی را برای تمام کارهای خود به عنوان یک شورای شهر و اکنون به عنوان یک نامزد شهرداری تعیین می کند. او به دقت از تمام قوانین قابل اجرا، از جمله تمام راهنمایی‌های کمیسر صداقت تبعیت می‌کند.»

آنا بایلائو، یکی از اعضای سابق شورای شهر و مدافع مسکن شهری که قبل از استعفا دادن برای شرکت در رقابت برای جانشینی جان توری به عنوان شهردار، مدت کوتاهی برای توسعه دهنده Dream Unlimited کار می کرد، در 10 می یک گردهمایی مالی متمرکز بر توسعه دهندگان برگزار می کند.

دعوتنامه ای برای به اشتراک گذاشتن کوکتل در باشگاه شام ​​آکوا دولچه در محل نمایشگاه، که توسط ستاره دریافت شده است، بیان می کند که حداقل کمک مالی 1000 دلار و حداکثر آن 2500 دلار است، که بخشی از آن طبق قوانین اهدای انتخابات توسط شهر تخفیف داده می شود.

این رویداد توسط فرد دومینلی، مشاور سابق شهر و مالک زمین ثروتمند، و مت یانگ، مدیر اجرایی جمهوری توسعه‌ها برگزار می‌شود که طبق وب‌سایت آن، هفت پروژه آپارتمانی در تورنتو در حال انجام است.

ستاره روز جمعه نتوانست به دومینلی یا یانگ برسد.

تیلور دیزلی، سخنگوی کمپین او، به سوالات ستاره به بایلا پاسخ داد و نوشت: “ما به دنبال حمایت از همه افراد، از جمله برای جمع آوری کمک های مالی هستیم.”

مارک ساندرز، رئیس پلیس سابق که برای شهردار شدن نیز نامزد شده بود، چهارشنبه گذشته در رستوران Posticino در کوئینز وی در Etobicoke یک گردهمایی کمک مالی برگزار کرد.

اگرچه یک رویداد فقط برای توسعه‌دهندگان نبود، برخی از افراد این صنعت از جمله تونی میله، مشاور توسعه و رئیس بازوی جمع‌آوری سرمایه حزب محافظه‌کار مترقی انتاریو در آن شرکت کردند.

“من نظری ندارم، متاسفم. وقتی با تلفن تماس گرفتم، میله گفت: من یک داوطلب هستم.

سخنگوی کمپین، Laryssa Waler Hetmanczuk، در پاسخ به سوالی در مورد این رویداد و اینکه آیا کمپین ساندرز جمع آوری کمک های مالی را مستقیماً توسعه دهندگان را هدف قرار می دهد، در ایمیلی به ستاره گفت: “مارک برای شهردار شدن نامزد می شود زیرا او از اولویت دادن به پروژه های حیوانات خانگی توسط اعضای شهرداری خسته شده است…

«شهر تورنتو پارامترهای سختگیرانه ای برای جمع آوری کمک های مالی انتخاباتی و الزامات گزارش دهی دارد و کمپین ما از تمام قوانین موجود پیروی می کند. افرادی که از کمپین ما حمایت می‌کنند، این کار را انجام می‌دهند، زیرا موافقند که بدون جوامع امن، ما نمی‌توانیم جوامعی مرفه داشته باشیم.»

دو کاندیدای برجسته دیگر شهردار، کن. جاش متلو و لیبرال MPP Mitzie Hunter گفتند که رویدادهای متمرکز بر توسعه دهندگان را برگزار نخواهند کرد.

متلو در بیانیه‌ای نوشت: «کمپین ما به هیچ وجه برای کمک‌های مالی از سوی توسعه‌دهندگان تلاش نمی‌کند، و همچنین انتظار نداریم که توسعه‌دهندگان تلاش خود را برای حمایت از کمپین ما انجام دهند.

من قبلاً اعلام کرده‌ام که با کاهش سود توسعه‌دهندگان و راه‌اندازی یک برنامه جامع جدید حمایت از مستاجران که مالکان بد را سرکوب می‌کند، از شهر می‌خواهم مسکن مقرون‌به‌صرفه را با هزینه‌ای بسازد.»

هانتر در ایمیلی گفت: «ممکن است کمک‌های بزرگ‌تری وجود داشته باشد و برخی ممکن است از سوی افرادی باشد که توسعه‌دهنده هستند و در حالی که آنها پذیرفته می‌شوند، من استراتژی خاصی برای درخواست کمک‌های چندگانه از توسعه‌دهندگان ندارم».

در گزارشی در سال 2021، گروه حامی مسکن ACORN گفت که 34 درصد از مشارکت‌های کمپین در انتخابات مدنی تورنتو در سال 2018 از سوی افرادی که با صنعت توسعه مرتبط هستند، بوده است و «بسیاری از تصمیم‌های مهم در مورد حق مسکن تحت تأثیر این اهداکنندگان قرار گرفته است. به ضرر مردم عادی است.»

آلخاندرا رویز وارگاس، یک سازمان دهنده ACORN، جمعه گفت که نامزدهای شهرداری که رویدادهایی با محوریت توسعه دهندگان برگزار می کنند «کاملاً نگران کننده است. نگرانی این است که توسعه‌دهندگان چقدر بر اعضای شورا تأثیر می‌گذارند، ما معتقدیم که می‌توانیم آن را در نحوه رأی دادن آنها به مواردی مانند مسکن ارزان قیمت ببینیم.»

دیو ویلکس، رئیس BILD، یک گروه لابی توسعه دهندگان، در ایمیلی گفت: «با توجه به قوانین، قوانین، محدودیت ها و مقررات قابل اجرا، این حق دموکراتیک هر رأی دهنده ای است که برای حمایت از نامزدهای انتخابی خود کمک مالی کند. نحوه انتخاب نامزدها برای جمع آوری کمک برای حمایت از کمپین خود، تصمیم آنهاست.”

دیوید رایدر رئیس دفتر تالار شهر ستاره و خبرنگاری است که تالار شهر و سیاست شهرداری را پوشش می دهد. او را در توییتر دنبال کنید: @dmrider

به مکالمه بپیوندید

گفتگوها نظرات خوانندگان ما است و مشمول این است کد رفتار. ستاره این نظرات را تایید نمی کند.